![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg bruker en Intel Celeron 2.00Ghz Socket 478-prosessor. er det fremdeles har et lager heatsink og hasn't blitt fjernet eller spilt om med, så det akkurat som det kom ut fabrikken Jeg er for øyeblikket overclocking til 2.30Ghz mitt første overclock, den er, hvor langt har dere tror jeg kan bli trygg på lager kjølefinne og kjøligere, Jeg vil bare klemme litt mer saft ut av dette, ved 2.00Ghz når ideling , Temp gikk ned til ca 39 - 40 C kanskje mer når overclocked går helt tilbake til pre-overclocking temps 39-40 C, hva ville være maks anbefaler tempurature jeg skulle gå opp til maks jeg kunne noensinne få temp opptil på lager hastighet var 47 C men dvs fordi CPU vifte er alltid i full fart. og kan noen fortelle meg hva som er en CPU: DRAM ratio, jeg er ikke sikker på hva dette er noe answears: valgene det gir meg er omtrent slik: 1.00:1.00 1.00:1.33 1.00:1.66 noen info ville være stor takk. vennligst kan noen fortelle meg hva en trygg overclock ville være, og hva bør være max temp være, for alderen av denne prosessoren, jeg vil likevel ha denne for litt lenger med det. hvis det er noe mer info jeg skal fortelle deg så bare spør |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| La DRAM ratio alene hvis du har skikkelig RAM. Maks temp? Uh, er du på en Celeron, du er god for rundt 65-70C maks last. Så har du litt tid til å dra. Den fine ting om budsjettet CPUer er de har høy multiplikatorene, slik at du OC bra, men synes å være lite tolerante av spenning og noen ganger FSB endringer.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Kan noen anbefale hva jeg burde sett det også i Ghz, jeg kan finne ut hva multiplyer vil etterpå, må bare vite hva folk tror, som du kanskje vet, hvor mye mer varme det kan se ut, jeg kommer til å prøve og holder den fra å gå over 55 C. tiden satt til 20 * 115 = 2300Mhz - 2.30Ghz |
|
| |||
| |||
| Jeg har også en DDR 256MB PC2100 RAM gjort av Samsung og andre DDR 512MB PC3200 RAM gjort av Nanya ok im bruker speed fan å vise tempuratures. det 3 sett av temps, jeg vet hva to er, jeg vet hva de første to er, men hva er 3rd, dens extremly high: temp 1: 40C - Hovedkort temp temp 2: 42C - CPU temp temp 3: 91C - ukjent det viser min HDD temp så vel 39C og viser også en secpnd temp 1 på 44C Hva er det høy temp 3 skjønt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tråder fusjonert, bør du ikke begynne hva er egentlig duplikatinnhold emner.
| |||
| |||
| Trolig noe søppel temp gitt Speedfan eller hva du bruker. Så lenge CPU temp er OK ikke bekymre deg. Opp den ved 10mhz hver gang, omstart, sørg for at det kommer inn i Windows. Når du tror du har det stabilt, kjøre noe krevende som et spill eller Prime95 for å være sikker. Hvis det ikke fryse, Congrats. Jeg er bekymret, men om RAM. PC2100 kjører på 266mhz, så det er bare vurdert til 133mhz på Northbridge. Som betyr at du allerede trykke det ganske langt, spesielt hvis DRAM ratio er høy. Det er lite sannsynlig vil du få mye lenger - Jeg vil investere i minst en 1GB pinne av god PC3200, så du er godt opp til 400 MHz. Som for varme, som ikke vil gå opp vesentlig mindre du øke spenningen. Men som jeg sa, noen "hull" du kjører i er sannsynligvis være RAM slå sine grenser, ikke CPU.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| nei jeg har forlatt min DRAM ratio alene som jeg ikke forstår hva den for og hvor langt det kan gå, ute å investere i en 1GB pinne å koble opp med 512MB modul allerede der, noen har en til salgs? Takk for råd om OCing, hvor langt tror du 256MB modul gå tror du det? 2.50Ghz så en 25% økning fordi jeg glemte at en av mine staver RAM var langsom, Oppsann lol, alt fremdeles synes å være å kjøre bra. Jeg har ikke funnet sted på min BIOS for å vise at jeg kan endre spenninger, jeg ønsker å få mest mulig ut av RAM, jeg vet at de fleste BIOS automaticully gå til en trygg setting for RAM |
|
| |||
| |||
| Er det noen som har noen ide hva jeg kan gjøre med en gammel PSU fan, jeg trakk det ut av det, det har ingen ende som den var soldered i og fikk bare 2 kabler. noen som kan hjelpe og fortelle meg om det er mulig å bruke som en vifte til å blåse i ville være bra. |
|
| |||
| |||
| Aldri åpne en PSU! Det er sannsynlig å drepe deg - alvor, kondensatorer i det steke din hjerne ut. Du allerede presse det FSB klok, tviler jeg på vil du kunne skyve den mye lenger, men du kan prøve hvis du vil. Du kan gi endring som DRAM ratio til 1:1 bildet slik at du ikke tøyer RAM noen vanskeligere enn CPU. Som for fan, usannsynlig med mindre du har noen elektroteknikk bakgrunnen for at det fungerer som en slags Molex avtale. Jeg antar det var koblet via noe proprietære.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| ooops burde av åpnet den lol. det hadnt blitt plugget i minst en måned og et halvt |