![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo Ik ben nieuw hier dus kaal met mij. Ik heb een Acer Aspire T180 die ik heb opgewaardeerd nogal wat, zo ja, dat ben ik nu draait Vista Ultimate zonder problemen te zijn. Het huidige systeem specs zijn als volgt: 2GB Corsair RAM nVidia 8500GT 512 DDR2 GPU AMD 3400 + 16bit (1.81GHz) En een paar andere fluitjes en belletjes enz. Wat ik zou willen weten is: Is het mogelijk voor mij om mijn processor naar iets sneller? Ik heb contact opgenomen met Acer en zij mij dat de mobo is een op maat maken (wat dat kan betekenen)? Ik heb benchmark met Lavalys Everest Ultimate Edition & PC Wizard 2007 en zeggen beide hetzelfde, dat is hieronder weergegeven. Ik heb geplakt alles dat hij zegt over het mobo. Is er iemand daar buiten die konden mij of het mogelijk is om te upgraden van mijn CPU met de zeer schaarse gegevens heb ik hier beneden alstublieft? Ik dank u bij voorbaat als je kan. BTW, ik heb zeer weinig kennis over deze zaken, dus als je kan helpen, zou u kunnen beschrijven in idiot-proof context ben ik gewoon dat als het gaat om dit soort dingen. LOL? Ook, het is een socket AM2 (als dat helpt)? Many thanks. Mick Moederbord Eigenschappen Moederbord ID 09/14/2006-MCP61M-AM-6A61KE11C-00 Moederbord Naam Acer EM61PM/EM61SM Front Side Bus Eigenschappen Bus Type AMD Hammer Real Clock 200 MHz Effective Clock 200 MHz HyperTransport Klok 800 MHz Memory Bus Eigenschappen Bus Type Dual DDR2 SDRAM Bus Width 128-bit DRAM: FSB Ratio CPU / 7 Real Clock 258 MHz (DDR) Effective Clock 517 MHz Bandbreedte 8266 MB / s |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citaat:
De mobo informatie die je hebt gepost zien me als een foxconn merk maar gearomatiseerd met Acer de smaak van de door de fabrikant. Ik denk (let op de keuze van de woorden er), de uitwerking van haar een AM2 socket, uw moederbord ondersteunt een van de socket AM2 CPU's tot en met de FX-74 dual-core. Maar ik adviseren contact op te nemen met Acer te bevestigen dit alleen maar om zeker te zijn. Ook als u een upgrade naar een snellere cpu wilt u misschien denken over een andere HSF (Heatsink en Fan) voor de cpu omdat Sempron's lopen zeer koel en uw huidige HSF mogelijk niet geschikt voor een heter draait cpu. Wanneer u contact opnemen met Acer controleer je PSU rating met hen en zo zal het met het stroomverbruik van de cpu je besluit om als Acer ons generieke PSU's in hun systemen en de neiging te lopen, zo dicht mogelijk bij het maximale vermogen van de PSU kan bieden.
|
| |||
| |||
| Hoi Alex en nogmaals hartelijk dank voor de goede adviezen. Zoals u terecht zegt, de AMD CPU loopt zeer koel en geeft nauwelijks uit de warmte die bij alle, maar de GPU is een totaal andere zaak en ik hebben om een kleine desktop ventilator waarmee de zijwand luchtafvoerkanalen dingen koel te houden (zie details hieronder GPU ). Ik vergat te vermelden in mijn laatste bericht dat ik heb opgewaardeerd de PSU reeds. Volgens Acer, de Aspire T180 wordt geleverd met een 250W PSU maar de benchmarks eigenlijk zeg dat het een 350w en enkele van de andere jongens op andere fora al zei hetzelfde. Ik heb een 550W PSU als ik was om de nieuwe GPU, en wist dat het zou moeten veel meer oomph in de kracht afdeling, zodat de 550W moet omgaan met alles wat ik nodig heb als ik mij niet dat veel van een fervent gamer, maar wel genieten van het afspelen van nu en dan. Maar natuurlijk, als u denkt dat een nog hoger PSU zou voor mij, dan zal ik een aankoop zo snel als ik kan het zich veroorloven een. Acer volstrekt nutteloos om een antwoord uit, dat is de reden waarom ik probeer altijd gebruik maken van de fora als Acer ofwel vertel je een hele pot van crap of normaal, gewoon negeren mijn e-mails, dus het is zinloos me om hen voor meer informatie. Ik was van mening, maar ik kan verkeerd zijn, dat wanneer u een nieuwe CPU, het gaat met de juiste koeling en ventilator etc? Mijn mate net een dual core socket AM2 voor £ 70 vorm PC World (een ongeopende en ongebruikte terugkeer, vandaar de goedkope prijs) en hij kwam met de koeling en ventilator enz. Maar ik ben niet zeker over deze kwestie, dus ik zal vertrekken dat tot jullie, de experts, De nVidia 8500GT GPU die ik kreeg was helaas een Dabs Prijs een (ik ben op Incap Bnft (niertransplantatie), zodat niet kan veroorloven iets beter), dus het is natuurlijk niets bijzonders. Een zeer kleine soort Bakalite koeling (geheel nutteloos) en een zeer kleine witte ventilator. Ik was van mening dat deze ook kan worden opgewaardeerd met betere heatsinks en ventilatoren etc, maar slechts met twee PCI-slots, zou moeten worden een zeer slanke apparaat als het mogelijk was om de heatsing en ventilator op de GPU , hoewel er sprake is van een goede 2 "-2,5" kloof tussen de PCIe-GPU en de eerste PCI-slot, maar ik wil niet flauw idee wat om te kunnen ter vervanging van de koeling en ventilator, zelfs indien het mogelijk? Gelieve excuus als ik te laat met antwoorden, want ik ben alleen op dial-up op het moment, tot ik ga met Talk Talk in 21 dagen. Nogmaals bedankt voor het advies en het jammer zijn een beetje een lange post, maar ik ben niet technisch georiënteerd te zijn en doen, niet weten hoe om echt alles goed uitleggen. Sante! Mick. |
|
| |||
| |||
| Citaat:
Ik noemde de HSF op de cpu want je kunt kopen OEM-versies van de cpu's (geen retail doos en zonder dat de voorraad HSF). Klinkt als u zou kunnen passen een dubbele breedte koeler op de GPU van de meaurements u hierboven. Maar foto's zou ik een betere bepaling. U kunt na-markt HSF's voor GPU's, als je geïnteresseerd bent in dat ik kan beschikken over een nieuwsgierig rond voor u als u wilt? Ik stel voor, gezien de kern spec van de 8500 kon je zeker gaan passieve (geen ventilator), die een einde kan maken aan lawaai, maar je zou moeten fatsoenlijke luchtstroom in de hele zaak om te beginnen met, en ten tweede kamer (dit is waar de foto's zouden ook helpen) . Geen excuses over uw antwoord! wij staan klaar om u te helpen en we zijn belast met het beantwoorden van een tijdige wijze, jij niet.
__________________ gehoord wow is een betere anticonceptionele dan de pil, geen grap i gespeeld rs voor 2-3 jaar en 2 weken nadat ik gestopt Ik verloor mijn maagdelijkheid. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Hi Alex Ik heb een aantal foto's (nogal wat eigenlijk) dus je kunt precies zien wat de set-up is. Een probleem. Welk formaat voor foto's en hoe krijg ik ze voor u op dit forum? Mick |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Op grond van FAQ's
Wat zijn bijlagen? De beheerder kan u gebruik te maken van het beslag functie van dit forum, die geeft je de mogelijkheid om bestanden van bepaalde types aan uw berichten. Dit kan een afbeelding, een tekstdocument, een zip-bestand, enz. Er zal een limiet aan de grootte van het bestand van alle bijlagen die u aanbrengt. Om een bestand naar een nieuw bericht, klikt u op de [Beheer Bijlagen] knop aan de onderkant van de post samenstelling pagina, en zoek het bestand dat u wilt koppelen op uw lokale harde schijf. Na het doorvoeren van het beeld bijlagen mag een miniatuur, afhankelijk van het forum instellingen. Om de inhoud van de bijlage (indien dit nog niet is weergegeven), klikt u op de bestandsnaam link die verschijnt naast het pictogram voor de bijlage. Mijn Systeem: #
|
|
| |||
| |||
| Hi Alex Ik heb een aantal foto's op ImageShack voor u een kijkje op. http://profile.imageshack.us/user/MickY_G/ Helaas zijn ze een klein beetje aan de kleine kant en een aantal zijn verdubbeld, omdat ik geen flauw idee wat ik deed! Echter, u kunt een idee krijgen van wat we hebben het over tenminste. Het beeld van de GPU met de sigaret ighter ernaast geeft een geschatte grootte van de kloof tussen de GPU en de eerste PCI-sleuf waarin de dial-up modem voor het moment totdat ik met TalkTalk in de komende paar weken. De afstand van de GPU op de eerste PCI-kaart is net iets minder dan de hoogte van de aansteker. Ook zijn er geen ventilatie gaten op de zaak zijkant dat is tegen de muur, dus dat is de manier waarop ik heb geplaatst en er ten minste een 4 centimeter van de ruimte achter de rug van het geval, dus moet er veel van de ventilatie. Het bureaublad ventilator helpt ook als mijn flat is de bovenkant plat en komt de zon op het dak de hele dag, elke dag als het zonnig, dus het wordt heel, heel warm in mijn flat. Ik vergat te vermelden dat in de komende paar weken zal ik het kopen van een grotere zwarte, heldere kant lambrisering ATX gaming zaak en alles in de Acer geval zal worden gebracht, in de nieuwe zaak, dus dat zal zeker nog veel meer ventilatie. Ik gebruikte om een MSI nVidia GeForce 7300GT PCI-e kaart en dat was voor passieve koeling met een largish koeling. Ik ben echter niet al te bezorgd over het lawaai afkomstig van het geval, dus als je gaat om een neus rond en zie of er koeling mods die gebruikt kan worden met mijn huidige GPU, dan ben ik echt dont erg als het gaat om een HSF op alle destijds tenminste ik kan zien dat het iets te doen door het feit dat de ventilator werkt! Ik hoop dat dit alles zinvol en nogmaals bedankt. Het is altijd leuk om iemand kent die er last om ons te helpen minder onderlegde computer dan anderen. Verdraaid! Dit heeft als een van de langste posten ooit! Sante! Mick. |
|
| |||
| |||
| He Micky. Gewoon een hoffelijkheid antwoord echt. Ik moet gaan werken op het moment, trekken 15 uur verschuivingen als gevolg van de overstromingen in de regio, maar ik kom terug zodra ik kan. Sante.
__________________ gehoord wow is een betere anticonceptionele dan de pil, geen grap i gespeeld rs voor 2-3 jaar en 2 weken nadat ik gestopt Ik verloor mijn maagdelijkheid. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Moest scheel om de foto's man:), maar zoals het nu voorligt (in uw huidige geval) er is genoeg ruimte voor nieuwe aa HSF voor zowel de GPU en de CPU. Zoals het nu voorligt Ik ben niet in staat om een aftermarket HSF voor de 8500GT, maar ik heb per e-mail Nvidia als we kijken naar de montagegaten Ik vermoed dat een van de huidige Zalman reeks (FS-V7, VF-700, VF-900) past. Kan verkeerd zijn op dat al zo I'll wait terug te horen. Voor een upgrade HSF voor uw nieuwe cpu (besloten wat krijg je nog?) Er is gewoon geen beter op een volume / kosten / prestatie dan de Arctic Cooling Freezer 64.
|
| |||
| |||
| Cheers Alex! |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Need Help & Advice | dfresh27 | Algemeen Hardware Chat | 2 | 27 dec 2008 05:49 |
| Advies nodig over welke Web Cam To Get | CompMadness84 | Digital Imaging & Printers | 3 | 12 mei 2008 16:02 |
| Op zoek naar een beetje advies ... | derrenb | Web Design, Hosting & SEO | 3 | De 1 februari 2008 04:49 |
| Need some advies | jsfs | Laptops, Mobiles & PDA's | 1 | 3rd Dec 2007 16:53 |
| Need some advies hier plz | Albop | Algemeen Hardware Chat | 1 | 10 okt 2007 08:36 |
| Thread Tools | |
| |