![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo Jeg er ny her så kan du bare med meg. Jeg har en Acer Aspire T180 som jeg har oppgradert mye, så at jeg nå kjører Vista Ultimate uten problemer i det hele tatt. Dagens ordning spesifikasjoner er som følger: 2GB Corsair RAM nVidia 8500GT 512 DDR2 GPU AMD 3400 + 16bit (1.81GHz) Og noen få andre plystre og bells etc. Det jeg vil vite er: Er det mulig for meg å oppgradere prosessoren til noe raskere? Jeg har kontaktet Acer og de informere meg at MOBO er et skreddersydd gjøre (hva som kan bety)? Jeg har benchmarked med Lavalys Everest Ultimate Edition & PC Wizard 2007 og begge sier det samme, som er oppført nedenfor. Jeg har limt alt som det står om MOBO. Er det noen der ute som kunne informere meg om det er mulig å oppgradere min CPU med svært sparsom informasjon jeg har gitt her nedenfor kan du? Takk på forhånd hvis du kan. BTW, jeg har svært begrenset kunnskap om disse spørsmålene, så hvis du kan hjelpe, kan du beskrive den i idiot-proof konteksten som jeg er akkurat som når det gjelder denne typen ting. LOL? Dessuten er det en socket AM2 (hvis det hjelper)? Many thanks. Mick Hovedkort Egenskaper Hovedkort ID 09/14/2006-MCP61M-AM-6A61KE11C-00 Hovedkort Navn Acer EM61PM/EM61SM Front Side Bus Properties Buss Type AMD Hammer Real Clock 200 MHz Effektiv Clock 200 MHz HyperTransport Clock 800 MHz Memory Bus Properties Buss Type Dual DDR2 SDRAM Buss Bredde 128-bit DRAM: FSB Ratio CPU / 7 Real Clock 258 MHz (DDR) Effektiv Clock 517 MHz Båndbredde 8266 MB / s |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
Den mobo detaljer du har lagt inn ser på meg som en foxconn splitter men flavoured til Acer smak er av produsenten. Jeg tror (Vær oppmerksom på ordvalg der), vurderer sin en AM2 socket, hovedkortet støtter noen av de Socket AM2 CPUens opp og med FX-74 dual-core. Men jeg anbefaler sterkt å kontakte Acer for å bekrefte dette bare for å være sikker. Og hvis du oppgraderer til en raskere prosessor vil du kanskje tenke på en annen HSF (HeatSink og vifte) for CPU fordi Sempron er kjørt veldig kul og nåværende HSF kanskje ikke passer for et varmere kjører CPU. Når du kontakte Acer sjekke PSU vurdering med dem og om det vil behandle strømkravene av CPU du bestemmer deg for å få Acer oss generisk PSU står i deres systemer og har en tendens til å kjøre så nær mulig å maksimal effekt på PSU kan gi.
|
| |||
| |||
| Hei igjen Alex og takk for gode råd. Som du riktig sier, AMD CPU kjører svært kjølig og neppe gir av eventuelle varme til alle, men GPU er en helt annen sak og jeg har til å holde en liten desktop fan vender siden panel Vents å holde ting kule (se GPU detaljer nedenfor ). Jeg glemte å nevne i mitt siste innlegg som jeg har oppgradert den PSU allerede. Ifølge Acer vil Aspire T180 kommer med en 250w PSU men benchmarks faktisk si sin en 350w og noen av de andre gutta på andre fora har sagt det samme. Jeg har en 550w PSU som jeg fikk den nye GPU og visste det ville trenge mye mer oomph i kraft avdeling, så 550w skal håndtere alt jeg trenger så er jeg ikke så mye av en brennende gamer, men jeg liker å spille nå og så. Men selvfølgelig, hvis du mener enda høyere PSU ha nytte meg, så jeg skal kjøpe en så snart jeg har råd til én. Acer er helt ubrukelig for å få et svar fra, og det er derfor jeg prøver alltid bruke fora som Acer enten fortelle deg en hel crock av crap eller normalt, bare ignorere mine e-poster, så det er meningsløst meg spørre dem for detaljer. Jeg var av den oppfatning, men jeg kunne være galt, at når du kjøper en ny CPU, den kommer med riktig heatsink og vifte etc? Min kompis bare fikk en tokjerners Socket AM2 for £ 70 form PC World (en uåpnet og ubrukt tilbake, derav billig pris) og hans fulgte med heatsink og vifte osv. Men jeg er ikke sikker på at saken, slik at jeg vil forlate det opp til dere, ekspertene, NVIDIA 8500GT GPU at jeg fikk var dessverre en Dabs Verdi en (jeg er på Incap Bnft (nyre transplantasjon) så kunne ikke råd til noe bedre), så er det selvsagt ikke noe spesielt. En veldig liten slags Bakalite heatsink (helt ubrukelig) og en liten hvit fan. Jeg var av den oppfatning at disse også kan oppgraderes med bedre heatsinks og vifter etc, men bare med to PCI slots, må det være et svært tynt stykke utstyr om det var mulig å endre heatsing og vifte på GPU , selv om det er en god 2 "-2,5" gap mellom PCIe GPU og første PCI-sporet, men jeg ville ikke ha foggiest idé hva du får for å kunne erstatte heatsink og fan, selv om det var mulig? Unnskyld hvis jeg er sent på svare fordi jeg er bare på oppringt i øyeblikket, før jeg går med Talk Talk i 21 dager. Takk for råd og beklager det litt langt innlegg, men jeg er ikke teknisk tenkende og gjøre, ikke vet hvordan du egentlig forklare alt riktig. Skål! Mick. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Jeg nevnte HSF på CPU, fordi du kan kjøpe OEM-versjoner av CPUens (ikke retail eske og uten lager HSF). Høres ut som du kunne passe en dobbel bredde kjøler på GPU fra meaurements du har sitert ovenfor. Men pics ville tillate meg å gjøre en bedre beslutning. Du kan kjøpe etter markedet HSF står for GPU's, hvis du er interessert i at jeg kan ha en nosey rundt for deg hvis du ønsker? Jeg foreslår, vurderer kjernen spec av 8500 kan du definitivt gå passive (ingen vifte) som vil redusere støy, men du trenger anstendig luftstrømmen hele saken til å begynne med, og rommet dernest (dette er hvor pics vil også hjelpe) . Ikke beklager om svaret! vi er her for å hjelpe og vi er belastet med svarer innen rimelig tid, ikke deg.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Hei Alex Jeg har tatt noen bilder (ganske mange faktisk), slik at du kan se nøyaktig hva Konfigureringen er. Ett problem. Hvilken størrelse på bildene, og hvordan får jeg dem til deg på dette forumet? Mick |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hentet fra FAQ's
Hva er vedlegg? Administratoren kan tillate deg å bruke vedlegget funksjonen i dette forumet, som gir deg muligheten til å legge ved filer av enkelte typer av innleggene dine. Dette kan være et bilde, et tekstdokument, et zip-filen etc. Det vil være en grense for filstørrelse på vedlegg du gjør. Hvis du vil legge ved en fil til en ny post, klikker du bare [Administrer Vedlegg] knappen på bunnen av innlegg sammensetning side, og finn filen du vil legge fra din lokale harddisk. Etter oppslaget, bildet vedlegg kan vise et miniatyrbilde, avhengig forumet innstillinger. For å vise innholdet av vedlegget (dersom det ikke allerede vises) bare klikk på filnavn lenken som vises ved siden av vedleggsikonet. Min System: #
|
|
| |||
| |||
| Hei Alex Jeg har igjen noen pics on ImageShack for deg å ta en titt på. http://profile.imageshack.us/user/MickY_G/ Dessverre er de en Wee litt på de små side, og noen er doblet som jeg ikke har foggiest hva i helvete jeg gjorde! Men du kan få en ide om hva vi snakker om uansett. Bildet av GPU med sigaretten ighter siden det gir en omtrentlig størrelse på mellom GPU og første PCI slot som huser oppringt modem for tiden frem til jeg får med TalkTalk i de neste par ukene. Avstanden fra GPU til første PCI-kortet er bare en TAD mindre enn høyden på lysere. Og det er ingen ventilasjons hull på sak side panel som er mot veggen, derav det er måten jeg har plassert det og det er minst en god 4 inches plass bak ryggen på sak, så det bør være rikelig av ventilasjon. Skrivebordet vifte hjelper også til min leilighet er det øverste flat og får solen på taket hele dagen, hver dag hvis det er sol, dermed blir det virkelig varmt i min leilighet. Jeg glemte å nevne at i de neste par ukene, jeg vil kjøpe en større svart, tømmer siden panelled ATX gaming sak og alt i Acer tilfelle, vil bli satt inn i det nye tilfelle, så vil definitivt gi mye mer ventilasjon. Jeg pleide å bruke en MSI nVidia GeForce 7300GT PCI-e kort og som hadde passiv kjøling med en largish heatsink. Men jeg er ikke så bekymret for støy fra tilfelle så hvis du kommer til å ha en nese rundt og se om det er noen kjøling Modifikasjon som kan brukes sammen med min nåværende GPU, da jeg virkelig ikke noe imot at det er en HSF på alle som så i det minste jeg kan faktisk se at det gjør noe med selve faktum at viften arbeider! Jeg håper dette er fornuftig og igjen, takk. Det er alltid hyggelig å vite at noen der ute kan gidder å hjelpe oss med mindre maskinen utdannelse enn andre. Blimey! Dette må være en av de lengste innleggene noensinne! Skål! Mick. |
|
| |||
| |||
| Hei Micky. Bare en svare egentlig. Må gå til arbeid for tiden, trekker 15 timers skift på grunn av alle oversvømmelser i hele regionen, men jeg vil komme tilbake så snart jeg kan. Skål.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Måtte myse for å se bildene fyr:) men som det står (i gjeldende tilfelle) er det god plass til aa nye HSF for både GPU og CPU. Som det står jeg ikke finner ettermarkedet HSF for 8500gt, men jeg har sendt Nvidia som ser på montering hull i mistenker en av gjeldende Zalman serien (FS-v7, Vf-700, Vf-900) passer. Kan være feil på den selv så jeg skal vente tilbake for å høre. For en oppgradert HSF på den nye CPU (besluttet hva du får enda?) Det bare er noe bedre på et volum / pris / ytelse grunnlag enn Arctic Cooling Freezer 64.
|
| |||
| |||
| Cheers Alex! |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger du hjelp og råd | dfresh27 | General Hardware Chat | 2 | 27 desember 2008 05:49 |
| Trenger du råd om hvilke Web Cam å komme | CompMadness84 | Digital Imaging & Skrivere | 3 | 12 mai 2008 16:02 |
| Leter du etter et lite råd ... | derrenb | Web Design, hosting & SEO | 3 | 1 februar 2008 04:49 |
| Trenger noen råd | jsfs | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 1 | 3 desember 2007 16:53 |
| Trenger noen råd her plz | Albop | General Hardware Chat | 1 | 10 oktober 2007 08:36 |
| Thread Tools | |
| |