![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har nyligen byggt en ny dator med ett GA-x48-ds5 Gigabyte moderkort, Intel e8400 dual core (3,0 GHz 9x333 Inte OCed.), 2 pinnar av 2GB (4GB totalt) Corsair xms2 DDR2-800 minne, evga GeForce 9800gt grfx kortet , MASSCOOL 8WA741 92mm Ball CPU Cooler (även tillämpas Tuniq TX-2 Thermal Compound innan du installerar CPU-kylare), raidmax smilodon fall (bestånd fans) och installerat Windows 7 x64 senaste bygga på hårddisken. Den st stövlar upp fint med något problem eller fel och det upptäcker allt hårdvaran jag har lagt till, men samtidigt spelar ett spel och övervaka temps med SpeedFan Jag har märkt att de kommer att nå 75-80c vid tryck på full belastning och ibland st kommer även frysa om jag går in i ett riktigt befolkade området på ett MMORPG som WoW och jag är säker på att det är inte grafikkortet orsakar frysa eftersom det visar från 80 - 120fps (även i den mycket tätbefolkade områden och grafiken är satt till hög ) och några grafiska fel eller laggingness sker när som helst. All hjälp skulle uppskattas och jag kommer göra mitt bästa för att hjälpa till att svara på några frågor. Tack för din tid. Observera: De flesta av de saker jag vet är det räcker med att läsa upp på datorer och jag är fortfarande lärande och så är fortfarande en amatör på det här och hoppas ni hålla detta i åtanke och inte vara för hård mot mig: be: |
|
| |||
| |||
| Det är alldeles för varmt. Dessa program är inte alltid korrekt - det kan egentligen inte vara så varmt. Om det är men det kan mycket väl bara vara dåligt pasta eller något li |
|
| |||
| |||
| kontrollera att din heatsink är på riktigt, det du verkligen har att tvinga pushpins på socket 775 nu! Jag hade en liknande fråga, då mina heatsink bokstavligen känna sig utanför, som Kinda gav frågan borta:-P |