![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hei folkens, Jeg lurte på om denne CPU ville passe inn i dette hovedkortet
CPU er P4 Prescott 515 2.93GHz og mobo er MSI P6NGM Jeg vet det passer Socket 775 LGA som jeg har hatt en Q6600 på den, men med denne eldre Intel P4, selv om det er en socket 775 LGA, vil det fortsatt fungere eller er det noe litt forskjellig fra gamle lga 775 til ny som en quadkjerne eller duell kjerner. hilsen Min System: Fred
|
|
| |||
| |||
| Vel prosessoren vil passe men jeg er ikke sikker på om at styret er HyperThreading stand eller ikke, jeg antar det ville være, men jeg er ikke sikker. Ikke sikker på om P4 er hyperthreaded med denne modellen .. Kan jeg spørre hvorfor du selv vil ha som crummy gamle ting? |
|
| |||
| |||
| Nope, ingen forskjell til kontakten. Jeg tror det er problemer med gamle mobos ikke håndterer nye CPU's, fordi de ikke kan håndtere FSB hastighet og ting som det, men omvendt skal være fine.
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| min forståelse, 775 boards innebygd dual / Quad-core tid er bakoverkompatibel med P4 775-tallet, men styrene bygd før Dual og Quad's kom ikke frem kompatible. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
og grunnen til at dette kom, er at min kompis hadde sin datamaskin stollen og i prosessen etter at den ble tatt ut døren min kompis trakk opp i sin bil og PC-en ble droppet, dette er over 2yrs siden nå, men han har siden begynte å bruke den igjen nå.Hans mobo er ganske ferska med at PCIe-sporet er ødelagt av og CPU holder er ferska så vel og hans temps er 75c så han spurte meg i går kveld er det noen ganske hovedkort jeg kunne få for ham og da jeg spurte hva socket det var, viste det seg å være en am bruke minibank, er det bare er å kjøre en Q6600. Så jeg har som MSI bord legging reservedeler siden aldre og jeg trodde ville være en god idé å sette den gamle Prescott inn i denne nye mobo og som også vil få ta gevinst av å flytte fra DDR til DDR2 også. Am bare veldig glad for her fra dere at dette faktisk er mulig ![]() Hilsen |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Mange takk Fordy |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Dette er som musikk i mine ører. mange thaks for info Katana |
|
| |||
| |||
| Vel folkens, bare for å fortelle dere vet, det fungerte perfekt mange takk for hjelpen hilsen |
|
| |||
| |||
| Glad du fikk den sortert = D |
|
| |||
| |||
![]() Nice en.
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Kompatibel eller ikke? | TheOneAndOnly | General Hardware Chat | 9 | 10 juli 2008 08:52 |
| Hjelp med Kompatible RAM | mbonwick | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 5 mai 2008 01:58 |
| Er alle disse kompatible | lilthug118 | General Hardware Chat | 6 | 20 desember 2007 19:41 |
| Hva må være kompatibel med hva? | scrivomcdivo | General Hardware Chat | 18 | 17 nov 2007 10:16 |
| Jeg trenger å vite om en bestemt RAM er kompatibel ... | coryengle | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 19 mars 2007 15:08 |
| Thread Tools | |
| |