![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen börjat bygga min 2:a anpassad dator och jag har en SATA HD så thats inte problemet Jag märkte min DVD-brännare Drive Kräver en 40-pin IDE kabel ... som vanligt men jag märker att det inte är 40-pin IDE kontakten på mitt moderkort Vad ska jag göra? Ive sett några IDE Adapter för 40-pin, men allt jag ser är för hårddiskar kommer de att arbeta för dvd-brännare? eller någon sak annars snälla låt mig veta vad du tycker? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror att tala om för oss vilken modell moderkort skulle vara en bra början.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det finns definitivt inga IDE-uttaget på mobo, dont röra om med adaptrar för ett nytt bygga ... bara ta en SATA DVD-Brännare, de är så billiga nu (förmodligen inte mycket mer än en adapter) och en mycket bättre lösning.
| |||
| |||
| ja de fungerar bra, men är SATA 1 endast gruvan är ett vantec och aldrig haft en problem.i hatar inte använder något som fungerar fine.just vara säker på att det är ide enhet till SATA värd adapter och inte tvärtom (ännu bättre få en BI riktningsprincipen) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Alternativ till PSU strömkontakten för Sys mål fläkt | James X | Cases & Power Supplies | 7 | 18 december 2008 19:50 |
| HDMI-till-DVI Cable Connector | Adrian1 | Grafikkort & Skärmar | 3 | 8 januari 2008 15:57 |
| 4pin/8pin CPU-kontakten på mobo | Elia | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 7 januari 2008 15:52 |
| Hur man använder Nintendo DS Wi-Fi USB-kontakt | Black Magic | PC & Console Gaming | 2 | 1 januari 2008 09:23 |
| ADSL till trådlösa fel typ av kontakt | willyge | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 29 december 2007 08:32 |
| Thread Tools | |
| |