mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Nya moderkortet och PC Problem

Reply

Thread Tools
Old 20 juni 2009, 14:16
New Member Group

Default Nya moderkortet och PC Problem

Hej alla,
Jag har precis lagt ett nytt moderkort, RAM och CPU för att uppgradera min ålder gamla Gigabyte GA-8SIML, vilket är P4 3.00GHz och 2GB RAM.

Jag har tagit:
4GB Corsair RAM
Intel Pentium Dual Core E5200 2,5 GHz Socket 775
Gigabyte GA-G31M-S2L iG31 Socket 775 Onboard VGA 6 ljud mATX moderkort

Jag har hållit två IDE hårddiskar som jag inte vill missa alla mina program och inställningar, som tagit mig 4 år att få dem alla.

Jag fick veta att detta skulle vara möjligt om jag tog med detta moderkort som chipset skulle matcha min gamla.

Men nu när jag starta upp windows, det blir bara till Windows lastning bar och sedan åter börjar och fortsätter att göra detta och looping om och om igen.

Alla idéer om hur man kan få den att starta upp windows du?

Tack
Old 21 juni 2009, 00:36
Administrator Group

Samma chipset eller inte många av de moderkort drivrutiner kommer att vara annorlunda.

Du måste försöka att starta upp i felsäkert läge, om detta inte kan köra Windows reparera genom att starta upp från din Windows cd.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 juni 2009, 02:22
Givargruppen

Ok vad du försöker göra är att starta upp en maskinvara före installationen från hårddisken som inte är ansluten, så det är att kasta Master starthanterare avstängd. Vad du behöver göra är att ansluta en hårddisk med en grundläggande oss på och inga drivrutiner lastas eller installeras, och sedan koppla in båda dina hårddiskar spara alla dina data från det och då måste du formatera båda enheterna och ta ut TEST hårddisk med de grundläggande oss om och installera om operativsystemet på din gamla enheter. Men att se när den är ansluten som slavar du säkerhetskopierar programfilerna och alla inportant information.
Old 24 juni 2009, 02:43
Ledamot Gruppen

Det är snarare en drastisk lösning, skulle starta upp från XP-skivan och välja en reparation installation inte fungerar?
Old 24 juni 2009, 02:48
Givargruppen

Dess inte drastiska mbon lol! det kommer att fungera sin lösningen på ditt problem mate, så allt kommer att köra söt och hur det borde försöka använda XP skivan för att reparera OS och instaling nya drivrutiner hoppas det fungerar.
Old 25 juni 2009, 12:18
Givargruppen

Jag vet inte om mig att läsa den här rätten, men du försöker starta upp två IDE-enheter på en ny maskin?

En fullständig formatet sortera ut för dig. Prova något sätt att få alla dina data säkerhetskopieras och sedan formatera två IDE-enheter med XP Om du vill installera Vista och sedan försöka formatera kör med XP, eftersom det ger dig möjlighet att helt formatera diskar, Vista är bara en bild , så stick med XP för att få en helt ren format.

Ive hade innan med XP sedan installera Vista över den. När jag åkte till last Vista upp för ett format, det wouldnt nå tidigare lastning becuse jag hade en felaktig starthanterare

Mitt System: Fred

Processor (s):
Q6600 G0@2.5GHz 1.088v
Moderkort:
Asus P5B Premium Vista Edition
RAM Minne:
4GB Corsair XMS2 DDR2 @ 280MHz
Grafikkort (s):
Nvidia Gainward GTX260 GoldenSample
Ljudkort:
Snart:)
Hårddisk (s):
WD 250 GB 16MB
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW SATA
Mål / PSU:
CM Elite/OCZ780MXS
Kylning:
Xigmatek Dark Knight
Nätverk / Internet:
3.6Mbps ADSL
Monitor (s):
Targa 19 "TFT Widescreen 16:9
Operating System (s):
XP64Bit
Old 28 juni 2009, 01:58
Givargruppen

Ive förklarade vägen för att kunna få data tillbaka kanske pop, kan du använda en av två enheter för att installera grundläggande OS på en med inte viktig information om sedan dra över till att köra spara den och sedan nytt format på båda enheterna .
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.