![]() |
|
| |||
| |||
| Läsa på en annan tråd att XP kan bara arbeta med en max av 2 Ram och Vista 64bit kan bara arbeta med en max 4 Ram. Men vad händer om du har mer RAM-minne att det operativsystemet säger att det kan arbeta med? Jag vet om du inte har tillräckligt med RAM-datorn skulle kamp men för mycket Ram skulle göra vad??? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om säga du sätter 4gigs i XP än den endast kommer att använda 3 så den fjärde för vana att göra någonting egentligen förutom att fylla en kortplats
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Så Xp skulle kunna sträcka till 3ggs sedan och kanske Vista maj touch 4 GGS men något över det är bara att inte göra någonting utan att slösa pengar?? Finns det ett operativsystem som kan hantera / använda mer RAM-minne och om inte varför styrelserna ha extra tider eller är bara i fråga om framtida uppgraderingar??? Jag försöker bara förstå detta Tack |
|
| |||
| |||
| Linux kan användas betydligt mer RAM-minne och med en kombination av Linux och massor av RAM du dig själv en stor server
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Hur kommer vissa OS har inte har mycket RAM-minne? På Apple Store kan du lägga gillar 16 GB RAM-minne i en full-on supermac. Finns det någon mening med detta? Jag är fortfarande lärande också. : P |
|
| |||
| |||
| Om du har lagt för mycket RAM sedan operativsystemet bara skulle plocka upp den mängd RAM-minne kan hantera. EG XP = max 2GB RAM (Om du lägger 3 GB RAM i den skulle bara ha 2 GB RAM installerat) Jag tror thats rätt ändå men im inte alltför säker på im fortfarande lärande också. |
|
| |||
| |||
| En man sa till mig att han har 8GB's RAM på sin dator och fortfarande kör den med XP, innan han hade 4GB's. Fortfarande förvirrad. |
|
| |||
| |||
| För att besvara din bas fråga inget om du lägger mer RAM i än OS kan använda den gör ingen skada, men det är inte bra heller. Det är ett sätt att få Vista att inse den fulla 4GB om jag kan hitta det jag skicka upp den. |
|
| |||
| |||
| Det beror på vilka versioner av XP / Vista som du talar om. 32bit XP stöder ~ 3 GB och inte mer eftersom det sparar några adressutrymme för I / o.PAE etc. .. 4GB är minnet en 32bit OS kan adressen. Du kan aktivera AWE / PAE men jag skulle verkligen inte gå den vägen. Om du vill köra mer minne uppgradera till 64bit XP / Vista, Server 2003 Datacenter / företaget. MacOS är som standard 64bit och kommer att ta upp över denna gräns, och även över 16 GB citerad. Men hej du bara någonsin kommer 640Kb minne, som var de dagar .... |