mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Old MoBo's - RAM kompatibilitet

Reply

Thread Tools
Old 17 juni 2008, 08:10
Donor Group

Default Old MoBo's - RAM kompatibilitet

Hei, min far har en PC på kontoret som ikke fungerer svært godt. Den holder fryser og er generelt behov for noen maintanence.

Jeg tror han bare trenger litt mer RAM til hastighet programmer opp. Sin hjemmeside innebygd PC og MoBo er pen ut datert. Couldnt finne serienummeret på brettet enn Intel PCI Set FW 82371EB F844YA93 SL 37M.

Kan noen gi råd til meg om hva som RAM dette forumet bruker. Er det verdt å få mer RAM eller skal jeg bare kaste sammen et nytt system? Hvor mye ville en ny Mobo, CPU og RAM koste meg?

Det eneste denne maskinen trenger å gjøre det på kontoen programmer og andre Office-programmer derfor et avansert maskin ikke er nødvendig - noe billig

Takk på forhånd
Old 17 juni 2008, 08:29
Donor Group

Det vil trolig bli mye enklere, og trolig billigere i lengden å bare få et nytt system, og hvis det bare behov for å gå enkle ting du kan sannsynligvis banke en sammen for mindre enn kr 200

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 17 juni 2008, 08:48
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by thingie2 View Post
Det vil trolig bli mye enklere, og trolig billigere i lengden å bare få et nytt system, og hvis det bare behov for å gå enkle ting du kan sannsynligvis banke en sammen for mindre enn kr 200
Dette er sant.

Men OP: Kan du kjøre noe som Everest eller CPU-Z som forteller deg gjeldende type og modell minst RAM hvis ikke hovedkortet? Det er umulig å si fra at beskrivelsen.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 17 juni 2008, 11:18
Donor Group

Takk fyrene. Jeg tar en titt på disse programmene i morgen når jeg kommer til hans kontor og jeg skal oppdatere tråden. Takk for svar
Old 19 juni 2008, 01:47
Donor Group

I svaret på ditt andre spørsmål om £ 80 for CPU, mobo og RAM

Min System: Custom Built v1.2

Prosessor (er):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Hovedkort:
Asus P5PL2-E
RAM-minne:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Graphics Card (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Western Digital 160GB SATA HDD
Optisk stasjon (er):
LG DVD-ROM og LiteOn 20x DVD-RW
Case / PSU:
Cooler Master Case og Antec PSU
Cooling:
2x Antec Fans
Nettverk / Internett:
BT bredbånd
Skjerm (er):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Old 19 juni 2008, 03:37
Donor Group

Takk for replys folkens. Beklager at jeg gjorde ikke oppdatere dere går. Da jeg kom inn i min Dads kontor i går, monitoren wouldnt fungere på maskinen. Ikke sikker hvis en feil GPU eller hva. Måtte gå tilbake til min leilighet så var ikke i stand til å hjelpe pappa lenger. Han skal prøve å sette inn et nytt kort selv.

Nok bare tar å få et nytt system. Takk for hjelp og råd!

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.