mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

OC'ing en Q6600 med Factory OC'd RAM?

Reply

Thread Tools
Old 28 mai 2009, 15:23
Donor Group

Hei folkens,

Jeg er interessert i OC'ing min Q6600, jeg hører noen få 3.6GHz på lufta

Jeg ville ikke være helt som ambisiøs, men 3.0 ville være hyggelig. (2.4 er standard)

Jeg har lest opp mye på overclocking, og jeg antar at verdien vil være låst?

Derfor ville jeg til OC det via FSB, men min største bekymringen er at RAM er PNY XLR8, deres fabrikk OC'd rekkevidde.

Så det er allerede opp fra 800 til 1066, ville øke FSB hastigheten forårsake problemer for RAM?

Jeg vil bare generelt liker noen råd om det egentlig, jeg har aldri OC'd før, så jeg vet ikke hva som ville være sikker måte å gå opp i, når du skal stoppe, om å gjøre det i BIOS eller Windows osv. .

Dessuten ville jeg trenger å øke levert spenning?

The FSB er 1066
Klokke til 2.4
VCore er 1.35v
Så ville ikke det gjøre multipler noe klosset som 2. noe?

Takk for hjelpen, Ollie.

Edit:
Fant noe om at bumping i FSB til 400 MHz vil øke klokke til 3.6

Så nå er jeg veldig forvirret, fordi boksen tydelig sier FSB - 1066
Old 28 mai 2009, 19:22
Donor Group

standard multi er X9, 3.6ghz er maks uten OCing RAM (400 MHz x 9), mest RAM får opptil 900mhz eller det uten å løsne på nytt, skal du fint uansett

e: helt overse alt hovedkortet eller CPU "fsb sier
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 29 mai 2009, 02:36
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
standard multi er X9, 3.6ghz er maks uten OCing RAM (400 MHz x 9), mest RAM får opptil 900mhz eller det uten å løsne på nytt, skal du fint uansett
RAM er allerede OC'd til 1066, etter PNY - og som du sier ovenfor med nytt ting, ja det på nytt er høyere enn de ikke OC'd tilsvarende.

Så å si, for skyld argument, jeg endre innstillingen i BIOS for CPU til 333MHz (så nær 3.0 som mulig uten et periodisk desimal)

Ville det være et problem for RAM? Som allerede kjører høyere enn standard?
Old 29 mai 2009, 07:45
Donor Group

RAM bør kjøre synkron allikevel. Hvis den er satt til 1066 (533) så trenger du bare å kjøre en 333mhz FSB med 533MHz RAM innstillingen, men det er slags dumme fordi det gir deg ingen gevinst. Du ønsker å gjøre RAM 333mhz (x2 = 666mhz) og sammen med CPU. Deretter kan du skru det på nytt litt som du ikke skal bekymre deg ganske mye unyttig minne båndbredde og derfor kan få stabilitet og litt ytelse økning i en go:)
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 29 mai 2009, 08:40
Donor Group

Ok, skal gjøre det da.

Vil nytt slipp automatisk hvis den reduseres til 333?

Og bør jeg øke spenningen til en av dem?

Dessuten er det trygt å hoppe til 333 i en reise? Eller bør jeg gjøre mindre trinn avmerker det er ok imbetween?
Old 29 mai 2009, 10:08
Donor Group

Nytt må endres manuelt.

10-15mhz per sjekk for Windows boot er vanligvis aggressive, ikke gjør det på en reise.

Bare øke spenningen hvis minnet ønsker at spenningen uansett.
Old 29 mai 2009, 10:48
Donor Group

Ok, så nytt er 5-5-5-15

Hva bør jeg lavere dem? Og jeg gjøre det etter OCing CPU og UC'ing RAM?

Og kan jeg lavere alt i en reise?

Og jeg antar med spenning jeg skal sette den til hva det står på pakken.

Takk for all hjelp, jeg vil sannsynligvis gjøre det i morgen
Old 29 mai 2009, 11:29
Donor Group

Gjør det vanlige overclock, gjør din normale testing ting, og se om du kan skru den på nytt å ha 4-4-4-12. Hvis ikke, det er kult, men det er verdt et skudd.
Old 29 mai 2009, 12:23
Donor Group

Ok, jeg er fristet til å gjøre det i kveld nå faktisk

Hva er best for testin det med Iyo?
Old 29 mai 2009, 12:32
Donor Group

Sjekk hvis Windows starter, og gjør hva du vanligvis gjør (spill eller hva). Hvis det er stabilt under disse omstendigheter er det fine.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.