![]() |
|
| |||
| |||
| Hey gutter, Jeg er interesseret i OC'ing min Q6600, hører jeg nogle mennesker får 3.6GHz på luft ![]() Jeg ville ikke være helt at ambitiøst, men 3.0 ville være rart. (2,4 er standard) Jeg har læst op ganske lidt om overclocking, og jeg formoder multiplikatoreffekter vil blive låst? Derfor ville jeg have at OC det via FSB, men min største bekymring er, at mine RAM er PNY XLR8, deres fabrik OC'd rækkevidde. Så det er allerede steget fra 800 til 1066, vil øge FSB hastighed forårsage nogen problemer for RAM? Jeg vil bare generelt gerne have nogle råd om det virkelig, jeg har aldrig OC'd før, så jeg ved ikke, hvad der ville være sikkert skridt til at gå op i, hvornår man skal stoppe, om at gøre det i BIOS eller Windows etc . Også, ville jeg ønske at øge den medfølgende spænding? Den FSB er 1066 Ur er på 2,4 VCore er 1.35v Så ville ikke at gøre multipler noget akavet gerne 2. noget? Tak for den hjælp, Ollie. Edit: Lige fundet noget at støde de FSB til 400MHz vil øge ur til 3,6 Så nu er jeg meget forvirret, fordi feltet klart siger FSB - 1066
__________________ "Hvorfor har de [PS3 Slim] stick med ufo-landing på en rektangel se" --- NILAY Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| standard multi er x9, 3.6ghz er max uden OCing RAM (400mhz x 9), de fleste RAM vil du få op til 900mhz eller det uden at løsne tider, skal du være fine begge veje e: fuldstændig ignorere alt dit bundkort eller CPU "FSB" siger
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Så sige, for skyld argument, jeg ændre indstillingen i BIOS for CPU til 333MHz (så tæt på 3,0 som muligt, uden et tilbagevendende decimal) Ville det være et problem for RAM? Som allerede kører højere end standard?
__________________ "Hvorfor har de [PS3 Slim] stick med ufo-landing på en rektangel se" --- NILAY Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| RAM skal køre synkron alligevel. Hvis det er sat til 1066 (533) Derefter skal du blot køre en 333mhz FSB med en 533mhz RAM indstilling, men det er slags stum, fordi det giver dig ikke gevinster. Du ønsker at gøre RAM 333mhz (x2 = 666mhz) og sammen med den CPU. Så kan du stramme tider lidt som du ikke skal bekymre sig om stort set ubrugelige hukommelse båndbredde og derfor kan få stabilitet og lidt resultater fremme på én gang:)
__________________ "Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " |
|
| |||
| |||
| Ok, vil gøre det derefter. Vil de tider dråbe automatisk hvis dens sænkes til 333? Og skal jeg øge spændingen til nogen af dem? Også, er det sikkert at springe til 333 på én gang? Eller skal jeg gøre mindre skridt kontrollere den kører ok imbetween?
|
| |||
| |||
| Tider skal ændres manuelt. 10-15mhz per check til Windows boot normalt aggressive, gør det ikke om på én gang. Kun øge spændingen hvis hukommelsen ønsker at spænding alligevel.
__________________ "Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " |
|
| |||
| |||
| Ok, så de tider er 5-5-5-15 Hvad skal jeg lavere dem til? Og jeg, at efter OCing CPU og UC'ing RAM? Og kan jeg sænke det hele på én gang? Og jeg gætte med spænding I'll sæt den til, hvad der står på pakken. Tak for al den hjælp, jeg vil sikkert gøre det i morgen tidlig
|
| |||
| |||
| Må de regelmæssige overclock, gøre din normale testning kram, så se om du kan stramme tider, at gerne 4-4-4-12. Hvis ikke, det er cool, men det er værd at et skud.
|
| |||
| |||
| Ok, jeg er fristet til at gøre det i aften, nu faktisk ![]() Hvilket program der er bedst for testin det ud med Iyo?
|
| |||
| |||
| Kontroller, om Windows støvler, derefter gøre, hvad du normalt gør (spil eller hvad). Hvis det er stabilt under disse omstændigheder er det fint.
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Acer Aspire M1100 - Fabriksfremstillede Gendan | xlargeee | Windows-operativsystemer | 1 | 14 august 2009 20:27 |
| Gendannelse til fabriksindstillinger, Presario F500 | Deano137 | General Software Chat | 1 | 29 august 2008 06:56 |
| Factory Reset - vista | jack100 | Windows-operativsystemer | 8 | 15 februar 2008 16:25 |
| Hvordan kan jeg genindlæsning til fabriksindstillinger? | alistewart | Windows-operativsystemer | 7 | 3 januar 2008 12:46 |
| Gendannelse til Factory Image | Omega90210 | General Software Chat | 1 | 22 november 2007 12:21 |
| Thread Tools | |
| |