![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg vet at Windows XP kan bare se mer enn 4 GB RAM. Jeg har 8GB installere på XP, og det viser bare at jeg har 3,25 i mitt system Egenskaper Jeg prøver å redigere min boot.ini-filen, og siden min fil, men det bli det samme, men når jeg starter maskinen min det sies at det ser alle 8 GB RAM i innlegget kan noen en hjelp meg |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Egentlig er det Windows 32bit som bare kan se 3.25, må du ha 64bit XP eller 64bit Vista.
| |||
| |||
| takk, men du ikke kjenner noen form for programvare som lar deg passere 3,25 max fordi jeg har XP 64 bit cd men jeg dont virkelig ønsker å formatere min stasjon |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er ingen programvare. Det dreier seg om grunnleggende binær aritmetikk. En 32-bit system ikke kan ta så mye RAM, med mindre det ikke adressen noe annet for IO som HDDs og skjermkort.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Hmm takk Så hva skal jeg gjøre med den andre pinne RAM jeg har på min datamaskin. selge den? |
|
| |||
| |||
| Gjøre det, er det ubrukelig i en 32bit PC. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det stemmer, som nevnt ovenfor, er det ikke mulig å lage en 32-bit OS tilgang til mer enn 4 GB RAM> 2 ^ 32 = 4.294.967.296 byte = 4GB, det er grunnen til at det er begrenset, men en 64-bit OS> 2 ^ 64 = 18.446.744.073.709.551.616 bytes = 17179869184 GB så rundt 17 milliarder GB er den maksimale RAM stand med en skikkelig programed 64-bit OS, men foreløpig (så langt jeg vet) ikke OS går forbi støtte om 128GB RAM, men de fleste hovedkort treffer sine begrensninger på om 8GB, men den nye X58 boards, jeg har sett noen støtte 24GB, men for at du ville trenge kjepper RAM med 4GB på hver.
| |||
| |||
| Sitat:
|
|
| |||
| |||
| XP x64 er fryktelig. Vista x64 er mye bedre og har svært få inkompatibilitet.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Det stemmer, Vista 64 er mye bedre enn XP 64. |