![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå där, jag har min nya CPU (Celeron Northwood 2,3 GHz Skt 478) 1 månad sedan, men när jag var rengöring min HSF går kväll insåg jag min cpu hade ingen termisk pasta men det var någon form av gamla klistra på min HSF. Jag vill bara veta om det säkert att köra en CPU utan termisk pasta? jag kör CPU stresstest under 12 timmar det utförs böter (OverClocked att 3.2GHZ) vid 65C? Men när jag hade min gamla Pentium 4 (Willamete 1.7GHZ CPU SKT478) det var ungefär 40C vid full belastning. Jag är oroande att jag skadar min CPU. Och kommer termisk pasta ger bättre prestanda på min CPU? Om det är så jag ska få lite termisk pasta . Eventuella svar kommer att vara positivt |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja det är bra, så länge god kontakt görs och processorn är inte överhettning.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle rekommendera termisk pasta. I grund och botten mellan din CPU och din heatsink kommer det att finnas små luftbubblor. Air är hemskt till att överföra värme. Den termiska klistra är dock bra på att överföra det. Om tillämpas korrekt kommer det att fylla i dessa luftbubblor och möjliggöra en bättre överföring av värme, om det tillämpas felaktigt det kommer att hindra koppar s (bättre värme conductor) prestanda.
Om du inte vill spendera mycket pengar, gå till Tuniq TX-2, annars gå för Arctic Cooling MX-2. Den första är bättre än Artic Silver 5 (gamla standarden) då köras på lasten (tie tomgång) och den andra är bättre tomgång och belastning. Du bör kunna släppa temperaturen med några grader. Normalt byter från normen skräp grejer de håller på lager till ordentlig termisk pasta ger tre till fyra grader, så kommer från ingen till vissa kan styra mer. Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yea, liksom nämnts ovan, med de temps, det verkar bra, de är inte de bästa temperaturer, men för att OC det är ganska bra, med termisk pasta Men det kan föra temps nedan ca 60C, och de temps är bra för att CPU är det inte skadar den, de som är mest CPU går vi till 70C + innan någon skada har börjat.
| |||
| |||
| Thx för alla era svar Jag ska få lite värme klistra snart då ledsen för sent svar men jag har inte haft mycket ledig tid på sistone |
|
| |||
| |||
| Låter bra glad att vi kunde hjälpa till. |
|
| |||
| |||
| Ja lyssna på Thingie2, han hjälpte mig att slå på några grader off av min CPU. The heatsink också kommer med en del grejer på den, det är därför du inte har lagt märke till alltför höga temps ännu. Om du får Artic Silver 7, och sedan följa denna handledning att tillämpa det. Jag har helt trasslat till ansökan om jag inte läsa detta. Så se till att du läst det. <Broken Link> |
|
| |||
| |||
| Tja, jag har bara fått en inre kärna, men, så jag behöver för att rengöra det gamla termisk pasta från min HSF, jag får några Antec Thermal Grease, Är de bra nog? Men i grund och botten, jag behöver det runt min CPU rätt? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Nej du behöver inte lägga det hela. Läs PDF. Den har en bild illustration. Jag bara lägga en tunn linje av Artic Silver 7. Gör en Google-sökning för att se om det finns en ansökan handbok för ett du planerar på att få. Det är värt Hassel. Tro mig, du inte vill lägga för mycket pasta, eftersom det kan vara lika illa som att inte ha någon klistra. |
|
| |||
| |||
| Tyvärr termisk pasta kallas ARTIC SILVER 5 (inte 7) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Thermal Paste - hur viktigt är det? | Davida50000 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 6 februari 2009 15:05 |
| Help Please! Klipp ut och klistra in funktionshindrade??? | darkdude69 | General Software Chat | 2 | 22 sep 2008 14:44 |
| Termisk pasta hjälp? | computeruler | Processorer, moderkort & RAM | 17 | 20 april 2008 18:22 |
| Thermal Paste | byggnad | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 27 januari 2008 04:15 |
| Klistra in på mac | calvinj | Linux & Alternativa OS | 1 | 10 december 2007 20:59 |
| Thread Tools | |
| |