![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej killar, jag undrar om denna CPU skulle passa in i detta moderkort
CPU är P4 Prescott 515 2.93GHz och mobo är MSI P6NGM Jag vet att det kommer att passa Socket 775 LGA som jag har haft en Q6600 i det, men med denna äldre Intel P4, även om det är ett socket 775 LGA, kommer det fortfarande fungera eller finns det något lite annorlunda från gamla LGA 775 nya en som en quad eller duell gjutkärnor. hälsningar Mitt System: Fred
|
|
| |||
| |||
| Tja processorn passar men jag är inte säker på om att tåget är hyperthreading stånd eller inte, jag antar att det skulle vara men jag är inte säker. Osäker om P4 är hyperthreaded med denna modell .. Får jag fråga varför du ens vill sätta att MULLIG gamla sak? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej, ingen skillnad till uttaget. Jag tror det finns kompatibilitetsproblem med gamla mobos inte hantera nya CPU's, eftersom de inte kan hantera FSB hastighet och sådana saker, utan tvärtom bör böterna.
|
| |||
| |||
| till min förståelse, 775 skivor byggdes i dubbel / Quad core epok är kompatibelt bakåt med P4 775, men styrelser byggda före dual och quad's kom inte framåt kompatibla. |
|
| |||
| |||
| Citat:
och anledningen till att detta kom till stånd är att min kompis hade sin dator stollen och i processen för att det tar ut genom dörren, min kompis drog upp i sin bil och datorn togs bort, det är över 2yrs sedan, men han har sedan började använda det igen nu.Hans mobo är ganska trasig med att PCIe kortplats är avbrutna och CPU anläggning är trasig och och hans temps är 75c så han frågade mig i går kväll finns det några ganska moderkortet jag kunde få för honom och när jag frågade vad socket det var, det visade sig vara en am använder atm bara är att köra en Q6600. Så jag har att MSI styrelse om reservdelar sedan åldrar och jag trodde skulle vara en bra idé att lägga det gamla Prescott i denna nya mobo och det skulle också medföra ta vinna med övergången från DDR till DDR2 också. Am bara verkligen glad över att här från er om att det är möjligt ![]() Hälsningar |
|
| |||
| |||
| Citat:
Ett stort tack Fordy |
|
| |||
| |||
| Citat:
Detta är musik för mina öron. många thaks för info Katana |
|
| |||
| |||
| Tja grabbar, bara för att låta dig veta, det fungerade perfekt stort tack för hjälp hälsningar |
|
| |||
| |||
| Kul att du fick det sorterade = D |
|
| |||
| |||
![]() Snyggt.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |