![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har en k9mmv moderkort, som har gett mig en del sorg. Sedan januari började man låsa upp i BIOS införandet skärmen (ibland fick jag till skrivbordet och sedan låst upp). Efter att kontakta kundtjänst De föreslog att NYTT RAM (gjort och om det är RAM, det skulle vara ljudsignalen egentligen, va?), Byt batteri (klart), rent ut CMOS (klart), och ingenting hjälpte. Inga brända märken på baksidan eller på framsidan (ingen kortslutning). Om jag tog ut det, placeras på ett oledande yta, som är ansluten till strömförsörjningen och kortsluten makten swithch det startas OK. Fram till nästa tillstånd. Jag satte i en annan hårddisk, men efter installationen av XP, det frös och började hela. Skickade tillbaka den, de sa att det fungerade bra, sätta tillbaka in i huset, och ... bränd doft, och en gnista mellan diskett och huset: s ram. Floppy loss, bön, effekt på det fungerar bra. Nr brännande, ingen gnista. Nya XP glatt installerar Hellgate-krasch och problem igen. Plastkort brytas, och placeras mellan anläggningen dubbar och styrelse, skruvarna "toppar och styrelsen (sandwiching styrelsen, faktiskt)-ingenting. Det fungerade OK innan, så jag tror inte att det är en felaktig tråd någonstans kortslutning i styrelsen, men vad fan vet jag? Just nu Jag skulle bara vilja hacka upp den i små bitar. Är det någon som har några idéer vad man skulle gå vidare? Jag bad om testresultaten från företaget, om det är någon hjälp. Please help ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Wow, mardröm. Låter som PSU om det som unpredicatble och temperamentsfulla som. Försök flytta till en ledig en, eller en bekant verk från en annan dator. Om inte bara köpa en ny, de är så billiga.
|
| |||
| |||
| Tack för svaret. Så du tror att JM är funktionsstörningen? Företaget svär inte. Jag skulle vara äkta glad att förändra den (och få en PCI Express-kort), men tyvärr visar det sig även Starbucks är ur min nå just nu:) |
|
| |||
| |||
| MO? Jag tänker nätaggregatet är vad taskiga här, jag trodde du skickade tillbaka moderkortet, eller så skickas tillbaka PSU också?
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Mitt fel. Engelska är inte första språk här, och jag kan fortfarande inte vänja sig vid överdriven användning av förkortningar:) (Och jag forskning, så det finns många ...) Så nätaggregat? Jag ska försöka få ytterligare ett för närvarande. (Den gamla inte har tillräckligt med olika typer av kontakter som behövs för JM ...) |
|
| |||
| |||
| Åh förlåt, did'nt inser jag ska försöka att lätta upp på förkortningar eller sätta dem inom parentes så att du vet för framtiden vad de menar ![]() Så, ja, om nätdelen (PSU) inte har tillräckligt connecters för moderkortet, som kunde helt enkelt därför det inte kommer att starta upp, det är helt enkelt inte få makt.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Skärmsläckare Locks Windows 7 | mctw | Windows-operativsystem | 5 | 21 november 2009 04:47 |
| Datorn låser sig Innan RAM Count | Heerlo | General Hardware Chat | 0 | 10 juni 2009 15:02 |
| Hjälp! dator låser upp till 1 sekund sedan dess fin men verkligen erbjuda det händer! | cheesepuff | General Hardware Chat | 11 | 13 juni 2008 16:13 |
| Sprint Pantech PX500 låser upp min Dell Latitude 630, men inte min Toshiba | rmartin158 | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 2 april 2008 23:23 |
| Dell Latitude 630 lås upp med min Sprint Pantech px500 mobil kortet | rmartin158 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 3 | 27 januari 2008 16:53 |
| Thread Tools | |
| |