![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, Jag är intresserad av OC'ing min Q6600, jag hör en del människor får 3.6GHz på luft ![]() Jag skulle inte vara rätt att ambitiösa, men 3,0 vore trevligt. (2,4 är standard) Jag har läst upp en hel del om överklockning, och jag antar att multiplikatorn blir låst? Därför skulle jag ha till OC via FSB Men mitt största problem är att mina RAM PNY XLR8, sin fabrik OC'd sortiment. Så det är redan en ökning från 800 till 1066, skulle öka FSB hastighet orsakar några problem för RAM? Jag skulle bara allmänt ha lite råd om det verkligen, jag har aldrig OC'd innan, så jag vet inte vad som skulle vara säker för att gå upp i, när du ska sluta, om att göra det i BIOS eller Windows etc. . Dessutom skulle jag behöva öka den medföljande spänning? FSB är 1066 Klocka är på 2,4 VCore är 1.35v Så skulle inte göra multiplicerare något obekväma gillar 2. något? Tack för hjälpen, Ollie. Edit: Bara hittat något om att stöta FSB till 400MHz ökar klocka till 3.6 Så nu är jag väldigt förvirrad, eftersom rutan tydligt säger FSB - 1066
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| standard multi är x9, 3.6ghz är max utan OCing RAM (400MHz x 9), mest RAM kommer få upp till 900 MHz, eller så utan att lossa tidpunkter, du ska vara bra åt båda hållen e: helt ignorera allt ditt moderkort eller CPU "FSB säger
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Så säga för skull argument, jag ändrar inställningen i BIOS för CPU till 333MHz (så nära 3,0 som möjligt utan ett återkommande decimal) Skulle det vara ett problem för RAM? Som körs redan högre än standard?
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| RAM bör köra synkrona ändå. Om det är fastställt till 1066 (533) så skulle bara vara att köra en 333mhz FSB med en 533MHz RAM, men det är typ av dumma, eftersom det ger dig inga vinster. Du vill göra RAM 333mhz (x2 = 666mhz) och tillsammans med CPU. Sedan kan du dra åt tiderna lite så kommer du inte att behöva oroa sig ganska värdelös minne bandbredd och kan därför få stabilitet och lite prestanda öka på en gång:)
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ok, kommer att göra det då. Kommer tiderna droppe automatiskt om sin sänkas till 333? Och ska jag öka spänningen till någon av dem? Dessutom är det säkert att gå till 333 på en gång? Eller ska jag göra mindre åtgärder för att kontrollera att det går ok imbetween?
|
| |||
| |||
| Tider måste ändras manuellt. 10-15mhz per check på Windows uppstart är vanligtvis aggressiva, inte gör det på i ett svep. Endast öka spänningen om minnet vill att spänningen ändå.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ok, så tider är 5-5-5-15 Vad ska jag sänka dem? Och jag gör det efter OCing CPU och UC'ing RAM? Och kan jag sänka det hela på en gång? Och jag antar att med spänning jag ställa in det som står på förpackningen. Tack för all hjälp, jag ska nog göra det i morgon bitti
|
| |||
| |||
| Gör regelbundna överklockning göra din normala testa saker, och sedan se om du kan dra åt tider gilla 4-4-4-12. Om inte, det är kallt, men det är värt en chans.
|
| |||
| |||
| Ok, jag är frestad att göra det ikväll nu faktiskt ![]() Vilka program är bäst för testin ut med Iyo?
|
| |||
| |||
| Kontrollera om Windows startar upp och sedan göra vad du brukar göra (spel eller vad som helst). Om det är stabil under dessa omständigheter är det bra.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Acer Aspire M1100 - Fabrikstillverkade Återställ | xlargeee | Windows-operativsystem | 1 | 14 august 2009 20:27 |
| Återställa till fabriksinställningar, Presario F500 | Deano137 | General Software Chat | 1 | 29 august 2008 06:56 |
| Factory Reset - vista | jack100 | Windows-operativsystem | 8 | 15 februari 2008 16:25 |
| Hur ska jag ladda om till fabriksinställningar? | alistewart | Windows-operativsystem | 7 | 3 januari 2008 12:46 |
| Återställa till Factory Bild | Omega90210 | General Software Chat | 1 | 22 november 2007 12:21 |
| Thread Tools | |
| |