![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag har precis lagt ett nytt moderkort, RAM och CPU för att uppgradera min ålder gamla Gigabyte GA-8SIML, vilket är P4 3.00GHz och 2GB RAM. Jag har tagit: 4GB Corsair RAM Intel Pentium Dual Core E5200 2,5 GHz Socket 775 Gigabyte GA-G31M-S2L iG31 Socket 775 Onboard VGA 6 ljud mATX moderkort Jag har hållit två IDE hårddiskar som jag inte vill missa alla mina program och inställningar, som tagit mig 4 år att få dem alla. Jag fick veta att detta skulle vara möjligt om jag tog med detta moderkort som chipset skulle matcha min gamla. Men nu när jag starta upp windows, det blir bara till Windows lastning bar och sedan åter börjar och fortsätter att göra detta och looping om och om igen. Alla idéer om hur man kan få den att starta upp windows du? Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Samma chipset eller inte många av de moderkort drivrutiner kommer att vara annorlunda.
| |||
| |||
| Ok vad du försöker göra är att starta upp en maskinvara före installationen från hårddisken som inte är ansluten, så det är att kasta Master starthanterare avstängd. Vad du behöver göra är att ansluta en hårddisk med en grundläggande oss på och inga drivrutiner lastas eller installeras, och sedan koppla in båda dina hårddiskar spara alla dina data från det och då måste du formatera båda enheterna och ta ut TEST hårddisk med de grundläggande oss om och installera om operativsystemet på din gamla enheter. Men att se när den är ansluten som slavar du säkerhetskopierar programfilerna och alla inportant information. |
|
| |||
| |||
| Det är snarare en drastisk lösning, skulle starta upp från XP-skivan och välja en reparation installation inte fungerar? |
|
| |||
| |||
| Dess inte drastiska mbon lol! det kommer att fungera sin lösningen på ditt problem mate, så allt kommer att köra söt och hur det borde försöka använda XP skivan för att reparera OS och instaling nya drivrutiner hoppas det fungerar. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag vet inte om mig att läsa den här rätten, men du försöker starta upp två IDE-enheter på en ny maskin?
En fullständig formatet sortera ut för dig. Prova något sätt att få alla dina data säkerhetskopieras och sedan formatera två IDE-enheter med XP Om du vill installera Vista och sedan försöka formatera kör med XP, eftersom det ger dig möjlighet att helt formatera diskar, Vista är bara en bild , så stick med XP för att få en helt ren format. Ive hade innan med XP sedan installera Vista över den. När jag åkte till last Vista upp för ett format, det wouldnt nå tidigare lastning becuse jag hade en felaktig starthanterare Mitt System: Fred
|
|
| |||
| |||
| Ive förklarade vägen för att kunna få data tillbaka kanske pop, kan du använda en av två enheter för att installera grundläggande OS på en med inte viktig information om sedan dra över till att köra spara den och sedan nytt format på båda enheterna . |