mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Trenger du hjelp: Hovedkort låser seg oppstart

Reply

Thread Tools
Old 12 april 2009, 14:54
New Member Group

Default Trenger du hjelp: Hovedkort låser seg oppstart

Jeg har et k9mmv hovedkortet, som har gitt meg noen sorg.
Siden januar det begynte å låse opp på BIOS innføring skjermen (noen ganger fikk jeg til skrivebordet og deretter låst opp). Etter å kontakte kundeservice de foreslo å reseat RAM (gjort og om det er RAM, det ville være piper, allikevel, ikke sant?), Bytte batteriet (gjort), rent ut CMOS (gjort), og ingenting hjalp. Ingen brent merker på baksiden eller forsiden (ingen kortslutning). Hvis jeg tok det ut, plasseres på et ikke-ledende overflaten, koblet til strømforsyningen, og shorted makten swithch det startet OK. Til neste fryse.
Jeg satte i et annet HDD, men etter at du har installert XP, det frøs, og startet hele. Sendt den tilbake, de sa det fungerte fint, legg tilbake i huset, og ...
brent lukt, og en gnist mellom disketten og huset står ramme.
Floppy detached, bønn, kraft på det fungerer fint. Ingen brenning, ingen gnist. Ny XP, lykkelig installere Hellgate-krasj, og problemet igjen.
Plastic kort kuttet ut, og plasseres mellom holde studs og styret, skruer 'topper, og styret (sandwiching styret, faktisk)-ingenting. Det virket OK før, så jeg tror ikke det er en feil på ledningen sted kortslutning i styret, men hva i helvete jeg vet? Akkurat nå jeg ville bare å hacke den opp i mindre biter.
Does noen har noen ideer hva som kan gå på? Jeg spurte om testresultatene fra selskapet, hvis det er noen hjelp.
Vennligst hjelp ...
Old 13 april 2009, 09:24
Donor Group

Wow, mareritt.

Høres ut som PSU om det som unpredicatble og temperamental som.

kan du forsøke å bytte til en reservedeler en, eller en du kjenner verk fra en annen PC.

Hvis ikke bare kjøpe en ny, de er så billig.
Old 13 april 2009, 18:04
New Member Group

Takk for svaret. Så du tror de MO er ikke fungerer? Selskapet swears den ikke.
Jeg vil virkelig gjerne endre den (og få en PCI Express-kort), men Alas, det viser seg selv Starbucks er utenfor min rekkevidde akkurat nå:)
Old 14 april 2009, 02:38
Donor Group

MO?
Jeg tenker at strømforsyningsenheten er hva dodgy her, jeg trodde du sendes tilbake hovedkortet, eller du sendes tilbake til PSU også?
Old 15 april 2009, 16:14
New Member Group

My bad. Engelsk er ikke første språk, og jeg likevel ikke kan brukes til overdreven bruk av forkortelser:)
(Og jeg gjøre forskning, så det er mange ...)

Så strømforsyningen? Skal jeg prøve å få en annen for øyeblikket. (Den gamle har ikke nok typer kontakter som trengs for MO ...)
Old 16 april 2009, 07:58
Donor Group

Oh sorry, did'nt realisere, vil jeg prøve å lette på forkortelser eller sette dem i parentes slik at du vet for fremtidig hva de betyr

Så, ja hvis strømforsyningsenheten (PSU) har ikke nok connecters for hovedkort, som kan ganske enkelt hvorfor det ikke oppstart, er det ganske enkelt ikke får strøm.

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Screensaver Låser Windows 7 mctw Windows-operativsystemer 5 21 november 2009 04:47
Datamaskinen låser seg Før RAM Count Heerlo General Hardware Chat 0 10 juni 2009 15:02
Hjelp! Datamaskinen låser opp for 1 sec så fint men egentlig ofter er skjer! cheesepuff General Hardware Chat 11 13 juni 2008 16:13
Sprint Pantech PX500 låser opp min Dell Latitude 630, men ikke min Toshiba rmartin158 Nettverk, modem og VoIP 4 2 april 2008 23:23
Dell Latitude 630 låses opp med min Sprint Pantech px500 mobil-kortet rmartin158 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 3 27 januar 2008 16:53
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.