mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Ny CPU Advice Please?

Reply

Thread Tools
Old 18. juli 2007, 17:28
Medlem Gruppen

Default Ny CPU Advice Please?

Hej

Jeg er ny her, så skal du bare med mig. Jeg har en Acer Aspire T180, at jeg har opgraderet ganske lidt, så meget det, at jeg nu kører Vista Ultimate med ingen problemer overhovedet. Det nuværende system specs er som følger:

2GB Corsair RAM
nVidia 8500GT 512 DDR2 GPU
AMD 3400 + 16bit (1.81GHz)

Og et par andre fløjter og klokker osv. Jeg vil gerne vide, er: Er det muligt for mig at opgradere min processor til noget hurtigere? Jeg har kontaktet Acer og de meddele mig, at MOBO er en skræddersyet gøre (hvad det kan betyde)? Jeg har referenceforbruger med Lavalys Everest Ultimate Edition & PC Wizard 2007 og både sige de samme ting, som er angivet nedenfor. Jeg har indsat alt, hvad det siger om de MOBO. Er der nogen derude, der kunne meddele mig, hvis det er muligt at opgradere min CPU med meget sparsomme oplysninger jeg har givet her nedenfor please? På forhånd tak, hvis du kan. BTW, jeg har meget begrænset viden om disse spørgsmål, så hvis du kan hjælpe, kan du beskrive det i idiot-bevis sammenhæng som jeg bare, at når det kommer til disse type ting. LOL? Også, det er en socket AM2 (hvis det hjælper)?
Mange tak.
Mick

Bundkort Egenskaber
Bundkort ID 09/14/2006-MCP61M-AM-6A61KE11C-00
Bundkort Navn Acer EM61PM/EM61SM

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type AMD Hammer
Real Clock 200 MHz
Effektiv Clock 200 MHz
HyperTransport Clock 800 MHz

Memory Bus Egenskaber
Bus Type Dual DDR2 SDRAM
Bus Bredde 128-bit
DRAM: FSB Ratio CPU / 7
Real Clock 258 MHz (DDR)
Effektiv Clock 517 MHz
Båndbredde 8266 MB / s
Old 18. juli 2007, 18:24
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af MickY G View Post
Hej

Jeg er ny her, så skal du bare med mig. Jeg har en Acer Aspire T180, at jeg har opgraderet ganske lidt, så meget det, at jeg nu kører Vista Ultimate med ingen problemer overhovedet. Det nuværende system specs er som følger:

2GB Corsair RAM
nVidia 8500GT 512 DDR2 GPU
AMD 3400 + 16bit (1.81GHz)

Og et par andre fløjter og klokker osv. Jeg vil gerne vide, er: Er det muligt for mig at opgradere min processor til noget hurtigere? Jeg har kontaktet Acer og de meddele mig, at MOBO er en skræddersyet gøre (hvad det kan betyde)? Jeg har referenceforbruger med Lavalys Everest Ultimate Edition & PC Wizard 2007 og både sige de samme ting, som er angivet nedenfor. Jeg har indsat alt, hvad det siger om de MOBO. Er der nogen derude, der kunne meddele mig, hvis det er muligt at opgradere min CPU med meget sparsomme oplysninger jeg har givet her nedenfor please? På forhånd tak, hvis du kan. BTW, jeg har meget begrænset viden om disse spørgsmål, så hvis du kan hjælpe, kan du beskrive det i idiot-bevis sammenhæng som jeg bare, at når det kommer til disse type ting. LOL? Også, det er en socket AM2 (hvis det hjælper)?
Mange tak.
Mick

Bundkort Egenskaber
Bundkort ID 09/14/2006-MCP61M-AM-6A61KE11C-00
Bundkort Navn Acer EM61PM/EM61SM

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type AMD Hammer
Real Clock 200 MHz
Effektiv Clock 200 MHz
HyperTransport Clock 800 MHz

Memory Bus Egenskaber
Bus Type Dual DDR2 SDRAM
Bus Bredde 128-bit
DRAM: FSB Ratio CPU / 7
Real Clock 258 MHz (DDR)
Effektiv Clock 517 MHz
Båndbredde 8266 MB / s
Hey op Micky, hvad du har der er en Socket AM2 (940 pin) AMD Sempron. Stort set det laveste af de lave, når det kommer til CPU's.

Den mobo oplysninger du har indsendt ser mig som en foxconn mærke men aromatiseret til Acer's smag's af fabrikanten. Jeg tror (bemærk ordvalget der), i betragtning af dens en AM2 socket, dit bundkort vil støtte nogen af de socket AM2 CPU's op og herunder FX-74 dual-core. Men jeg kraftigt anbefale at kontakte Acer at bekræfte dette blot for at være sikker.

Også, hvis du opgraderer til en hurtigere CPU du måske gerne vil tænke på en anden HSF (HeatSink og Fan) for CPU fordi Sempron's køre meget køligt og din aktuelle HSF må ikke være egnet til en varmere kører CPU.

Når du kontakter Acer tjekke din PSU rating med dem, og hvis det vil håndtere kravene til strømforsyning af CPU du beslutter dig for at få så Acer os generiske PSU's i deres systemer og har tendens til at køre så tæt på er muligt at den maksimale effekt af PSU kan levere.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 21 juli 2007, 06:24
Medlem Gruppen

Hej igen Alex og mange tak for de gode råd. Som du med rette sige, at AMD CPU kører meget cool og næppe giver off al varme på alle men GPU er en helt anden sag, og jeg er nødt til at holde en lille desktop fan står side panel vents at holde tingene cool (se GPU oplysninger nedenfor ). Jeg glemte at nævne i mit sidste indlæg, at jeg har opgraderet PSU allerede. Ifølge Acer, de Aspire T180 leveres med en 250w PSU men benchmarks faktisk sige dens en 350w og nogle af de andre fyre på andre fora har sagt det samme. Jeg fik en 550w PSU, som jeg fik den nye GPU og vidste, at det ville kræve meget mere pift i maskinelt afdeling, så 550w skal håndtere alt det, jeg har brug for da jeg ikke, at meget af en ivrig gamer, men nyder at spille nu, og så. Men selvfølgelig, hvis du tror på et endnu højere PSU ville gavne mig, så jeg skal købe en, så snart jeg har råd til en. Acer er fuldstændig nytteløst at få et svar fra, og derfor vil jeg prøve og altid bruge fora som Acer enten fortælle dig en hel crock af crap eller normalt bare ignorere mine emails, så det er meningsløst mig at bede dem for detaljer.

Jeg var af den opfattelse, selv om jeg kan tage fejl, at når du køber en ny CPU, det kommer med det korrekte heatsink og fan etc? Min makker blot fik en dual core socket AM2 for £ 70 form PC World (en uåbnet og ubrugt gengæld dermed billig pris) og hans kom med heatsink og fan osv. Men jeg er ikke sikker på, at sagen, så jeg vil overlade at op til jer, de eksperter,

NVIDIA 8500GT GPU, at jeg fik var desværre et ising Værdi en (jeg er på Incap Bnft (nyre-transplantation), så kunne ikke give noget bedre), så det er selvfølgelig ikke noget særligt. En meget lille slags Bakalite heatsink (helt ubrugelige) og en meget lille hvid fan. Jeg var af den opfattelse, at disse også kunne opgraderes med bedre heatsinks og fans etc, dog kun med to PCI slots, det ville have for at være et meget slankt stykke udstyr, hvis det var muligt at ændre heatsing og ventilator på GPU , selv om der er en god 2 "-2,5" kløften mellem de PCIe GPU og første PCI slot men jeg ville ikke have foggiest tanken, hvad der skal komme til at kunne erstatte de heatsink og fan, selv om det var muligt? Undskyld hvis jeg er sent på besvarelse, fordi jeg er kun på opkaldsadgang i øjeblikket, indtil jeg går med Talk Talk i 21 dage. Tak igen for råd og ked af sin lidt af et langt indlæg, men jeg er ikke teknisk minded og gøre; t vide, hvordan man virkelig forklare alting korrekt. Skål! Mick.
Old 21 juli 2007, 06:40
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af MickY G View Post
Hej igen Alex og mange tak for de gode råd. Som du med rette sige, at AMD CPU kører meget cool og næppe giver off al varme på alle men GPU er en helt anden sag, og jeg er nødt til at holde en lille desktop fan står side panel vents at holde tingene cool (se GPU oplysninger nedenfor ). Jeg glemte at nævne i mit sidste indlæg, at jeg har opgraderet PSU allerede. Ifølge Acer, de Aspire T180 leveres med en 250w PSU men benchmarks faktisk sige dens en 350w og nogle af de andre fyre på andre fora har sagt det samme. Jeg fik en 550w PSU, som jeg fik den nye GPU og vidste, at det ville kræve meget mere pift i maskinelt afdeling, så 550w skal håndtere alt det, jeg har brug for da jeg ikke, at meget af en ivrig gamer, men nyder at spille nu, og så. Men selvfølgelig, hvis du tror på et endnu højere PSU ville gavne mig, så jeg skal købe en, så snart jeg har råd til en. Acer er fuldstændig nytteløst at få et svar fra, og derfor vil jeg prøve og altid bruge fora som Acer enten fortælle dig en hel crock af crap eller normalt bare ignorere mine emails, så det er meningsløst mig at bede dem for detaljer.

Jeg var af den opfattelse, selv om jeg kan tage fejl, at når du køber en ny CPU, det kommer med det korrekte heatsink og fan etc? Min makker blot fik en dual core socket AM2 for £ 70 form PC World (en uåbnet og ubrugt gengæld dermed billig pris) og hans kom med heatsink og fan osv. Men jeg er ikke sikker på, at sagen, så jeg vil overlade at op til jer, de eksperter,

NVIDIA 8500GT GPU, at jeg fik var desværre et ising Værdi en (jeg er på Incap Bnft (nyre-transplantation), så kunne ikke give noget bedre), så det er selvfølgelig ikke noget særligt. En meget lille slags Bakalite heatsink (helt ubrugelige) og en meget lille hvid fan. Jeg var af den opfattelse, at disse også kunne opgraderes med bedre heatsinks og fans etc, dog kun med to PCI slots, det ville have for at være et meget slankt stykke udstyr, hvis det var muligt at ændre heatsing og ventilator på GPU , selv om der er en god 2 "-2,5" kløften mellem de PCIe GPU og første PCI slot men jeg ville ikke have foggiest tanken, hvad der skal komme til at kunne erstatte de heatsink og fan, selv om det var muligt? Undskyld hvis jeg er sent på besvarelse, fordi jeg er kun på opkaldsadgang i øjeblikket, indtil jeg går med Talk Talk i 21 dage. Tak igen for råd og ked af sin lidt af et langt indlæg, men jeg er ikke teknisk minded og gøre; t vide, hvordan man virkelig forklare alting korrekt. Skål! Mick.
Hi Micky, den PSU har du vil være i stand til at håndtere de fleste ting smidt på det baseret på brug du har noteret og dets watttal rating.

Jeg nævnte det hsf på CPU, fordi du kan købe OEM-versioner af CPU's (ikke detail boxed og uden bestanden hsf).

Lyder som du kan montere en dobbelt bredde køligere om GPU fra meaurements du har citeret ovenfor. Men billeder vil tillade mig at komme med et bedre bestemmelsesgrænseværdien.

Du kan købe efter-markedet hsf's for GPU's, hvis du er interesseret i, at jeg kan have en nysgerrig rundt for dig, hvis du ønsker? Jeg foreslår, i betragtning af den centrale spec af 8500 kunne man helt sikkert gå passive (ingen fan), og som vil skære ned på støj men du vil skulle anstændigt luftstrøm hele sagen til at begynde med, og lokalet andet (det er her billeder vil også hjælpe) .

Må ikke undskylde vedrørende Deres svar! vi er her for at hjælpe, og vi er anklaget for at svare inden for en rimelig frist, ikke dig.

-Kanoakavirus
Old 21 juli 2007, 09:45
Medlem Gruppen

Hej Alex
Jeg har taget nogle billeder (en hel del faktisk), så du kan se præcis, hvad det set-up er. Et problem. Hvilken størrelse for billeder, og hvordan får jeg dem til dig på dette forum?
Mick
Old 21 juli 2007, 10:17
Bandlyst Gruppen

Taget fra FAQ's

Hvad er vedhæftede filer?

Administratoren kan tillade dig at bruge den vedhæftede fil element i dette forum, som giver dig mulighed for at vedhæfte filer af visse typer til dine indlæg. Dette kunne være et billede, et tekstdokument, en zip-fil osv. Der vil være en grænse for filstørrelse på vedhæftede filer, du foretager.
Vedhæfte en fil til et nyt indlæg, skal du blot klikke på [Administrer Attachments] knappen i bunden af post sammensætning side, og find den fil, du vil vedhæfte fra din lokale harddisk.
Efter udstationeringsmedlemsstaten billedet vedhæftede filer kan vise en miniature, afhængigt af forum indstillinger. Hvis du vil se indholdet af den vedhæftede fil (hvis det ikke allerede er vist) skal du blot klikke på filnavnet link, der vises ud for den vedhæftede fil ikon.

Mit system: #

Processor (s):
Intel P4
Bundkort:
ECS 915pla2
RAM Hukommelse:
1GB
Grafikkort (r):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamant Xtreme 7.1
Harddisk (e):
160GB
Optisk drev (r):
DVD-ROM combo drev DVD + /-RW
Sag / PSU:
antech/x-power585
Køling:
luft
Network / Internet:
trådløs
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 23 juli 2007, 14:35
Medlem Gruppen

Hej Alex

Jeg har gemt nogle billeder på ImageShack for dig at få et kig på. http://profile.imageshack.us/user/MickY_G/
Desværre, de er en bitte smule på den lille side, og nogle er fordoblet som jeg ikke havde foggiest idé om, hvad fanden jeg gjorde! Men du kan få en idé om, hvad vi taler om alligevel. Billedet af GPU med cigaret ighter ud for det giver en omtrentlig størrelse af forskydningen mellem GPU og første PCI slot, som huser den dial-up modem for tiden, indtil jeg får med TalkTalk i de næste par uger. Afstanden fra GPU til den første PCI-kort er bare en lille smule mindre end højden af lighteren. Ligeledes er der ingen ventilationshuller om sagen side panel, der er mod væggen, hvorfor det er den måde jeg har placeret det, og der er mindst et godt 4 inches af rummet bag ryggen af det tilfældet, så bør der være masser af ventilation. Skrivebordet fan hjælper også som min flade er det øverste flade og får solen på taget hele dagen, hver dag, hvis det er solskin, hvorfor det bliver rigtig, rigtig varmt i min lejlighed. Jeg glemte at nævne, at i de næste par uger, jeg skal købe en større sort, klar side-panelled ATX gaming tilfældet, og alt i Acer tilfældet, vil blive lagt ind i den nye sag, så vil helt sikkert give et meget mere ventilation. Jeg plejede at bruge en MSI nVidia GeForce 7300GT PCI-e-kort, og at havde passiv køling med en temmelig stor heatsink. Jeg er dog ikke alt for bekymrede over den støj, der kommer fra de tilfælde, så hvis du vil have en næse rundt og se, om der er nogen afkøling mods, der kan bruges sammen med min nuværende GPU, så jeg virkelig dont mening, hvis det er en HSF på alle, som så i det mindste jeg kan faktisk se, at det gør noget ved den kendsgerning, at blæseren arbejder! Jeg håber, at dette alle er fornuftigt, og endnu en gang, tak. Det er altid rart at vide nogen derude kan gidet at hjælpe os med mindre computer uddannede end andre. Blimey! Dette har lært at være en af de længste stillinger nogensinde! Skål! Mick.
Old 24 juli 2007, 01:16
Donor-Gruppen

Hey Micky.

Bare en høflighed svar virkelig. Got at gå på arbejde i øjeblikket, trækker 15 timers skift på grund af alle de oversvømmelser i hele regionen, men jeg vil være tilbage, så snart jeg kan.

Skål.

-Kanoakavirus
Old 24 juli 2007, 12:20
Donor-Gruppen

Var nødt til at knibe øjnene sammen for at få vist billeder fyr:) men som den er (i den aktuelle sag) Der er masser af plads til aa nye hsf for både GPU og CPU.

Som det ser jeg ikke kan finde en eftermarkedet hsf for 8500gt, men jeg har sendt en e-mail Nvidia som ser på monteringsfladen huller Jeg tror en af de nuværende Zalman serien (FS-V7, VF-700, VF-900) vil passe. Kunne være forkert på, at selvom så jeg vente tilbage at høre.

For en opgraderet hsf til din nye CPU (besluttet, hvad du får endnu?) Der er simpelthen ingen bedre på en volumen / pris / ydeevne grundlag end de arktiske Køling Freezer 64.

-Kanoakavirus
Old 25 juli 2007, 00:09
Medlem Gruppen

Cheers Alex!
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.