mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Ny OCZ Ram installere - mindre problem og spørsmål

Reply

Thread Tools
Old 30nde Dec 2008, 16:28
Medlem Group

Default Ny OCZ Ram installere - mindre problem og spørsmål

Jeg har nylig kjøpt noen nye OCZ 4GB (2x2GB) PC6400 fra Newegg og installert det på maskinen min i dag. Jeg plugget det på nøyaktig samme måte som før, og datamaskinen starter opp og kjører bra. Det eneste problemet er at når jeg går til Kontrollpanel og System, det viser bare som 2,5 GB RAM. Før dette hadde jeg 2GB (2x1GB) av samme OCZ dual kanal minne installert og det viste fine som 2GB. Noen tanker om dette?

Det andre spørsmålet jeg hadde det ikke et problem, men bare gjør meg glad er at minnet er solgt som 5-4-4-2T timing, tror jeg (Lyder det bra?) Men på min oppstartsskjermen hvor det viser nytt, står det at 6-6-6-2T. Hva er grunnen til dette? Jeg vet at minnet jeg har er merket den samme som den var på Newegg, så det bare ser ut til å kjøre bedre. Er dette normalt?

Takk!

Oh, og datamaskinen ble bygget av meg (en hobby, men jeg er likevel litt av en newb). Spesifikasjoner finnes nedenfor, og jeg kan legge opp noen annen info om nødvendig:

XFX nForce 680i LT SLI Socket 775, Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz, (nå) 4 GB DDR2 PC6400, ATX Mid-Tower Case, 600 watt strømforsyning, Seagate Barracuda 7200.10 500GB harddisk - 7200, KFA2 GeForce 8800 GT Overclocked Video Card - 512MB DDR3, XP Pro
Old 30nde Dec 2008, 17:37
Donor Group

Dersom ikke at XP Pro er et 64bit OS vil du ikke se alle 4GB's RAM. Du bør se 3.5 om jeg tror ...........
Old 30nde Dec 2008, 18:43
Donor Group

3.5 på x32 - 1 GB VRAM = 2,5 GB vanlige adressert ram. Gå til x64 og du får alle 4GB.

Bare fikse nytt manuelt i BIOS.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 30nde Dec 2008, 23:11
Medlem Group

få Vista Home Premium 64 bit for å få alle 4GB kan du få XP 64 bit men du kan få Vista på newegg for mindre og Vista er mer enn 100% bedre. sikre at alle de på nytt og spenninger er de samme. dont leke seg med mindre du er sikker på at du kan steke din ram / hovedkort
Old 31st 2008 des 07:13
Medlem Group

Hvor nøyaktig kan jeg sette alle av nytt og spenning? Og hvordan vet jeg hva spenninger å stille den til? Jeg kjenner på nytt fordi de ble skrevet på RAM selv.

Og hva mener du med 3.5 - 1GB VRAM?

Takk for hjelpen, folkens!
Old 31st 2008 des 07:36
Medlem Group

I tilfelle det hjelper, her er minnet jeg kjøpte (fikk den fra Tigerdirect, ikke Newegg btw): http://www.tigerdirect.com/applicati...=WEBLET03ORDER
Old 31st 2008 des 08:09
Medlem Group

Hmm, en interessant idé. Jeg leste i denne Microsoft artikkelen http://www.microsoft.com/whdc/system...AE/PAEmem.mspx at det virtuelle minnet er begrenset i XP Pro til 2 GB, men du kan "snu" en bryter i filen Boot.ini for å tillate det å få tilgang 3GB VRAM for programmer. Er dette noe jeg ikke bør gjøre? Kan det føre til andre problemer? I utgangspunktet datamaskinen kjører fint på XP Pro som det er, jeg ville bare litt mer minne for når jeg kjører en rekke programmer samtidig (Photoshop, Dreamweaver, Fireworks, IE, iTunes lydopptak programvare, etc) . Jeg er ikke tenkt å kjøpe et nytt OS bare for å få en annen GB minne, men hvis jeg kan noe gjøre mer tilgjengelig uten et problem, vil jeg gi den en sjanse.

Jeg prøver å lese opp på hva jeg kan ikke bare stole på alle svarene på et forum, men noen ganger er jeg ikke helt forstår alt fra å lese en artikkel.
Old 31st 2008 des 09:01
Donor Group

Det er måten å gjøre det ved å lese og be. Slik angir du minne timing:

Jeg har en 790i så jeg håper BIOS leser det samme som mine lol.

Bli BIOS, (hvis du ikke vet hvordan, spør), i BIOS bla ned til Advanced Chipset Features, trykk på Enter:

Bla ned til FSB & Memory Config, trykk på Enter:

Bla ned til Memory Timing Setting, endre det til ekspert.
Du bør se på nytt nedenfor, endre disse verdiene til 5-4-4-15 (det skal være 4 verdier, ikke 3, og den siste verdien, 15, fikk jeg fra minnet linken du oppgav i OP)) og så 2T . Spør Carbon om T2 ting. Jeg må bruke 2T fordi jeg har 8GB's RAM, men jeg er ikke sikker på at du må bruke 2T til 4. Men så på linken du oppga, er det sagt T2. Jeg vet ikke nok om at for å gi deg råd.

Jeg vet ikke om noen "brytere flippen" så igjen vil jeg ikke gi råd det lol.

Håper du fremgangsmåten for å endre på nytt hjelper skjønt.
Old 31st 2008 des 15:13
Medlem Group

Hei mann, takk for svaret. Jeg skjønte det rett før du postet som ble diskutere den 1t vs 2T ting som vi snakker. Et annet spørsmål, er det en standard program folk flest bruker til å gå i null og ytelsestest deres minne? Jeg husker jeg ser noen navn, men ikke kan huske dem.
Old 31st 2008 des 15:52
Donor Group

her må du INNESTÅR en oppstartbar DISC å kjøre den, og det tar lang tid det gjør det på NIGHT LOL. Crap, caplock, too late for å løse det.

http://www.memtest.org
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.