![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Min PC avslutningsprosessen så jeg åpnet den opp for å finne heatsink sitter på videocard. Nå er det fire kroker festet til hvert hjørne på hovedkortet hvor heatsink sitter men jeg bare har to "armer" på heatsink selv, men det ser ut slik det var ment å være så jeg er ikke bekymret for det. Mitt problem er at en av kroker mangler, og jeg har ikke funnet det løs overalt i saken. Jeg har ikke råd til bare å ta min pc i et verksted og få dem fikse det slik Jeg håper å finne et alternativ som jeg kan gjøre selv. Jeg har allerede gjort noen undersøkelser, og det jeg har lest så langt, det er min forståelse at Arctic 5 termisk limet vil hjelpe meg "permanent" stille heatsink tilbake på brettet. Jeg førte også til at armene og kroker, på mobo og heatsink henholdsvis lukke en krets som gjør at PC-en til å starte opp. Hvis denne kretsen er ikke stengt da PCen ikke vil starte opp for å beskytte den mot overoppheting. Er jeg helt feil om dette? Hvordan skulle jeg gå rundt å prøve å finne en erstatning kroken? kunne jeg prøve å riggen noe eller har den til å være nøyaktig det samme ting? Hvis det er slik, kan jeg komme fram en av de to kroker på bordet at jeg ikke bruker, eller ville det bare presentere et annet problem? Jeg er generelt tenker at jeg bare kunne forhåpentligvis riggen noe med krok, muligens enda bøyd armen på heatsink til berøres bord enklere, og bruk deretter Arctic selvklebende å holde heatsink festet til styret. Jeg er ikke fantastisk med datamaskiner, men jeg er ikke lat og har allerede tilbrakt mange timer prøver å finne en løsning på problemet mitt. Jeg kan ikke loddetråd men faren min kan muligens hjelpe til med at hvis det er nødvendig. Jeg har tatt med noen bilder så du kan få et bedre bilde av hva jeg står overfor. Jeg beklager det lange innlegg, men jeg hadde virkelig satt pris på noen innsikt eller råd noen av dere kan gi meg. På forhånd takk PS: Hvis det beste av min kunnskap, hovedkortet i spørsmålet er en Intel Pentium 4 2.6GHz med 800MHz Bus på en i865G Basert hovedkort. ![]() ![]() |
|
| |||
| |||
| Har du prøvd å re fester kjølefinne ennå, men bruker du den 1. og 4. klipp og søker nye Tpaste? |