mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Behöver du hjälp överklockning - Körde jag på Wall? Hur kan jag gå högre?

Reply

Thread Tools
Old 19 april 2009, 11:43
Givargruppen

Default Behöver du hjälp överklockning - Körde jag på Wall? Hur kan jag gå högre?

OK första start, jag har en E8500 OC'd till 4Ghz stabil. inga problem och ingen över volting. CPU-spänningen är på lager och RAM spänningen vid 2.04v (specs sa att det bör vara 2-2.1v, så jag ställa in den i mitten), men ska jag ha andra inställningar på auto?
(se bild nedan)

är det säkert? ska jag manuellt ställa dem? i så fall ställa dem till vad? och mitt mål för CPU är 4.2Ghz, inte 4. efter 4Ghz Jag tror att jag "träffade väggen" som de kallar det. Hur ska jag gå lite längre på en högre hastighet? ska jag över volt processorn lite till stableize det? Om ja, hur mycket mer spänning? någon hjälp är underbara killar. tack på förhand.

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 25 april 2009, 11:53
Ledamot Gruppen

Default Behöver du hjälp överklockning - Körde jag på Wall? Hur kan jag gå högre?

thats sick Jag önskar jag visste hur man OC min Q6600 quad 2.4:) lol
Old 25 april 2009, 13:14
Ledamot Gruppen

bara vända upp det i den minsta steg möjligt. mer spänning bör bidra till att stabilisera det

och YRTNEG, överklockning är ganska enkelt, ta en titt på den här, Om inte din vara sarkastisk och ive just blivit lite av en noob
Old 25 april 2009, 13:48
Ledamot Gruppen

na i nvr undersökt det verkligen som min vän Cew27 OCed samma CPU nd det trasslat allt nu har han den under klockan nedan beståndet bara stabalize
Old 26 april 2009, 18:58
Givargruppen

Aj. im mycket glad vid 4Ghz, men jag tycker alltid att gå över toppen. så jag skulle bara gå lite mer volt i taget? tills dess stabilt? I figur sjuka försöker 4.1GHz första och OV tills stabil förutsatt jag dont måste OV mycket. ska jag gå om det så här?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Off the Wall Varje Baseball Card Nötter Här hopthwoks Off Topic Discussion 0 16 februari 2009 14:58
Bara gjorde mitt Högre Computing Preliminärt Idag YRTNEG Off Topic Discussion 0 4 februari 2009 18:28
Högre Single Core, Nedre Dual Core mykul Processorer, moderkort & RAM 7 16 februari 2008 13:28
Hur tar jag bort en Sonic Wall från datorn? Hon Virus, spionprogram och säkerhet 6 1 februari 2008 23:59
Ett spel säger rekommenderade kraven är GeForce 6800 eller senare men det är högre? sirantonycartwright Grafikkort & Skärmar 7 2 august 2007 02:48
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.