![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, min pappa har en dator på sitt kontor som inte fungerar mycket bra. Det håller frysning och är allmänt i behov av några maintanence. Jag tror att han behöver bara lite mer RAM-minne för att snabba applikationer upp. Dess hem byggt datorn och MoBo är ganska ut den. Couldnt hitta något serienummer på bordet än Intel PCI Ställ FW 82371EB F844YA93 SL 37m. Kan någon upplysa mig om vad RAM styrelsens användningsområden. Är det värt att få ytterligare RAM eller ska jag bara slänga ihop ett nytt system? Hur mycket skulle en ny Mobo, CPU och RAM kosta? Det enda den här maskinen måste göra det konto-program och andra Office-program därför en hög slutet maskin behövs inte - något billigt ![]() Tack på förhand
__________________ I går kväll Jag låg i sängen och titta upp på stjärnorna på himlen och jag tänkte för mig själv där i helsike är det taket. ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kommer sannolikt att bli mycket enklare och förmodligen billigare i längden att bara få ett nytt system, och om man bara behöver gå enkla saker du kan nog slå en tillsammans för mindre än £ 200
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Men OP: kan du köra något i stil med Everest eller CPU-Z som kommer att säga det nuvarande typ och modell av minst RAM om inte moderkortet? Det finns inget sätt att berätta från denna beskrivning.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack grabbar. Jag tar en titt på dessa program i morgon bitti när jag kommer till hans kontor och jag ska uppdatera tråden. Tack för svaren
__________________ I går kväll Jag låg i sängen och titta upp på stjärnorna på himlen och jag tänkte för mig själv där i helsike är det taket. ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Som svar på din andra fråga, om £ 80 för CPU, mobo och RAM
| |||
| |||
| Tack för replys killar. Förlåt att jag gjorde uppdatera er alla igår. När jag kom in i mitt pappor kontor går bildskärmen wouldnt arbete på maskinen. Osäker om dess felaktiga GPU eller vad. Var tvungen att återvända till min lägenhet så wasnt kunna hjälpa min pappa längre. Han ska försöka sätta in ett nytt kort själv. Antagligen bara blir tvungen att få ett nytt system. Tack för hjälp och råd!
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ram kompatibilitet på mitt moderkort | Petre | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 25 sep 2008 15:23 |
| Kompatibilitet | missbrukare | General Hardware Chat | 1 | 5 januari 2008 15:16 |
| Behöver du hjälp med kompatibilitet | Tjuv | General Hardware Chat | 6 | 2 november 2007 21:36 |
| Kompatibilitet? | williamson123456 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 17:e sep 2007 12:27 |
| Mobo: s PCI-E (16x) körs i 8x, kompatibilitet och prestanda frågor? | sirantonycartwright | General Hardware Chat | 9 | 5 august 2007 06:59 |
| Thread Tools | |
| |