mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Operativsystem og RAM

Reply

Thread Tools
Old 7 november 2007, 03:34
Donor-Gruppen

Default Operativsystem og RAM

Læsning på en anden tråd, at XP kan kun arbejde med en max på 2 Ram og Vista 64bit kan kun arbejde med en max af 4. Ram.

Men hvad sker der, hvis du har mere RAM, hvad operativsystemet siger, at den kan arbejde med?? Jeg ved, hvis du gjorde ikke har nok RAM pc'en ville kamp, men for meget Ram ville gøre hvad???
Old 7 november 2007, 05:13
Redaktør Gruppen

Hvis siger du lægger 4gigs i XP end det kun vil bruge 3 således den fjerde plejer at gøre noget virkelig bortset fra udfylde et slot

Mit system: Nogle andre elsker!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (bestand volt)
Bundkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Hukommelse:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Grafikkort (r):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (e):
2
Optisk drev (r):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Sag / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Køling:
Big Typhoon VX
Network / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 7 november 2007, 05:39
Donor-Gruppen

Så XP kunne eventuelt stretch til 3ggs derefter og måske Vista måske touch 4 GGS men noget over det er bare ikke at gøre noget, men at spilde penge???

Er der et operativsystem, der kan håndtere / bruge mere RAM og hvis ikke, hvorfor gøre bestyrelser har de ekstra slots eller er bare i tilfælde af fremtidige opgraderinger???

Bare at forsøge at forstå dette

Tak
Old 7 november 2007, 07:27
Redaktør Gruppen

Linux kan bruge langt mere RAM og med en kombination af Linux og masser af RAM, du fik dig selv en stor server

Old 7 november 2007, 14:37
Medlem Gruppen

Hvordan kommer nogle OS's kan ikke have en masse RAM? På Apple Store kan du sætte gerne 16GB RAM til en fuld-on supermac. Er der nogen mening i det?
Jeg har stadig læring, too. : P
Old 7 november 2007, 17:30
Ny Medlem Gruppen

Hvis du har tilføjet for meget RAM derefter operativsystemet vil kun medtage mængden af RAM det kan håndtere.

EG XP = Max 2GB RAM (Hvis du sætter 3 GB RAM i det ville kun synes at have 2 GB RAM installeret)

Jeg tror, Thats ret alligevel, men im ikke sikker som im stadig læring så vel.
Old 8 november 2007, 12:30
Donor-Gruppen

En mand fortalte mig, han har 8GB's ram på sin PC og stadig kører med XP, før at han havde 4GB's.

Stadig forvirret.
Old 8 november 2007, 14:55
Medlem Gruppen

Hvis du vil besvare din base spørgsmål intet, hvis du lægge mere ram i end OS kan bruge det gør ingen skade, men det gør ingen god enten. Der er en måde at få Vista til at genkende den fulde 4GB, hvis jeg kan finde den I'll post it up.
Old 8 november 2007, 16:34
Medlem Gruppen

det hele afhænger af, hvilke versioner af XP / Vista, du taler om. 32bit XP vil støtte ~ 3 GB, og ikke mere, da det sparer nogle adresse plads til I / o.PAE etc. .. 4GB er alle hukommelsen en 32bit OS kan løse. Du kan aktivere AWE / PAE men jeg ville virkelig ikke gå denne vej.

Hvis du vil køre mere hukommelse opgradere til 64bit XP / Vista, Server 2003 Datacenter / enterprise.

MacOS er som standard 64bit og vil tage ud over denne grænse, og endda over 16GB citerede.

Men hey du kun vil nogensinde 640Kb hukommelse; det var de dage ....
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
IE 8 er ikke understøttet på dette operativsystem BreannaRice Webbrowsere & FTP Klienter 0 19. jun 2009 02:35
Favorit operativsystem? KanoakaVirus General Software Chat 39 28 marts 2009 15:39
Hvilket operativsystem? tomthedrummer1992 Windows-operativsystemer 5 12. maj 2008 14:20
Nye operativsystem store dag er nær! tjpearson General Software Chat 3 5 december 2007 01:46
Hvad er den bedste Linux OS (Operativsystem) er der? nicene98 Linux & Alternative OS 3 30 marts 2007 18:21
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.