![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har precis fått 2x 1GB RAM för att uppgradera min Acer Aspire L3600, eftersom den endast hade 2 x 512 MB ingår. Jag vet att det bara kan uppgraderas till 2 GB totalt, men när jag installerat det går datorn inte skulle starta och piper två gånger (ganska tyst pip) sedan stängas av igen. Varför skulle det vara så här? RAM är kompatibel med den här datorn som jag förfrågan innan jag köpte men det bör inte installera några problem |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| försöka ta dem tillbaka och försöker några nya fortfarande ingenting prova ett annat märke av minne också komma ihåg att jorden själv först innan hantering RAM som statiskt kan skada RAM enkelt. thats också varför vissa butiker brukar återbetalning eller ge er ersättare också försöka sätta tillbaka i din gamla minnet för att se om allt fungerar för att utesluta eventuella andra problem som kan komma i hänt sedan SWOP över
|
| |||
| |||
| Försök bara 1 pinne i den nya ram i en tid som lämnar dig med 1 GB. |
|
| |||
| |||
| Tack, thats vad säljaren har föreslagit, kommer att ge det ett försök i morgon. Kan mycket väl vara så att en av minnen av RAM är felaktig |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du har inte nämna vad RAM du köpte ... Det bör DDR2 PC2-5300 ... om det är vad det är och 2 piper är korta, så det låter som ett dåligt minne.
| |||
| |||
| Citat:
Ja ledsen att det är DDR2 PC2-5300, och är nu en felaktig modul. Försökte både nya och ett verk men de andra doesnt. Försökte dem tillsammans och på egen hand och så skickar felaktig modul tillbaka |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| KVM-switch som har USB-anslutningar | robina80 | General Hardware Chat | 6 | 14 september 2009 13:58 |
| Bärbar dator kommer inte att slå på | SlapnutSkits | General Hardware Chat | 4 | 2 juni 2008 11:53 |
| Hur Switch CPU's HJÄLP !!!!!!!!!! | waxtodonte15 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 16 april 2008 17:24 |
| Network Switch | Jonathon28 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 12 december 2007 14:38 |
| Ska jag byta? | Clare89 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 2 | 18:e sep 2007 07:18 |
| Thread Tools | |
| |