mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

OC'ing en Q6600 med Factory OC'd RAM?

Reply

Thread Tools
Old 28. maj 2009, 15:23
Donor-Gruppen

Default OC'ing en Q6600 med Factory OC'd RAM?

Hey gutter,

Jeg er interesseret i OC'ing min Q6600, hører jeg nogle mennesker får 3.6GHz på luft

Jeg ville ikke være helt at ambitiøst, men 3.0 ville være rart. (2,4 er standard)

Jeg har læst op ganske lidt om overclocking, og jeg formoder multiplikatoreffekter vil blive låst?

Derfor ville jeg have at OC det via FSB, men min største bekymring er, at mine RAM er PNY XLR8, deres fabrik OC'd rækkevidde.

Så det er allerede steget fra 800 til 1066, vil øge FSB hastighed forårsage nogen problemer for RAM?

Jeg vil bare generelt gerne have nogle råd om det virkelig, jeg har aldrig OC'd før, så jeg ved ikke, hvad der ville være sikkert skridt til at gå op i, hvornår man skal stoppe, om at gøre det i BIOS eller Windows etc .

Også, ville jeg ønske at øge den medfølgende spænding?

Den FSB er 1066
Ur er på 2,4
VCore er 1.35v
Så ville ikke at gøre multipler noget akavet gerne 2. noget?

Tak for den hjælp, Ollie.

Edit:
Lige fundet noget at støde de FSB til 400MHz vil øge ur til 3,6

Så nu er jeg meget forvirret, fordi feltet klart siger FSB - 1066
Old 28. maj 2009, 19:22
Donor-Gruppen

standard multi er x9, 3.6ghz er max uden OCing RAM (400mhz x 9), de fleste RAM vil du få op til 900mhz eller det uden at løsne tider, skal du være fine begge veje

e: fuldstændig ignorere alt dit bundkort eller CPU "FSB" siger
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 29. maj 2009, 02:36
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Carbon View Post
standard multi er x9, 3.6ghz er max uden OCing RAM (400mhz x 9), de fleste RAM vil du få op til 900mhz eller det uden at løsne tider, skal du være fine begge veje
RAM er allerede OC'd til 1066, ved PNY - og som du siger ovenfor med de tider ting, ja de tider er højere end den ikke OC'd tilsvarende.

Så sige, for skyld argument, jeg ændre indstillingen i BIOS for CPU til 333MHz (så tæt på 3,0 som muligt, uden et tilbagevendende decimal)

Ville det være et problem for RAM? Som allerede kører højere end standard?
Old 29. maj 2009, 07:45
Donor-Gruppen

RAM skal køre synkron alligevel. Hvis det er sat til 1066 (533) Derefter skal du blot køre en 333mhz FSB med en 533mhz RAM indstilling, men det er slags stum, fordi det giver dig ikke gevinster. Du ønsker at gøre RAM 333mhz (x2 = 666mhz) og sammen med den CPU. Så kan du stramme tider lidt som du ikke skal bekymre sig om stort set ubrugelige hukommelse båndbredde og derfor kan få stabilitet og lidt resultater fremme på én gang:)
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Old 29. maj 2009, 08:40
Donor-Gruppen

Ok, vil gøre det derefter.

Vil de tider dråbe automatisk hvis dens sænkes til 333?

Og skal jeg øge spændingen til nogen af dem?

Også, er det sikkert at springe til 333 på én gang? Eller skal jeg gøre mindre skridt kontrollere den kører ok imbetween?
Old 29. maj 2009, 10:08
Donor-Gruppen

Tider skal ændres manuelt.

10-15mhz per check til Windows boot normalt aggressive, gør det ikke om på én gang.

Kun øge spændingen hvis hukommelsen ønsker at spænding alligevel.
Old 29. maj 2009, 10:48
Donor-Gruppen

Ok, så de tider er 5-5-5-15

Hvad skal jeg lavere dem til? Og jeg, at efter OCing CPU og UC'ing RAM?

Og kan jeg sænke det hele på én gang?

Og jeg gætte med spænding I'll sæt den til, hvad der står på pakken.

Tak for al den hjælp, jeg vil sikkert gøre det i morgen tidlig
Old 29. maj 2009, 11:29
Donor-Gruppen

Må de regelmæssige overclock, gøre din normale testning kram, så se om du kan stramme tider, at gerne 4-4-4-12. Hvis ikke, det er cool, men det er værd at et skud.
Old 29. maj 2009, 12:23
Donor-Gruppen

Ok, jeg er fristet til at gøre det i aften, nu faktisk

Hvilket program der er bedst for testin det ud med Iyo?
Old 29. maj 2009, 12:32
Donor-Gruppen

Kontroller, om Windows støvler, derefter gøre, hvad du normalt gør (spil eller hvad). Hvis det er stabilt under disse omstændigheder er det fint.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Acer Aspire M1100 - Fabriksfremstillede Gendan xlargeee Windows-operativsystemer 1 14 august 2009 20:27
Gendannelse til fabriksindstillinger, Presario F500 Deano137 General Software Chat 1 29 august 2008 06:56
Factory Reset - vista jack100 Windows-operativsystemer 8 15 februar 2008 16:25
Hvordan kan jeg genindlæsning til fabriksindstillinger? alistewart Windows-operativsystemer 7 3 januar 2008 12:46
Gendannelse til Factory Image Omega90210 General Software Chat 1 22 november 2007 12:21
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.