mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

OC'ing een Q6600 met Factory OC'd RAM?

Reply

Thread Tools
Old 28 mei 2009, 15:23
Donor Groep

Default OC'ing een Q6600 met Factory OC'd RAM?

Hey guys,

Ik ben geïnteresseerd in OC'ing mijn Q6600, hoor ik sommige mensen krijgen 3.6GHz op lucht

Ik wil niet dat heel ambitieus, maar 3.0 zou leuk zijn. (2,4 is standaard)

Ik lees heel wat over overklokken, en ik veronderstel dat het multiplicatoreffect zal worden vergrendeld?

Vandaar dat ik zou moeten OC via de FSB, maar mijn belangrijkste zorg is dat mijn RAM-geheugen PNY XLR8, hun fabrieksschepen OC'd bereik.

Dus het is al 800 tot 1066, zou het verhogen van de FSB snelheid veroorzaken geen problemen voor het RAM-geheugen?

Ik wil gewoon graag wat algemeen advies over het echt, ik heb nog nooit OC'd voor, dus ik weet niet wat er zou worden veilig stappen te gaan in, wanneer u moet stoppen, of om het te doen in de BIOS of Windows etc .

Ook heb ik nodig om de geleverde spanning?

De FSB is 1066
Klok is op 2,4
VCore is 1.35v
Dus niet dat de multipler iets onhandig als 2. iets?

Bedankt voor de hulp, Ollie.

Edit:
Net iets gevonden waaruit blijkt dat de stoten tot 400MHz FSB klok zal toenemen tot 3,6

Dus nu ben ik erg verward, want het vak duidelijk zegt FSB - 1066

Mijn Systeem: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Moederbord:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Geheugen:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Sound Card:
Hard Drive (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optische Drive (s):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 28 mei 2009, 19:22
Donor Groep

standaard multi is x9, 3.6ghz is max. zonder OCing RAM (400MHz x 9), de meeste RAM krijgt tot 900MHz of zonder versoepeling tijden, moet u een fijne manier

e: volledig negeren wat uw moederbord of cpu "FSB", zegt
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 29 mei 2009, 02:36
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carbon View Post
standaard multi is x9, 3.6ghz is max. zonder OCing RAM (400MHz x 9), de meeste RAM krijgt tot 900MHz of zonder versoepeling tijden, moet u een fijne manier
RAM is al OC'd tot 1066, door PNY - en als je zegt hierboven met de tijden ding, ja de tijden zijn hoger dan de niet OC'd equivalent.

Dus zeg, om wille van de argumenten, wijzig ik de instelling in het BIOS voor CPU 333MHz (zo dicht tot 3,0 mogelijk zonder een terugkerend decimaal)

Is dat een probleem voor het RAM-geheugen? Die al actief is hoger dan de standaard?
Old 29 mei 2009, 07:45
Donor Groep

Het RAM-geheugen moet synchroon lopen toch. Als het is vastgesteld op 1066 (533) dan zou je gewoon het draaien van een 333MHz FSB met een 533MHz RAM-instelling, maar dat is nogal dom, want dat geeft je geen winst. U wilt de RAM 333MHz (x2 = 666mhz) en samen met de CPU. Dan kun je draai de tijden een beetje zoals je zal niet zorgen te maken over vrijwel nutteloos geheugen bandbreedte en dus kan krijgen stabiliteit en een beetje performance boost in een keer:)
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "
Old 29 mei 2009, 08:40
Donor Groep

Ok, zal dat doen dan.

Zal de tijden vervolgkeuzelijst automatisch indien zijn verlaagd tot 333?

En moet ik de spanning van een van hen?

Ook is het veilig om te springen tot 333 in een keer? Of moet ik kleinere stappen te controleren dat het draait ok imbetween?
Old 29 mei 2009, 10:08
Donor Groep

Tijden zullen moeten worden veranderd handmatig.

10-15mhz per check voor Windows opstart is meestal agressief, doe het dan niet in een keer.

Alleen maar toenemen als de spanning van het geheugen wil dat de spanning toch.
Old 29 mei 2009, 10:48
Donor Groep

Ok, dus de tijden zijn 5-5-5-15

Wat moet ik ze naar beneden? En ik doe dat na OCing CPU en RAM UC'ing?

En kan ik het allemaal lager in een keer?

En ik denk dat met de spanning Ik stel deze in op wat het zegt over het pakket.

Bedankt voor alle hulp, ik zal waarschijnlijk wel morgen
Old 29 mei 2009, 11:29
Donor Groep

Heeft de regelmatige overklokken, doe je normale testen enzo, dan zien of u kunt draai de tijden te willen 4-4-4-12. Indien niet, het is cool, maar het is zeker een schot.
Old 29 mei 2009, 12:23
Donor Groep

Ok, ik ben geneigd om het te doen vanavond nu eigenlijk

Met welk programma het beste is voor testin zij met Iyo?
Old 29 mei 2009, 12:32
Donor Groep

Controleer of Windows laarzen, vervolgens doen wat u normaal doen (games of wat dan ook). Als het stabiel onder die omstandigheden, dan is het prima.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.