mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Operating System en Ram

Reply

Thread Tools
Old 7 november 2007, 03:34
Donor Groep

Default Operating System en Ram

Lezing op een andere thread die XP kan alleen werken met een max. van 2 Ram en Vista 64bit kan alleen werken met een maximum van 4 Ram.

Maar wat gebeurt er als je meer RAM dat wat het besturingssysteem zegt dat het kan werken? Ik weet dat als je genoeg ram didnt de pc zou vechten, maar te veel Ram zou doen wat?
Old 7 november 2007, 05:13
Moderator Groep

Zo zeg je 4gigs in XP dan zal alleen gebruik maken van 3 dus het vierde wont doen echt alles met uitzondering van het vullen van een slot

Mijn Systeem: Enkele andere liefhebber!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moederbord:
Biostar TPower I45
RAM Geheugen:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Sound Card:
Hard Drive (s):
2
Optische Drive (s):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Koeling:
Big Typhoon VX
Netwerk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "Widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 7 november 2007, 05:39
Donor Groep

Dus Xp zou kunnen strekken tot 3ggs toen en misschien Vista touch 4 GGS maar iets boven dat is gewoon niets te doen, maar het verspillen van geld?

Is er een besturingssysteem die kunnen omgaan / gebruik meer Ram en zo niet waarom hebben de besturen hebben de extra slots of slechts in geval van toekomstige upgrades?

Ik probeer te begrijpen dit

Bedankt
Old 7 november 2007, 07:27
Moderator Groep

Linux kan gebruiken veel meer RAM en met een combinatie van Linux en laadt RAM heb je jezelf een grote server

Old 7 november 2007, 14:37
Lid Fractie

Hoe komt het aantal OS's niet kan beschikken over een veel RAM? Op de Apple Store kun je graag 16GB RAM in een full-on supermac. Is er een punt in deze?
Ik ben nog aan het leren, ook. : P
Old 7 november 2007, 17:30
Nieuw Lid Fractie

Als u de toegevoegde teveel RAM vervolgens het besturingssysteem zou alleen halen de hoeveelheid RAM-geheugen kan afhandelen.

EG XP = Max 2GB RAM (Als je 3GB RAM in zou slechts lijken te hebben 2GB RAM geïnstalleerd)

Ik denk thats recht im toch maar niet zo zeker als im nog aan het leren zijn.
Old 8 november 2007, 12:30
Donor Groep

Een man vertelde me dat hij heeft 8GB's van Ram op zijn pc en draait nog steeds met XP, vóór dat hij 4gb's.

Nog steeds verward.
Old 8 november 2007, 14:55
Lid Fractie

Als antwoord op uw vraag baseren niets als je meer RAM in dan het besturingssysteem kan gebruiken zij doet geen schade, maar het is niet goed is. Er is een manier om Vista herkent de volledige 4GB als ik vind dat ik na het op.
Old 8 november 2007, 16:34
Lid Fractie

Het hangt allemaal af van welke versies van XP / Vista u over praat. 32bit XP ondersteunt ~ 3GB en niet meer zoals het bespaart enkele adres ruimte voor i / o.PAE enz. .. 4GB is het geheugen van een 32bit OS kan pakken. U kunt AWE / PAE maar ik zou echt niet gaan voor die route.

Als u wilt uitvoeren, meer geheugen upgrade naar 64bit XP / Vista, Server 2003 Datacenter / enterprise.

MacOS wordt standaard 64bit en zal boven deze limiet, en zelfs boven de 16GB genoteerd.

Maar hey je alleen ooit 640Kb geheugen; Those Were The Days ....
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
IE 8 wordt niet ondersteund op dit besturingssysteem BreannaRice Web Browsers & FTP Clients 0 19 jun 2009 02:35
Favoriete besturingssysteem? KanoakaVirus Algemene programmatuurnoot Chat 39 28 mrt 2009 15:39
Welk besturingssysteem? tomthedrummer1992 Windows besturingssystemen 5 12 mei 2008 14:20
Nieuwe besturingssysteem grote dag is nabij! tjpearson Algemene programmatuurnoot Chat 3 5 Dec 2007 01:46
Wat is de beste Linux OS (Operating System) is er? nicene98 Linux & Alternative OS 3 30 mrt 2007 18:21
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.