![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har just installerat min nya Asus M2N-SLI Deluxe och jag kan inte få någon bild på min skärm. Grafikkort (8600 GTS) är inkopplad korrekt. Varje sak som låter som den startar upp och alla fläktar och allting är påslagen. Alla pluggar är korrekt. Im gissa dess att göra med förare / BIOS-inställningar, men eftersom jag inte har någon skärm Jag har inget att titta på. Allt arbetade innan och m / b är ny. Please help! |
|
| |||
| |||
| Ok problem sorteras. Efter att ha läst några tidigare inlägg jag upptäckte det var RAM närstående. ![]() På min gamla m / b jag kunde använda 4 x 1 GB minnen om XP 32-bitars (även om det bara upptäckts 3.5gb). Jag tog en för att se och det nu stövlar. Någon särskild anledning till att detta m / b bara gillar <4GB med detta OS? |
|
| |||
| |||
| Du behöver en 64bit OS att använda hela 4GB, 32bit OS's dont upptäcka mer än 3-3.5GB RAM. |
|
| |||
| |||
| Ja, men det shoudn't få den att bryta och inte visa något på skärmen. Möjligen en mer trolig förklaring till att hålla fast du tog ut råkade vara felaktig. Du kanske inte behöver en ny, jag undrar varför min gamla laptop inte skulle starta upp när jag hittade en liten mikroskopisk bit lödtenn kortslutande ut 2 av stiften på RAM-chip ... Skrapade bort det med en kniv och alla fina nu! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| SPDIF-utgång Stammar | navnut | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 0 | 31 juli 2009 16:34 |
| SPDIF utgång inte fungerar? | maze21 | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 0 | 13 juni 2009 01:12 |
| Det går inte att komma förbi moderkortet stänk skärmen MSI P7N Diamond del 2 | alfred01 | Processorer, moderkort & RAM | 0 | 30 maj 2009 08:02 |
| Output | missbrukare | Grafikkort & Skärmar | 7 | 6 januari 2008 05:12 |
| DVI-D-utgång | Cougar | Grafikkort & Skärmar | 6 | 29 maj 2007 03:41 |
| Thread Tools | |
| |