mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Nieuwe OCZ Ram installeren - kleine probleem en vraag

Reply

Thread Tools
Old 30 december 2008, 16:28
Lid Fractie

Default Nieuwe OCZ Ram installeren - kleine probleem en vraag

Ik kocht onlangs een aantal nieuwe OCZ 4GB (2x2GB) PC6400 uit Newegg en geïnstalleerd op mijn computer vandaag. Ik aangesloten zij op precies dezelfde manier als vroeger en de computer start en loopt prima. Het enige probleem is dat wanneer ik ga naar het Configuratiescherm en Systeem, het toont alleen als 2,5 GB RAM. Voordat dit, ik had 2GB (2x1GB) van dezelfde OCZ dual-channel geheugen is geïnstalleerd en het bleek prima als 2GB. Elke thoughts on this?

Ook de andere vraag die ik had dat niet een probleem maar maakt me nieuwsgierig is dat het geheugen wordt verkocht als 5-4-4-2T timing, ik geloof (Klinkt dat goed?), Maar op mijn opstartscherm waar zij toont de tijdstippen, zij zegt 6-6-6-2T. Wat is de reden hiervoor? Ik weet dat het geheugen ik heb gemerkt is hetzelfde als het was op Newegg, zodat het net lijkt te draaien beter. Is dit normaal?

Bedankt!

Oh en mijn computer werd gebouwd door mij (een hobby, maar ik ben nog een beetje een newb). Specificaties beneden en ik kan na ieder ander info indien nodig:

XFX nForce 680i LT SLI Socket 775, Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz, (nu) 4GB DDR2 PC6400, ATX Mid-Tower Case, 600 Watt Power Supply, Seagate Barracuda 7200.10 500GB Hard Drive - 7200, KFA2 GeForce 8800 GT Overclocked Videokaart - 512MB DDR3, XP Pro
Old 30 december 2008, 17:37
Donor Groep

Tenzij dat XP Pro is een 64bit OS zal je niet alle 4GB's van het RAM-geheugen. U moet zie 3.5, maar ik denk dat ...........
Old 30 december 2008, 18:43
Donor Groep

3.5 op x32 - 1GB VRAM = 2,5 GB regelmatig gericht ram. Ga naar x64 en je krijgt alle 4GB.

Gewoon het vaststellen van de exacte timings handmatig in de BIOS.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 30 december 2008, 23:11
Lid Fractie

get Vista Home Premium 64 bits om alle 4gb kunt u XP 64 bit, maar je kunt krijgen vergezicht op newegg voor minder en Vista is meer dan 100% beter. Zorg ervoor dat alle timings en voltages zijn hetzelfde. dont spelen, tenzij u er zeker van zijn, want u kunt uw pootvis RAM / moederbord
Old 31 december 2008, 07:13
Lid Fractie

Hoe kan ik al de tijden en spanningen? En hoe weet ik wat spanning in te stellen naar? Ik weet dat de tijden, omdat ze werden geschreven op de RAM zelf.

En wat doe je met 3.5 - 1GB VRAM?

Bedankt voor de hulp, jongens!
Old 31 december 2008, 07:36
Lid Fractie

In geval het helpt, is hier het geheugen kocht ik (heb het uit Tigerdirect, niet Newegg btw): http://www.tigerdirect.com/applicati...=WEBLET03ORDER
Old 31 december 2008, 08:09
Lid Fractie

Hmm, een ander interessant idee. Ik lees in dit artikel van Microsoft http://www.microsoft.com/whdc/system...AE/PAEmem.mspx dat uw virtuele geheugen beperkt is in de XP Pro 2 GB, maar je kunt "flip" een schakelaar in het bestand Boot.ini mogelijk te maken om toegang te krijgen tot 3GB VRAM voor toepassingen. Is dit iets wat ik niet moet doen? Zou het zo kunnen leiden tot andere problemen? Kortom, de computer draait perfect op XP Pro de manier waarop het is, ik wilde alleen maar een beetje meer geheugen voor als ik het draaien van een heleboel programma's in een keer (Photoshop, Dreamweaver, Fireworks, IE, iTunes, audio-opname-software, etc) . I'm not going to buy a nieuwe OS gewoon om een andere GB geheugen, maar als ik ergens kan maken zonder een probleem, ik geef het een kans.

Ik probeer te lezen over wat ik kan niet alleen maar een beroep op iedereen de antwoorden op een forum, maar soms ben ik niet helemaal begrijp alles, van het lezen van een artikel.
Old 31 december 2008, 09:01
Donor Groep

Dat is de manier om dit te doen, te lezen en vragen. Om uw geheugen timing:

Ik heb een 790i dus ik hoop dat uw BIOS luidt hetzelfde als de mijne lol.

Ga naar BIOS, (als je niet weet hoe, vraag), in het BIOS scroll down to Advanced Chipset Features, druk op enter:

Scroll naar FSB & Geheugen Config, druk op enter:

Scroll naar Memory Timing instellen, wijzigen dat deskundige.
U ziet hieronder tijden, veranderen deze waarden te 5-4-4-15 (moet er 4 waarden, niet 3, en de laatste waarde van 15, ik heb uit het geheugen link die u in uw OP)) en vervolgens 2T . Carbon vragen over de T2-ding. Ik heb te gebruiken 2T want ik heb de 8GB RAM, maar ik ben niet zeker of je moet gebruik 2T voor 4. Maar dan op de link die u verstrekt, zei T2. Ik weet niet genoeg over om u te adviseren.

Ik weet niet over een "schakelaars te spiegelen" dus ik zal weer niet bieden adviseren er lol.

Hoop dat de stappen om de tijden helpt wel.
Old 31 december 2008, 15:13
Lid Fractie

He man, bedankt voor het antwoord. Ik dacht dat het uit vlak voordat u gepost en dat was het debat over de 1T vs 2T ding als we spreken. Een andere vraag, is er een standaard programma de meeste mensen gebruiken om te benchmarken en de prestaties testen van hun geheugen? Ik herinner me het zien van een aantal namen, maar kan niet herinneren hen.
Old 31 december 2008, 15:52
Donor Groep

Right Here, moet u een opstartbare DISC TE LOPEN, en het duurt lang SO DO IT AT NIGHT LOL. Crap, caplock, te lui het te repareren.

http://www.memtest.org
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Vraag over temp internet bestanden niet worden gemaakt kwestie .... olig Web Browsers & FTP Clients 0 De 2 juni 2009 23:23
Cant install Windows Live Messenger nieuwe en nu huicheltaal zelfs installeren oud Mohi212 E-mail, VoIP & IM Overleg 3 26 Jan 2009 06:55
Een paar kleine problemen .... LiamRepiso Algemene programmatuurnoot Chat 1 24 okt 2008 12:51
PSU,,, nog steeds een probleem voor mij dsaliba Cases & Power Supplies 7 10e sep 2008 13:10
Vista SP1 installeren Issue. Help alsjeblieft. LucasCu Windows besturingssystemen 3 1e Sep 2008 13:47
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.