![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag är ny på detta forum, så rätta mig om jag gör något fel. Hittills har jag varit en avancerad datoranvändare (bygga min egen dator och saker), men eftersom jag ville OC min processor jag har något fastnat i al den info som jag hittar på allsmäktig netto.: Be: Jag har en ganska gammal sak här som kör, och jag känner mig ganska skämmas för att ge dig specs;): --------[ Sammanfattning ]--------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------ Dator: Användarnamn yur -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- OS Service Pack Service Pack 3 -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Operativsystem Microsoft Windows XP Professional -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Datornamn YUR-fönster (Yur Windows) Moderkort: System Memory 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Moderkort Namn ASRock K7S41GX (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Motherboard Chipset SiS 741GX -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- CPU Typ AMD Duron, 1612 MHz (12 x 134) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Kommunikationsport Communications Port (COM1) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Meddelande Port ECP Printer Port (LPT1) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- BIOS typ AMI (10/18/06) Display: Videoadapter NVIDIA GeForce4 MX 4000 (64 MB) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Bildskärm Plug and Play-bildskärm [Nodb] (LAN080034211) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- 3D Accelerator nVIDIA GeForce4 MX 4000 Multimedia: Audio Adapter SiS 7012 Audio Device -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Förvaring: SMART Hard Disks Status OK -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Optical Drive PIONEER DVD-RW DVR-105 (DVD: 4x/2x/12x, CD: 16x/8x/32x DVD-RW) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Optisk Driva SAMSUNG CD-R/RW SW-208B (8x/4x/32x CD-RW) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- IDE Controller SiS PCI IDE Controller -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Diskettenhet diskettenheten -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Disk Drive ST320410A (20 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Disk Drive IBM-DTLA-305040 (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) Partitions: G: (NTFS) 39252 MB (24154 MB ledigt) -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Ingång: Mouse Microsoft PS / 2 Mus -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------- Tangentbord 101/102-tangenters eller Microsoft Natural PS / 2 Tangentbord SiS 741GX Chipset - Host-PCI Bridge Visst, jag antar att du inte behöver all denna info är det bara mer specifika ... Så om du behöver ytterligare info (häxa antar jag) kan du berätta för mig, jag hoppas att jag hittar det ... ;) Hittills har jag gjorde några stresstester (med OCCT), och resultatet var något förvånande. Min CPU är normalt löper på omkring 35 deg. Celsius, och efter en 10 minuter av stress det handlar om 37 eller 38 deg. och ca. en timme senare det fortfarande. Och sedan, dåligt som jag var, jag kom precis in i mitt BIOS setup utility och gav ... Något (jag kan inte komma till det namn ...) 166 Mhz i stället för 133. Så sedan jag körde på 2 GHz, cuz jag inte sänka multiplikatorn, gjorde stresstest igen, med ungefär samma resultat ... Efter att jag direkt sänkte Mhz igen till 133, cuz jag inte vill att min hårdvara för att få skadad, och jag var inte säker på om vad jag gjorde var rätt eller inte. Idag upptäckte jag att jag inte var. Jag har läst några stycken av texten om överklocka en AMD Athlon 64, men jag vet inte om al info i artikeln gäller för mig och min Duron ... Visst, mitt första mål är att få det att 2 GHz ordentligt, så jag får se vad nästa ... Så om du kunde hjälpa mig med att jag skulle bli riktigt glad. Tnx! Yur Om min engelska är inte rätt, jag är ledsen, jag är nederländska ... ;) |