mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Delvis ombygger, trenger mobo / brikkesett råd please!

Reply

Thread Tools
Old 7nde Feb 2009, 06:33
New Member Group

Default Delvis ombygger, trenger mobo / brikkesett råd please!

Word opp Homies.

En fyr på jobben hadde et problem med sin pc og erstattes hans mobo før realisering at RAM var knackered, så han ga meg den gamle mobo i tilfelle det fortsatt arbeidet. Det gjorde ikke. Jeg vet dette fordi jeg kjøpte en E5200 og 2x1GB av Corsair Dominator DDR2-1066 og testet det. Jeg ble litt skuffet fordi det er en ganske fin Asus P5B Premium, men hei, hva gjorde jeg forvente?

Jeg har allerede fått en Nvidia 7900GTX som jeg kommer til å oppgradere i meget nær framtid.

Så nå er jeg trenger et hovedkort. Hva brikkesettet ville du anbefale? Jeg kommer til å være oc'ing i 5200 innenfor en tomme av det liv og jeg er bare noen gang kommer til å ha en Nvidia grafikk-kort om gangen, så Crossfire / SLI er ikke bekymret. Jeg har et ATX case, så det trenger ikke være uATX eller noe tull.

Budsjettet er også ganske vurdering. Jeg regner syttifem pund eller så, max.

Whadya regner? P45 eller X48?

Takk på forhånd!

b0dge ...
Old 7nde Feb 2009, 22:00
Donor Group

P45, EP45-UD3P er best overclocking board IMO.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 8nde Feb 2009, 09:25
New Member Group

Hmmm, kanskje jeg må opp budsjettet litt. At styret gjør ser bra ut.

Faktisk er alle P45 boards er ca £ 100 eller mer ...
Old 8nde Feb 2009, 10:59
New Member Group

Jeg ser på Gigabyte GA-EP43-DS3L.

Jeg regner jeg skal få nok ut av E5200 med P43 bord ...
Old 8nde Feb 2009, 18:05
Donor Group

Du er velkommen til å gi den en sjanse - Jeg antar du hadde et høyt budsjett med X48 forslaget. Den E5200 har et stort FSB hull skjønt så du kan ikke komme så langt som du vil: du kanskje nede multiplikatormetoder og opp FSB og som kan bety RAM ender opp som din limiter.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 9nde Feb 2009, 01:50
New Member Group

Ja, jeg hadde egentlig ikke sett på kostnaden for styrene og antas £ 75 ville være nok.

Ah vel, jeg fikk Gigabyte GA-EP43-DS3L for £ 45 på ebay. Brukt, men komplett og fungerer.

Hva mener du med FSB "hull"?
Old 9nde Feb 2009, 02:31
Donor Group

En FSB område der prosessoren ikke vil kjøre uansett spenning innstillinger.
Old 9nde Feb 2009, 13:45
New Member Group

Ok. Jeg skal være klar over det. Skål.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Bytte Mobo imøtekomme Ny CPU - Advice Required NothingButProblems CPUer, Hovedkort & RAM 2 27 mai 2009 08:58
Fire y / o PC ombygger, hovedkort swap Q ewilliams12 General Hardware Chat 1 22 mai 2009 16:53
Harddisk Imaging-programvare som lar Delvis Klon DonnyTEN General Software Chat 9 21 mars 2009 13:58
Delvis oppgradering / råd plzzzzzzzzz redden137 CPUer, Hovedkort & RAM 9 2 april 2008 18:11
HP Pavilion T770.uk Bygge hjelp Gman13 General Software Chat 3 17 mars 2008 14:21
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.