![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har arvet en delvis restaurert Dell Optiplex GX2 og jeg nå prøver å få det til å øke hastigheten litt. Its kjører XP Pro, men bare har 128 MB RAM og 114 etter at den ble brukt så det er tydeligvis sakte. Jeg har Everest så kan gi noe informasjon som trengs, men jeg er ikke sikker på hvor du skal begynne å identifisere hvilken type minne er installert nå. Og enda viktigere hva du skal kjøpe for å erstatte det. Jeg vet at jeg trenger en 1GB pinne, men jeg vet også det er ikke så enkelt som bare å plugge noe inn i den. Feltverdi Memory Module Properties Modulnavn Toshiba THMR1N8-7 Serienummer 021AB102h Manufacture Date Uke 44 / 2000 Module Size 128 MB (8 enheter, 32 banker) Modul Type RIMM Module Memory Type RDRAM Memory Speed PC714 (357 MHz) Modul Bredde 16 bit Module Voltage 2.5 V Memory Module Features HeatSpreader Present Termisk Sensor ikke Memory Module Produsentlinker Firmanavn Toshiba America Electronic Components, Inc. Produktinformasjon http://www.toshiba.com/taec/cgi-bin/...ily&FamilyID=7 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Så vidt jeg kan fortelle deg trenger RDRAM, som pre datoer SDRAM og DDR RAM.
|
| |||
| |||
| Fant noen på Amazon.com. http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_pc...DRAM&x=11&y=20 Din rett å være kostbart, men siden jeg ikke har noe investert i den ennå Jeg antar utgifter $ 100 for en PC som kjører XP Pro er ikke slik en dårlig avtale. |
|
| |||
| |||
| Hvis du er fornøyd med å kjøpe brukt, på Amazon eller eBay så det ser ut til å bli mye billigere. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kunne prøve dette skanneren, kan du se om det står hvilke du trenger for å klare, jeg prøvde å se gjennom listen, men GX2 ikke var der (atleast fra hva jeg kunne se)
| |||
| |||
| Det er litt forvirrende faktisk som jeg ikke kjenner og ikke kan finne ut nøyaktig hva han har gjort det. Tilfelle sier det er en GX1 men skannere jeg har brukt, inkludert Dell verktøyet si det er et GX2. Alt jeg vet er det nå har XP Pro, og jeg er ganske sikker på at han legger en ny HDD på den (Hele 7 gig stasjonen!) Og en cd-brenner. Perfekt for kun bruker Internett som er grunnen til at jeg ville det. Han har sannsynligvis oppdatert noen ting, men jeg vet ikke hva. Når den var ny Jeg er sikker på at det var en veldig god maskin. Det er en absolutt dinosaur nå om ![]() Akkurat som dette, men med to diskstasjoner. |
|
| |||
| |||
| Vel, hvis det er en GX1, kan du ha opptil 768MB RAM ifølge avgjørende ting, |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Module Størrelse 128 MB (8 enheter, 32 banker) <- Betyr dette at jeg har noen åpne spaltene for å legge til flere kjepper? Jeg vet ikke hva jeg snakker om her, slik at humor meg Ikke ville han ha oppdatert eller erstattes minst hovedkort eller prosessor (hva det heter) for å få XP kjører på en slik gammel maskinvare? |
|
| |||
| |||
| Oops før du kjøper, så jeg minne frekvens og trodde det var CPU-frekvens, så det kan enten ha en maks av 768MB eller 384MB, kan du kikke på Everest, og se hva CPU frekvens den sier, det er alt antar ingenting annet er endret . Men vi skal kunne se om noe er endret når vi vet det. |
|
| |||
| |||
| Jeg pertty at han endret minst hovedkortet. Hovedkort Name Dell OptiPlex GX200 Jeg ser CPU frekvens overalt? |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger du hjelp og råd | dfresh27 | General Hardware Chat | 2 | 27 desember 2008 05:49 |
| Trenger du råd om hvilke Web Cam å komme | CompMadness84 | Digital Imaging & Skrivere | 3 | 12 mai 2008 16:02 |
| Leter du etter et lite råd ... | derrenb | Web Design, hosting & SEO | 3 | 1 februar 2008 04:49 |
| Trenger noen råd | jsfs | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 1 | 3 desember 2007 16:53 |
| Trenger noen råd her plz | Albop | General Hardware Chat | 1 | 10 oktober 2007 08:36 |
| Thread Tools | |
| |