![]() |
|
| |||
| |||
| Hi everybody, Jeg er ny i dette forumet, så korrekt meg hvis jeg gjør noe galt. Så langt jeg har vært en avansert datamaskin bruker (bygge min egen datamaskin og alt sånt), men siden jeg ville OC min prosessoren jeg har noe fast i al den info som jeg finner på den allmektige nettet.: Be: Jeg har et ganske gamle ting her kjører, og jeg føler meg ganske skamme seg for å gi deg spesifikasjoner;): --------[ Sammendrag ]--------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------ Datamaskin: Brukernavn yur -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- OS Service Pack Service Pack 3 -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Operativsystem Microsoft Windows XP Professional -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Datamaskinnavn YUR-WINDOWS (Yur Windows) Hovedkort: System Memory 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Hovedkort Navn ASRock K7S41GX (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Hovedkort Chipset SiS 741GX -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- CPU Type AMD Duron, 1612 MHz (12 x 134) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Communication Port Communications Port (COM1) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Communication Port ECP Printer Port (LPT1) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- BIOS Type AMI (10/18/06) Skjerm: Skjermkortet NVIDIA GeForce4 MX 4000 (64 MB) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Skjerm Plug and Play Monitor [Nodb] (LAN080034211) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- 3D Accelerator NVIDIA GeForce4 MX 4000 Multimedia: Audio Adapter SiS 7012 Audio Device -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Lagring: SMART Hard Disks Status OK -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Optiske stasjonen PIONEER DVD-RW DVR-105 (DVD: 4x/2x/12x, CD: 16x/8x/32x DVD-RW) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Optical Drive SAMSUNG CD-R/RW SW-208B (8x/4x/32x CD-RW) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- IDE-kontroller SiS PCI IDE Controller -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Diskettstasjon diskettstasjonen -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Disk Drive ST320410A (20 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Disk Drive IBM-DTLA-305040 (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) Rekkverk: G: (NTFS) 39252 MB (24154 MB free) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Inngang: Mouse Microsoft PS / 2 Mouse -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Keyboard Standard 101-/102-tasters tastatur, eller Microsoft Natural PS/2-tastatur SiS 741GX Chipset - Host-PCI Bridge Høyre, du trenger ikke all denne informasjonen, bare mer spesifikke ... Så hvis du trenger mer info (witch Jeg antar), kan du fortelle meg, jeg håper jeg finner det ... ;) Så langt jeg gjorde noen stress tester (med OCCT), og resultatet ble noe overraskende. Min CPU normalt kjører ca 35 deg. Celsius, og etter en 10 minutter av stress det var på 37 eller 38 deg. og ca. en time senere det fremdeles. Og deretter stygg som jeg var, jeg bare fikk i meg BIOS Setup Utility og ga ... Noe (jeg kan ikke komme til det navnet ...) 166 MHz i stedet for 133. Så fra da jeg var en hastighet på 2Ghz, cuz jeg ikke lavere multiplier, gjorde stress test igjen, med omtrent samme resultat ... Etter at jeg direkte reduserte Mhz igjen til 133, cuz jeg ikke ønsker min maskinvare å bli skadet, og jeg var ikke sikker på om det jeg gjorde var riktig eller ikke. I dag oppdaget jeg at jeg ikke var. Jeg har lest noen tekstdeler om overclocking en AMD Athlon 64, men jeg vet ikke om al info i artikkelen gjelder for meg og min Duron ... Høyre, mitt første mål er å få det til 2Ghz ordentlig, så jeg får se hva neste ... Så hvis du kunne hjelpe meg med det, jeg vil bli veldig glad. Tnx! Yur Hvis min engelsk er ikke rett, I'm sorry, I'm Nederlandsk ... ;) |