mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Behöver du hjälp återmonterar Heatsink att Mobo

Reply

Thread Tools
Old 19 Mars 2009, 18:06
New Member Group

Default Behöver du hjälp återmonterar Heatsink att Mobo

Min st stängning så jag öppnade den upp för att hitta den heatsink sitter på grafikkort. Nu finns det fyra krokar knutna till varje hörn av moderkortet där heatsink sitter men jag har bara två "armar" på heatsink själv men det verkar som om hur det var tänkt att vara så jag är inte bekymrad över det. Mitt problem är att en av de krokar saknas och jag har inte funnit det lös någonstans i ärendet.

Jag har inte råd att bara ta min dator till en verkstad och be dem rätta till det så hoppas jag att hitta ett alternativ som jag kan göra själv. Jag har redan gjort en del forskning, och från vad jag läst hittills, det är min uppfattning att Arctic 5 termisk lim kommer att hjälpa mig "permanent" ställa in heatsink tillbaka på spelplanen. Jag har också lett till att tro att vapen och krokar på mobo och heatsink respektive nära en krets som gör att datorn för att starta upp. Om denna krets är inte stängd sedan datorn startar inte upp för att skydda mot överhettning. Är jag helt fel om det här?

Hur skulle jag gå om att försöka hitta en ersättare krok? kunde jag försöker manipulera något eller måste det vara exakt samma sak? Om så är fallet, kunde jag pop ut en av de två krokar i styrelsen att jag inte använder, eller skulle det bara lägga fram ett annat problem?

Jag är i allmänhet tänker att jag bara kunde förhoppningsvis rig något med krok, kanske böja armen på heatsink röra styrelsen lättare och använd sedan Arctic lim för att hålla heatsink knutna till styrelsen.

Jag är inte förvånande med datorer men jag är inte lata och har redan använt en hel del timmar att försöka hitta en lösning på mitt problem. Jag kan inte lödtenn men min far kan eventuellt hjälpa till med att om det behövs. Jag har tagit några bilder så att du kan få en bättre representation av vad jag står inför. Jag är ledsen för det långa inlägget men jag skulle verkligen uppskatta någon insikt eller råd någon av er kan ge mig.

Tack på förhand

PS: Så vitt jag vet, moderkortet i fråga är en Intel Pentium 4 2.6GHz med 800MHz buss på en i865G Baserat moderkort.

Old 19 Mars 2009, 20:33
Givargruppen

Default Behöver du hjälp återmonterar Heatsink att Mobo

Har du provat att åter fästa kylare ännu men med den 1: a och 4: e klipp och tillämpa ny Tpaste?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Jag vill varv mitt heatsink, men jag behöver lite hjälp första cheesepuff General Hardware Chat 7 1 juli 2008 06:52
Heatsink Problem? Ozzie82 Processorer, moderkort & RAM 18 19 april 2008 12:36
PC kommer inte att stanna kvar med nya CPU fläkt / heatsink navnut General Hardware Chat 8 16 mars 2008 16:30
CPU-fläkt och heatsink hjälp louhmaylin Processorer, moderkort & RAM 1 8 januari 2008 05:43
Är detta heatsink för mycket? DBAN Processorer, moderkort & RAM 4 4 januari 2008 17:39
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.