![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, jeg har min nye CPU (Celeron Northwood 2.3GHZ Skt 478) 1 måned siden, men når jeg var renhold min HSF siste natten i realisert min CPU hadde ingen termisk lim, men det var en slags gammel lim på HSF. Jeg vil bare vite om det er trygt å kjøre en CPU uten termisk lim? Jeg har kjørt CPU stress test på 12 timer det utført fine (OverClocked å 3.2GHZ) ved 65C? Men da jeg hadde min gamle Pentium 4 (Willamete 1.7GHZ CPU SKT478) var det ca 40C på full last. Jeg er foruroligende at jeg skade min CPU. Og termisk lim gi bedre ytelse til min CPU? Hvis det er slik jeg skal få noen termisk lim . Alle svar vil bli verdsetter |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja det er greit, så lenge god kontakt blir gjort og CPU er ikke overoppheting.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg vil anbefale termisk pasta. Utgangspunktet mellom CPU og heatsink det vil være lite luftbobler. Luften er fryktelig til å overføre varme. Den termiske lim men er stor på å overføre det. Hvis brukt riktig, det vil fylle ut disse luftbobler og tillater en bedre overføring av varmen, hvis brukt på feil måte, vil den hindre kobbertak's (bedre varme conductor) ytelse.
Hvis du ikke vil bruke mye penger, gå for Tuniq TX-2, ellers går for Arctic Cooling MX-2. Den første er bedre enn Artic Silver 5 (gammel standard) når du kjører på load (tie inaktiv) og den andre er bedre inaktiv og last. Du skal kunne slippe temperaturen med noen grader. Vanligvis bytter fra den vanlige søpla ting de pinne på aksjer til riktig termisk pasta gir tre til fire grader, så gå fra ingenting til noen kunne dytte det mer. Min System: Toshiba Satellite a200-28P
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det stemmer, som nevnt ovenfor, med de temps, det virker bra, de er ikke de beste temperaturer, men for at OC det er ganske bra, med termisk lim skjønt, det kan føre temps nedenfor om 60C, og de temps er greit for at CPU, det er ikke skade den, de som er mest CPUens gå til 70C + før noen skade har begynt.
| |||
| |||
| Thx for alle svar Jeg skal få noen termisk lim snart deretter beklager for sent svar men jeg har ikke hatt mye fritid det siste |
|
| |||
| |||
| Høres bra ut glad vi kunne hjelpe. |
|
| |||
| |||
| Ja lytte til Thingie2, han hjalp meg slå av noen få grader av min CPU. Den heatsink kommer også med en del ting på den, det er derfor du ikke har lagt merke til for høye temps ennå. Hvis du får Artic Silver 7, deretter følger denne opplæringen til å bruke den. Jeg ville har helt messed opp programmet hvis jeg ikke lest dette. Sørg derfor for å lese den. <Broken Link> |
|
| |||
| |||
| Vel, jeg har bare fått en Single Core Men, så jeg trenger å rydde i gamle termisk lim av meg HSF, jeg får noen Antec Thermal Grease, er de gode nok? Men innerst inne, vil jeg trenger det hele min CPU rett? |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Nei du trenger ikke å sette det hele. Les PDF. Den har et bilde som illustrasjon. Jeg bare sette en tynn linje med Artic Silver 7. Gjør et Google-søk for å se om det er et program for den du planlegger å bli. Det er verdt Hassel. Stol på meg, du vil ikke legge for mye lim, fordi det kan være like ille som ikke å ha noen lim. |
|
| |||
| |||
| Beklager den termiske lim kalles Artic SILVER 5 (ikke 7) |