mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Overclocking og varme.

Reply

Thread Tools
Old 28. maj 2008, 16:03
Medlem Gruppen

Default Overclocking og varme.

Jeg er i øjeblikket bruger en Intel Celeron 2.00Ghz Socket 478 processor.

er det stadig har en bestand heatsink, og hasn't blevet fjernet eller spillet om med, så lige som det kom ud fra fabrikken

I øjeblikket er jeg overclocking til 2.30Ghz min første overclock, den ting er, hvor langt vil du fyre tror, at jeg kunne få sikker på lager køleprofil og køligere, jeg ønsker blot at presse noget mere saft ud af denne, når de er på 2.00Ghz når ideling Den temp gik ned til omkring 39 - 40 C måske mere, når overclocked den går hele vejen ned til at pre-overclocking temps 39-40 C, hvad der ville være max anbefale tempurature jeg skulle gå op til, max jeg kunne nogensinde få temp op til på lager hastighed var 47 C, men Thats fordi CPU fan er altid på fuld hastighed.

og kan nogen fortælle mig, hvad der er en CPU: DRAM ratio, jeg er ikke sikker på, hvad det er nogen answears:

de muligheder, det giver mig, er noget lignende dette:

1.00:1.00
1.00:1.33
1.00:1.66

enhver info ville være dejligt, tak.

du kan nogen fortælle mig, hvad et sikkert overclock ville være, og hvad skulle de max temp være, for en alder af denne processor, jeg stadig ønsker at have dette for en lille smule længere med det.

hvis der er mere info jeg skal fortælle dig, så bare spørg
Old 28. maj 2008, 17:13
Donor-Gruppen

Lad DRAM forholdet alene, hvis du har anstændigt RAM.

Max temp? Øh, du er på en Celeron, du er god for omkring 65-70C max belastning. Så du har lidt tid til at gå. Det gode ved budget CPU'er er, de har høje multiplikatorer, så du OC godt, men har tendens til at være meget tolerant af spænding og undertiden FSB ændringer.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 29. maj 2008, 00:30
Medlem Gruppen

kan nogen anbefale, hvad jeg skal indstille den også i GHz, jeg kan regne ud, hvad multiplyer vil være bagefter, bare brug for at vide, hvad folk mener, som du måske ved, hvor meget mere varme kunne det tjek, jeg vil forsøge og holde det fra at gå over 55 C.

i øjeblikket er sat til 20 * 115 = 2300Mhz - 2.30Ghz
Old 29. maj 2008, 00:34
Medlem Gruppen

Jeg har også en DDR 256 MB PC2100 RAM fra Samsung og en anden DDR 512 MB PC3200 RAM, som Nanya

ok im benytter hastighed fan at vise mine tempuratures.

der 3 sæt temps, jeg ved, hvad to er, jeg ved, hvad de to første er, men hvad er den 3., dets Ekstrem høj:

temp 1: 40C - Bundkort temp
temp 2: 42C - CPU temp
temp 3: 91C - ukendt

det viser min HDD temp såvel 39C

og viser også et secpnd temp 1 ved 44C

Hvad er den høje temp 3 skønt?
Old 29. maj 2008, 03:14
Administrator Gruppen

Gevind fusionerede, skal du ikke starte basalt set duplikateksemplar emner.

Tak.

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 29. maj 2008, 05:14
Donor-Gruppen

Sandsynligvis nogle skrald temp givet ved Speedfan eller hvad du bruger. Så længe din CPU temp er OK bare rolig.

Indtil det ved 10mhz hver gang, genstart, skal du sørge for det bliver i Windows. Når du tror du har det stabile, kør noget krævende gerne et spil eller Prime95 at sikre. Hvis det ikke indefryse, Congrats.

Jeg er bekymret, selv om, om dine RAM. PC2100 kører på 266mhz, så det er kun normeret til 133mhz på Northbridge. Hvilket betyder, du allerede trykke det temmelig langt, især hvis din DRAM ratio er høj. Det er usandsynligt, du får meget længere - jeg ville investere i mindst en 1GB stick af god PC3200, så er du godt op til 400mhz.

Med hensyn til varme, det vil ikke gå op i væsentlig grad, medmindre du begynder at øge spændingen. Men som jeg sagde, nogen "huller", som du løber ind i forventes at være din RAM slår sine begrænsninger, og ikke din CPU.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Old 29. maj 2008, 10:18
Medlem Gruppen

Nej, jeg har forladt min DRAM forholdet alene som jeg dont forstå præcis hvad og hvor langt det kunne gå, lookin at investere i en 1GB stick til par op med mine 512MB modul allerede dér, nogen fik en til salg?

tak for rådgivning om OCing, hvor langt tror du, de 256MB modul gå tror du det går? 2.50Ghz således en 25% stigning, fordi jeg glemte, at en af mine stokke RAM var langsom, oops lol, det hele, synes stadig at være kører fint.

Jeg har ikke fundet et sted på min BIOS at vise, at jeg kan ændre spændinger, jeg ønsker at få mest muligt ud af min RAM, jeg ved, at de fleste BIOS automaticully gå til en sikker ramme for RAM
Old 29. maj 2008, 10:21
Medlem Gruppen

Er der nogen har en idé om, hvad jeg kunne gøre med en gammel PSU fan, jeg trukket det ud derfra, dens fik ingen ende, som den var loddet fast i og dens fik kun 2 kabler.

enhver, der kunne hjælpe og fortælle mig, hvis det er muligt at bruge som en ventilator til at blæse i ville være godt.
Old 29. maj 2008, 22:35
Donor-Gruppen

Aldrig åbne en PSU! Det er sandsynligt, at dræbe dig - alvorligt, de kondensatorer, der vil stege din hjerne ud.

Du allerede skubbe det FSB kloge, tvivler jeg vil du kunne få det meget længere, men du kan prøve, hvis du vil. Du kan give skiftende at DRAM forholdet til 1:1 et skud, så du ikke skubber RAM noget sværere end din CPU.

Som for fan, usandsynligt, medmindre du har nogle elektromekanik baggrunden for at få det at arbejde som en slags molex deal. Jeg forestiller mig, det var tilsluttet via noget proprietær.
Old 30. maj 2008, 00:30
Medlem Gruppen

ooops shouldn't af åbnede den lol. det hadnt været tilsluttet i mindst en måned og et halvt
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.