![]() |
|
| |||
| |||
| Jag använder en Intel Celeron 2.00Ghz socket 478 processor. Det är fortfarande har ett lager heatsink och hasn't tagits bort eller spelas om, så den precis som den kom ut fabriken Jag är för närvarande överklockning till 2.30Ghz min första överklockning det är, hur långt har ni tror att jag kunde få säkert på lager kylfläns och kylaren, jag vill bara krama lite mer saft ur denna, vid 2.00Ghz när ideling den temp sjönk till cirka 39 - 40 C kanske mer, när overclocked det går hela vägen tillbaka till pre-överklockning temps 39-40 C, vad skulle vara max rekommendera tempurature jag skulle gå upp till max jag kunde någonsin få temp upp till på lager hastighet var 47 C men thats eftersom CPU-fläkten är alltid full fart. och kan någon tala om för mig vad som är en CPU: DRAM-tal, jag vet inte vad det här är något answears: alternativ det ger mig är ungefär så här: 1.00:1.00 1.00:1.33 1.00:1.66 någon info vore bra tack. snälla kan någon berätta för mig vad en säker överklockning skulle vara och vad bör vara max temp, för en ålder av denna processor, jag vill ha detta för lite längre med det. om det finns någon mer info jag skulle berätta för dig då bara be |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Lämna DRAM ratio ensam om du har anständiga RAM. Max temp? Eh, du är på en Celeron, du är god för omkring 65-70C max belastning. Så du har en stund att gå. Det trevliga här budgeten processorer är att de har hög opinionsbildare, att du OC, men tenderar att vara mycket tolerant av spänning och ibland FSB förändringar.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Kan någon rekommendera vad jag ska ställa in det också i GHz, jag kan räkna ut vad det multiplyer blir senare, måste bara veta vad folk tror, som ni kanske vet hur mycket mer värme kan det se ut, jag kommer att försöka och hålla den från att gå över 55 C. för närvarande 20 * 115 = 2300Mhz - 2.30Ghz |
|
| |||
| |||
| Jag har också en DDR 256MB PC2100 RAM-minne från Samsung och en andra DDR 512MB PC3200 RAM som Nanya ok im använder hastighet fan ska jag visa mina tempuratures. det 3 uppsättningar temps, jag vet vad två, jag vet vad de två första, men vad är den 3: e, dess extremt höga: temp 1: 40C - Moderkort temp temp 2: 42c - CPU temp Temp 3: 91C - okänd Det visar min HDD temp och 39c och visar också en secpnd temp 1 på 44c Vad det högtemperaturs 3 eller? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Trådar sammanslagna ska du inte starta vad som i huvudsak två exemplar inlägg.
| |||
| |||
| Antagligen något skräp temp som Speedfan eller vad du använder. Så länge som din CPU temp är OK oroa dig inte. Upp det med 10mhz varje gång, starta om, se till att det hamnar i Windows. När du tror att du har det stabilt, kör något krävande som ett spel eller Prime95 att se. Om det inte fryser, grattis. Jag är orolig, men om ditt RAM. PC2100 körs i 266mhz, så det är bara nominellt till 133mhz på Northbridge. Vilket innebär att du redan trycka ganska långt, särskilt om din DRAM ratio är hög. Det är osannolikt att du får mycket längre - Jag skulle investera i minst en 1 GB-minnet av god PC3200, då du är bra upp till 400MHz. När det gäller värme, som inte kommer att gå upp kraftigt om du inte börja öka spänningen. Men som sagt, några "hål" du får kan vara ditt RAM slå sina begränsningar, inte din CPU.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Nej det har jag slutat min DRAM ratio ensam som jag dont förstå exakt vad och hur långt det kan gå, ser till att investera i en 1 GB-minne för att koppla ihop med min 512MB modul redan där, någon har en till salu? tack för råd om OCing, hur långt tror du att 256MB modul gå tror ni det? 2.50Ghz så en 25% ökning för att jag glömde att en av mina minnen av RAM var långsam, oops lol, det verkar fortfarande vara igång bra. Jag har icke funnit någonstans på min BIOS för att visa att jag kan ändra spänningar, jag vill få ut det mesta av mitt RAM, jag vet att de flesta BIOS automaticully gå till en säker miljö för RAM |
|
| |||
| |||
| Har någon en aning om vad jag kunde göra med en gammal PSU fläkten, jag tog bort det där, den har inget slut eftersom det var fastlödda i och fick bara 2 kablar. någon som kan hjälpa till och berätta om det är möjligt att använda som en fläkt för att blåsa i skulle vara bra. |
|
| |||
| |||
| Aldrig öppna en PSU! Det är troligt att döda dig - på allvar, i kondensatorer i det kommer att steka din hjärna ut. Du har redan drivit det FSB klokt, jag tvivlar på att du kan driva det mycket längre men du kan prova om du vill. Du kan ge förändrade att DRAM förhållandet till 1:1 ett skott så du behöver inte trycka på RAM något hårdare än din CPU. Som för fläkt, osannolikt om du inte har några elingenjörsutbildning bakgrund att få arbeta som något slags molex affär. Jag antar att det var anslutna via något äganderättsligt.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ooops borde av öppnats lol. Det hadnt varit inkopplad under minst en och en halv månad |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Sapphire ATI 4870 1GB Heat Issue | dsaliba | Grafikkort & Skärmar | 3 | 25 september 2009 13:40 |
| Varför min laptop värme upp till mycket? | hitman0042 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 7 | 3 december 2008 09:39 |
| CPU värme | Aners92 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 21 januari 2008 15:24 |
| Heat sondsteknik | louhmaylin | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 9 januari 2008 19:11 |
| Kylfläns hållare | ghbnic | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 31 december 2007 16:20 |
| Thread Tools | |
| |