mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Ny OCZ Ram installere - mindre spørgsmål, og spørgsmålet

Reply

Thread Tools
Old 30 December 2008, 16:28
Medlem Gruppen

Jeg har for nylig købt nogle nye OCZ 4GB (2x2GB) PC6400 fra Newegg og installeret det på min computer i dag. Jeg sat det på nøjagtig samme måde som før og computeren starter og kører fint. Det eneste problem er, at når jeg går til Kontrolpanel og System, det viser kun, som 2,5 GB RAM. Før dette havde jeg 2GB (2x1GB) i samme OCZ dobbelt kanal hukommelse installeret, og det viste fine som 2GB. Alle tanker om dette?

Også de øvrige spørgsmål, som jeg havde det ikke et spørgsmål men bare gør mig nysgerrig, er, at hukommelsen er solgt som 5-4-4-2T timing, tror jeg (ikke, at en sund ret?), Men på min start skærmen, hvor det viser tider, der står 6-6-6-2T. Hvad er grunden til dette? Jeg kender hukommelse Jeg fik markeres det samme som det var på Newegg, så det bare ser ud til at køre bedre. Er det normalt?

Tak!

Åh, og min computer blev bygget af mig selv (en hobby, men jeg er stadig lidt af et newb). Specs er nedenfor, og jeg kan sende op enhver anden info hvis det er nødvendigt:

XFX nForce 680i LT SLI Socket 775, Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz, (nu) 4 GB DDR2 PC6400, ATX Mid-Tower Case, 600 Watt Power Supply, Seagate Barracuda 7200.10 500 GB harddisk - 7200, KFA2 GeForce 8800 GT Overclocked Video Card - 512 MB DDR3, XP Pro
Old 30 December 2008, 17:37
Donor-Gruppen

Medmindre at XP Pro er et 64bit OS så vil du ikke se alle 4GB's RAM. Du bør se 3.5 selvom jeg tror ...........
Old 30 December 2008, 18:43
Donor-Gruppen

3.5 på x32 - 1GB VRAM = 2,5 GB regelmæssige rettet ram. Gå til x64 og du får alle 4GB.

Bare fastsætte de tider manuelt i BIOS.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 30 December 2008, 23:11
Medlem Gruppen

få Vista Home Premium 64-bit for at få alle 4 GB kan du få XP 64 bit, men du kan få vista på newegg for mindre og Vista er mere end 100% bedre. sikre, at alle de tider, og spændinger er de samme. dont spille rundt, medmindre du er sikker, fordi du kan stege din ram / bundkort
Old 31 December 2008, 07:13
Medlem Gruppen

Præcis hvordan indstiller jeg alle de tider, og spænding? Og hvordan kan jeg vide, hvad spænding for at indstille det til? Jeg ved de tider, fordi de var skrevet på RAM selv.

Og hvad mener du med 3.5 - 1 GB VRAM?

Tak for hjælpen, gutter!
Old 31 December 2008, 07:36
Medlem Gruppen

I tilfælde hjælper det, her er hukommelsen jeg købte (fik det fra Tigerdirect, ikke Newegg btw): http://www.tigerdirect.com/applicati...=WEBLET03ORDER
Old 31 December 2008, 08:09
Medlem Gruppen

Hmm, en anden interessant idé. Jeg læste i denne Microsoft artikel http://www.microsoft.com/whdc/system...AE/PAEmem.mspx at din virtuelle hukommelse er begrænset i XP Pro til 2 GB, men du kan "flip" et skift i filen Boot.ini til at få adgang til 3 GB VRAM af ansøgninger. Er det noget, jeg ikke skulle gøre? Kan det medføre andre problemer? Grundlæggende computeren kører fint på XP Pro den måde er det, jeg ville bare lidt mere hukommelse til når jeg kører en masse programmer på én gang (Photoshop, Dreamweaver, Fireworks, IE, iTunes, lydoptagelse software osv.) . Jeg agter ikke at købe et nyt OS bare for at få en anden GB hukommelse, men hvis jeg kan eller anden måde gøre mere tilgængelig uden et spørgsmål, jeg vil give det et skud.

Jeg forsøger at læse op på, hvad jeg kan i stedet for bare at forlade sig på alles svar på et forum, men nogle gange er jeg ikke helt forstå alt fra at læse en artikel.
Old 31 December 2008, 09:01
Donor-Gruppen

Det er den måde at gøre det, læse og bede. Du kan indstille din hukommelse timing:

Jeg har en 790i så jeg håber på din BIOS læser det samme som mine lol.

Komme til BIOS, (hvis du ikke ved hvordan, spørger), i BIOS skal du rulle ned til Advanced Chipset Features, tryk på ENTER:

Rul ned til FSB & Memory Config, tryk på ENTER:

Rul ned til Memory Timing Setting ændre det til ekspert.
Du bør se tider nedenfor ændre disse værdier til 5-4-4-15 (der skal være 4 værdier og ikke 3, og den sidste værdi, 15, fik jeg fra hukommelsen link du angav i din OP)) og derefter 2T . Spørg Carbon om T2 ting. Jeg er nødt til at bruge 2T fordi jeg har 8GB's RAM, men jeg er ikke sikker på, at du er nødt til at bruge 2T for 4. Men derefter på linket du har givet, det sagde T2. Jeg bare ikke ved nok om, at der skal rådgive dig.

Jeg kender ikke til nogen "skifter til flip", så igen vil jeg ikke tilbyde rådgive der lol.

Håber de skridt til at ændre de tider, hjælper dog.
Old 31 December 2008, 15:13
Medlem Gruppen

Hey mand, tak for svaret. Jeg faktisk regnede det ud til højre, før du er udstationeret, og blev drøfter 1T vs 2T ting som vi taler. Et andet spørgsmål, er der en standard program de fleste mennesker bruger til at benchmarke og funktionsprøvning deres hukommelse? Jeg kan huske at se nogle navne, men kan ikke huske dem.
Old 31 December 2008, 15:52
Donor-Gruppen

Lige her, du er nødt til at en startbar DISC at køre det, og det tager lang tid, så gør det om natten LOL. Crap, caplock, alt for doven til at ordne det.

http://www.memtest.org
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.