![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har ärvt en delvis återställd Dell Optiplex GX2 och jag nu försöker få det att skynda på lite. Dess kör XP Pro, men bara har 128 MB RAM och 114 för att användas så det är uppenbarligen långsamt. Jag har Everest så kan ge all information som krävs men jag är inte säker på var man skall börja att identifiera vilken typ av minne som är installerad nu. Och ännu viktigare vad man ska köpa för att ersätta det. Jag vet att jag behöver en 1 GB-minne men jag vet också det är inte så enkelt som att bara koppla något till den. Fält Värde Memory Module Egenskaper Modulnamn Toshiba THMR1N8-7 Serienummer 021AB102h Tillverkning Datum Vecka 44 / 2000 Modul Storlek 128 MB (8 enheter 32 banker) Modul Typ RIMM modul Minne Typ RDRAM Memory Speed PC714 (357 MHz) Modul Bredd 16 bitars Modul Spänning 2.5 V Memory Module Funktioner HeatSpreader Present Thermal Sensor inte närvarande Memory Module Tillverkare Företagets namn Toshiba America Electronic Components, Inc. Produktinformation http://www.toshiba.com/taec/cgi-bin/...ily&FamilyID=7 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Såvitt jag kan säga du behöver RDRAM, som före datum SDRAM och DDR RAM.
|
| |||
| |||
| Hittade en del på Amazon.com. http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_pc...DRAM&x=11&y=20 Din rätt att vara dyrt, men eftersom jag inte har något som investeras i den än jag antar utgifter $ 100 för en dator som kör XP Pro är inte en dålig affär. |
|
| |||
| |||
| Om du är glad att köpa begagnad på Amazon och eBay då det verkar bli mycket billigare. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan försöka den här skanner, se om det står vilken typ du behöver för definitivt, jag försökte att titta igenom listan, men GX2 var inte där (åtminstone vad jag kunde se)
| |||
| |||
| Det är lite förvirrande faktiskt så vet jag inte och kan inte ta reda på exakt vad alla kille har gjort det. Fallet säger det är en GX1 men skannrar jag har använt, inklusive Dell verktyget säga det är en GX2. Allt jag vet är det nu har XP Pro, och jag är ganska säker på att han sätter en ny hårddisk i den (en jättestor 7 gig köra!) Och en cd-brännare. Perfekt för att bara använda internet som är anledningen till att jag ville det. Han har förmodligen uppdateras några saker men jag vet inte vad. När den var ny Jag är säker på att det var en mycket bra dator. Det är ett absolut dinosaurie nu men ![]() Precis som detta, men med dubbla skivminnen. |
|
| |||
| |||
| Tja, om det är en GX1 kan du ha upp till 768MB RAM enligt den avgörande sak, |
|
| |||
| |||
| Citat:
Module Storlek 128 MB (8 enheter 32 banker) <- Betyder det här att jag har några öppna slots för att lägga till fler minnen? Jag vet inte vad jag talar om här så humor mig Skulle inte han ha uppdateras eller bytas minst moderkortet eller processorn (vad det nu heter) för att få XP körs på en sådan gammal hårdvara? |
|
| |||
| |||
| Hoppsan innan du köper, jag såg det minne frekvens och tyckte det var CPU-frekvens, så kan det antingen ha ett max av 768MB eller 384MB, kan du titta på Everest och se vad CPU frekvens det står, som alla utgår från något annat har förändrats . Men vi bör kunna se om något har förändrats när vi vet det. |
|
| |||
| |||
| Jag pertty säker på att han förändrats minst moderkortet. Moderkort Namn Dell OptiPlex GX200 Jag har inte sett CPU frekvens någonstans? |