![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Killar, jag har postat detta på många forum webbplatser som förmodar att hjälpa! Jag har haft någon lycka, så jag ska försöka här. Jag var i färd med att bygga upp min egen dator. Jag fick en lista på allt jag behöver en vän. Trots att jag lämnat moderkort förrän månader senare, som jag glömde bort det hela ... Jag fick höra att köpa här: ASrock Alive SATA2 GLAN bindsulan AM2 moderkort Jag kunde inte hitta ett av dessa, som jag fick höra att de var avbrytas! Så han berättade för mig att få något annat ,.... Asrock ALiveNF7G-HD720p R5.0 Socket AM2 GeForce 7050 5.1 ljud ombord VGA mATX moderkort Som också fick avbrytas. Jag bad då för en annan en fick höra: GeIL 2GB (2x1GB) PC2-5300C4 667MHz Value DDR2 Dual Channel Kit (GX22GB5300DC) Kunde inte få det, så försökte: Abit NFM2S-V nvidia 6100 Socket AM2 ombord VGA 5.1 ljud mATX moderkort Vilket igen, var inte tillgänglig ... Så om någon kunde hjälpa mig om vad motherboar att köpa, som jag egentligen inte har mycket aning, jag skulle vara mycket uppskattat! Tack! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| AM2's är lite gammal nu, det enda stället du kan tänkas hitta ett mobo är ebay dessa dagar.
| |||
| |||
| Måste jag köpa ett AM2? Skulle inte något annat arbete? |
|
| |||
| |||
| Tja har du en CPU redan? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja, med tanke på att du fick höra att köpa RAM-minne i stället för ett moderkort i ditt tredje alternativ, jag vet inte om de förslag till din vän. AM2 + är kompatibelt bakåt med AM2, så du bör kunna köpa moderkort baserade på 780 eller 790 chipset. Titta in i dem, se där är väl över.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag håller med Carbon, killen låter lite udda (ingen illa avsedda) om han berättar för dig att köpa några RAM istället för ett moderkort .. Om du inte redan har processor sedan gå och hämta en Intel-processor ett ett LGA775 styrelse. De är knackar runt överallt dessa dagar. |
|
| |||
| |||
| Ja jag var bara om att skriva om den tredje "moderkort" när jag märkte Carbons kommentar .. Kanske han har lite kul med detta - att skicka dig att köpa helt udda grejer, jag menar jag inte att ifrågasätta honom om han är en bra kompis eller nåt .. men kan han bara har skickat efter en AM2 så att det inte skulle fungera? Post all din info om varje komponent du har så långt så att vi kan dubbelkolla att något av det faktiskt kommer att arbeta
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| AMD Athlon X2 6000 + 3,0 GHz dual core (AM2) GeIL Dual channel RAM PC5300 667MHz Hitachi Deskstar 500GB SATA2 (300) 16MB cache 8.5ms 7200rpm Samsung DVDRW 20x20 Dual Layer SATA (svart) Antec Sonata 3 Piano svart tyst fall 500W PSU Sapphire ATI Radeon HD 2600 PRO 256MB DDR2 Dual DVI (dual övervaka support) Acer AL1916C 19 tums TFT-bildskärm x 2 Detta är vad jag fick höra att köpa helt .... Tack för hjälpen killar Jag uppskattar det! |
|
| |||
| |||
| Det skulle vara enklare om du anges vad, om något, har du redan har för att bygga. |
|
| |||
| |||
| En HD 2600 Pro? Om detta inte används för spel, måste du spara upp lite mer pengar eller detta bygga är inte värda sitt pris. Släpp en av monitorer, få ordentlig DDR2-800 RAM-minne och en 7750 + BE samt 4830 och du är på väg. Titta på GA-MA78-DS3HP för moderkortet.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nya moderkort | thingie2 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 13 februari 2008 12:34 |
| 20-pin PSU på 24-pin moderkort | KnightMetal | Cases & Power Supplies | 7 | 5 december 2007 07:47 |
| Söker du nytt moderkort | Buchanan | Processorer, moderkort & RAM | 64 | 8 oktober 2007 03:52 |
| Precis fått mitt nya moderkort ... | sam182666 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 13 sep 2007 08:16 |
| Moderkort eller CPU? | charlesbw | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 16 august 2007 18:46 |
| Thread Tools | |
| |