![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har köpt en ny Core 2 Quad 9550 2,8 GHz processor och nytt moderkort Gigabyte P43C-DS3. Jag installerade det på min dator och jag har kontrollerat att alla installerade correctlly. Nu, när jag slår på min dator om han kommer till den del som lastning information om vad jag har i datorn och sedan fastnat .... eller om jag går till bios dess fastnat där också efter några sekunder ... och ibland bara inte startar ... . Någon kan hjälpa mig snälla? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har Windows försöker att läsa in eller vill du inte gå så långt?
| |||
| |||
| I dont komma så långt ... u vet att sjökortet (buss / dev / fun..etc) när han generera information om datorn? så den sitter fast där, och den sista raden sin "ACPI controller" .. |
|
| |||
| |||
| Är processor och heatsink monteras korrekt? Visste du använder termisk pasta? Låter som det kan vara överhettning. Prova en BIOS reset också. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Am gissar du har installerat o / s igen efter att lägga till ny hårdvara? Låter som om den försöker läsa från maskinvara som isnt det på skiva eller så, om du har nyligen installerat en ny o / s efter nya mobo och cpu sedan se alla dina samband sätts korrekt, frontpanelens anslutningar osv JFP1 JFP2 om det som du gjorde installera o / s sedan se till att nollställa CMOS innan så sker.
| |||
| |||
| Det är vad jag först trodde, förutom detta är en BIOS stoppa Windows startar längre än så. |
|
| |||
| |||
| Jag kollade alla sammanhang blinkar den CMOS ... och fortfarande ingenting. Och jag gjorde installerat nya o / s |
|
| |||
| |||
| Ta bort allt utom mobo, CPU, PSU, 1 RAM-minne och ombord GFX eller GFX kortet. Ingenting annat! Nr frontpanelens anslutningar utom strömbrytaren, ingen kör, no add-on cards. Vad händer? |
|
| |||
| |||
| Du gjorde installera / formatera hårddisken med en ny installation av XP eller Vista efter installation av nya moderkort och cpu? Om jag läser det här rätt, och du sa att du gjorde? Så jag tror det är därför du skränande få passerat uppstart. Du måste installera om operativsystemet. annars datorn brukar starta upp i Windows. eftersom din HDD är fortfarande setup och har drivrutiner installerade för dig gamla moderkort och chipset etc. Gör en ominstallation och sedan kommer det att starta upp som vanligt efter det. Bara häromdagen hade jag samma problem, jag satte i ett nytt moderkort och det wouldnt uppstart, jag tror att CPU är plug and play, men om du har installerat ett nytt moderkort och då måste du formatera din hårddisk med en ny installation av ditt o / s |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Moderkort Problem? - USB Connections plötsligt har slutat fungera | redden137 | Processorer, moderkort & RAM | 11 | 17 september 2009 04:40 |
| Min bildskärm fungerar och mina torn fungerar, men inte tillsammans | nickny | General Hardware Chat | 7 | 22 juli 2009 14:26 |
| Datorn inte fungerar | byggnad | General Hardware Chat | 25 | 9 juni 2008 02:52 |
| Moderkort inte fungerar? | jwatkins | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 27 december 2007 17:16 |
| Moderkort fungerar inte: ( | Spencer2004 | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 21 december 2007 02:37 |
| Thread Tools | |
| |