![]() |
|
| |||
| |||
| Jag överklockade min Pentium 4 516-processor från 2,93 GHz till 3.41GHZ och jag spelade BioShock och jag märkte en 1cm x 1cm svart ruta dyker upp i ungefär 30secs finns det något för att förhindra att detta händer igen andra på ned-klocka ex. (ökad spänning kanske (och om jag har hur mycket)) och jag skadar mitt system? ![]() PS (Min OC CPU idles vid 54C och vid max belastning på sitt 60C) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den högsta temp du ser är nära den termiska stängningen temp på din CPU. Jag tror det är runt 68C, så det är en smula oroande även om det inte borde producera artefakter av sig själv. Vad spänning använder du för ditt OC? P4 är i allmänhet bra för runt 1,35-1.4V (se Intels webbplats för att vara säker på grund av vikten av att dessa siffror inte går på mitt minne). På grund av att 90nm baserade CPUn kräver ganska lite saft på lager.
|
| |||
| |||
| 1,36-1.37v |