mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Gamla MoBo's - RAM kompatibilitet

Reply

Thread Tools
Old 17 juni 2008, 08:10
Givargruppen

Default Gamla MoBo's - RAM kompatibilitet

Hej, min pappa har en dator på sitt kontor som inte fungerar mycket bra. Det håller frysning och är allmänt i behov av några maintanence.

Jag tror att han behöver bara lite mer RAM-minne för att snabba applikationer upp. Dess hem byggt datorn och MoBo är ganska ut den. Couldnt hitta något serienummer på bordet än Intel PCI Ställ FW 82371EB F844YA93 SL 37m.

Kan någon upplysa mig om vad RAM styrelsens användningsområden. Är det värt att få ytterligare RAM eller ska jag bara slänga ihop ett nytt system? Hur mycket skulle en ny Mobo, CPU och RAM kosta?

Det enda den här maskinen måste göra det konto-program och andra Office-program därför en hög slutet maskin behövs inte - något billigt

Tack på förhand
Old 17 juni 2008, 08:29
Givargruppen

Det kommer sannolikt att bli mycket enklare och förmodligen billigare i längden att bara få ett nytt system, och om man bara behöver gå enkla saker du kan nog slå en tillsammans för mindre än £ 200

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 17 juni 2008, 08:48
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av thingie2 View Post
Det kommer sannolikt att bli mycket enklare och förmodligen billigare i längden att bara få ett nytt system, och om man bara behöver gå enkla saker du kan nog slå en tillsammans för mindre än £ 200
Detta är sant.

Men OP: kan du köra något i stil med Everest eller CPU-Z som kommer att säga det nuvarande typ och modell av minst RAM om inte moderkortet? Det finns inget sätt att berätta från denna beskrivning.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 17 juni 2008, 11:18
Givargruppen

Tack grabbar. Jag tar en titt på dessa program i morgon bitti när jag kommer till hans kontor och jag ska uppdatera tråden. Tack för svaren
Old 19 juni 2008, 01:47
Givargruppen

Som svar på din andra fråga, om £ 80 för CPU, mobo och RAM

Mitt System: Egenbyggda v1.2

Processor (s):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Moderkort:
Asus P5PL2-E
RAM Minne:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Grafikkort (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Western Digital 160GB Sata HDD
Optisk enhet (er):
LG DVD-rom och LiteOn 20x DVD-RW
Mål / PSU:
Cooler Master mål och Antec PSU
Kylning:
2x Antec Fläktar
Nätverk / Internet:
BT Bredband
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Old 19 juni 2008, 03:37
Givargruppen

Tack för replys killar. Förlåt att jag gjorde uppdatera er alla igår. När jag kom in i mitt pappor kontor går bildskärmen wouldnt arbete på maskinen. Osäker om dess felaktiga GPU eller vad. Var tvungen att återvända till min lägenhet så wasnt kunna hjälpa min pappa längre. Han ska försöka sätta in ett nytt kort själv.

Antagligen bara blir tvungen att få ett nytt system. Tack för hjälp och råd!

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Ram kompatibilitet på mitt moderkort Petre Processorer, moderkort & RAM 2 25 sep 2008 15:23
Kompatibilitet missbrukare General Hardware Chat 1 5 januari 2008 15:16
Behöver du hjälp med kompatibilitet Tjuv General Hardware Chat 6 2 november 2007 21:36
Kompatibilitet? williamson123456 Processorer, moderkort & RAM 2 17:e sep 2007 12:27
Mobo: s PCI-E (16x) körs i 8x, kompatibilitet och prestanda frågor? sirantonycartwright General Hardware Chat 9 5 august 2007 06:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.