![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alle, Jeg er ny på dette forum, så du må gerne korrigere mig, hvis jeg gør noget forkert. Så vidt jeg har været noget af en avanceret computer bruger (bygge min egen computer og sådan noget), men da jeg ønskede at OC min processor jeg fik noget i stå i al den info, at jeg finder på den almægtige netto.: Bede: Jeg har en temmelig gammel ting her kører, og jeg føler helt flove over at give dig den specs;): --------[ Resumé ]--------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------ Computer: User Name yur -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- OS Service Pack Service Pack 3 -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Operativsystem Microsoft Windows XP Professional -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Computer Name YUR-Windows (Yur Windows) Bundkort: System Memory 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Bundkort Navn ASRock K7S41GX (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Bundkort Chipset SiS 741GX -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- CPU Type AMD Duron, 1612 MHz (12 x 134) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Meddelelse Port Communications Port (COM1) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Meddelelse Port ECP Printer Port (LPT1) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- BIOS Type AMI (10/18/06) Display: Video Adapter NVIDIA GeForce4 MX 4000 (64 MB) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Monitor Plug and Play Monitor [Nodb] (LAN080034211) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- 3D Accelerator NVIDIA GeForce4 MX 4000 Multimedia: Audio Adapter SiS 7012 Audio Device -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Opbevaring: SMART Hard Disks Status OK -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Optisk Drev PIONEER DVD-RW DVR-105 (DVD: 4x/2x/12x, CD: 16x/8x/32x DVD-RW) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Optisk drev SAMSUNG CD-R/RW SW-208B (8x/4x/32x CD-RW) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- IDE-controller SiS PCI IDE-controller -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Floppy Drive diskettedrevet -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Disk Drive ST320410A (20 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Disk Drive IBM-DTLA-305040 (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) Skillevægge: G: (NTFS) 39252 MB (24154 MB fri) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Input: Mouse Microsoft PS / 2 Mouse -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Keyboard 101/102-standardtastatur eller Microsoft Natural PS / 2 Keyboard SiS 741GX Chipset - Host-PCI Bridge Ret, jeg gætter du ikke har brug for alt dette info, kun mere specifikke ... Så hvis du har brug for yderligere info (heks I guess), bedes du fortælle mig, jeg håber, at jeg vil finde det ... ;) Så vidt, jeg har et par stresstest (med OCCT), og resultatet var noget overraskende. Min CPU er normalt kører på omkring 35 °. Celsius, og efter en 10 minutter af stress det var omkring 37 eller 38 °. og ca. en time senere er det stadig var. Og derefter tog fejl, da jeg var, jeg fik i min BIOS Setup Utility og gav ... Noget (jeg kan ikke komme til det navn ...) 166 Mhz i stedet for 133. Så fra da jeg kørte på 2Ghz, cuz jeg ikke sænke multiplikator, gjorde stresstesten igen, med nogenlunde de samme resultater ... Efter at jeg direkte sænket Mhz igen til 133, cuz jeg ikke ønsker, at min hardware for at få beskadiget, og jeg var ikke sikker på, om hvad jeg gjorde var rigtigt eller ej. I dag har jeg opdaget at jeg ikke var. Jeg har læst et par stykker af teksten om overclocking en AMD Athlon 64, men jeg ved ikke, om al info i denne artikel refererer til mig og min Duron ... Okay, mit første mål er at få det til 2Ghz ordentligt, så jeg vil se hvad næste ... Så hvis du kunne hjælpe mig med at jeg ville være virkelig glad for. Tnx! Yur Hvis mit engelsk er ikke rigtigt, I'm sorry, I'm hollandsk ... ;) |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Athlon Xp rapporter Duron??? Hjælp! | rb26dettr34 | CPU, bundkort og RAM | 5 | 3 januar 2008 14:55 |
| Overclocking | 4D (Fordy (Ford) Ollie | CPU, bundkort og RAM | 3 | 13 november 2007 09:58 |
| Overclocking? Hvad er det? | mxmad32 | CPU, bundkort og RAM | 2 | 29. sep 2007 05:22 |
| Overclocking | mrdaveyk | Grafikkort & Monitors | 5 | 15. sep 2007 10:00 |
| Hvad er OverClocking? | Jade | General Hardware Chat | 11 | 17 marts 2007 11:35 |
| Thread Tools | |
| |