mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Partiellt ombygger behöver mobo / chipset råd tack!

Reply

Thread Tools
Old 7 februari 2009, 06:33
New Member Group

Default Partiellt ombygger behöver mobo / chipset råd tack!

Word up polare.

En kille på jobbet hade problem med sin dator och ersättas hans mobo innan inse att RAM var körda, så han gav mig den gamla mobo ifall den fortfarande fungerade. Det gjorde det inte. Jag vet detta eftersom jag köpte en E5200 och 2x1GB av Corsair Dominator DDR2-1066 och testade den. Jag blev lite besviken eftersom det är en ganska trevlig Asus P5B Premium, men hej, vad gjorde jag förväntar mig?

Jag har redan fått ett Nvidia 7900GTX som jag kommer att uppgradera en mycket snar framtid.

Så nu behöver jag ett moderkort. Vad chipset skulle ni rekommendera? Jag ska vara oc'ing den 5200 med en tum av det liv och jag bara kommer att ha ett Nvidia-grafikkort i en tid, så Crossfire / SLI är ingen fara. Jag har ett ATX fall, så det behöver inte vara uATX eller något galet.

Budgeten är också ett övervägande. Jag tror sjuttiofem pund eller så, max.

Whadya räkna? P45 eller X48?

Tack på förhand!

b0dge ...
Old 7 februari 2009, 22:00
Givargruppen

P45, EP45-UD3P är det bästa överklockning styrelse IMO.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 8 februari 2009, 09:25
New Member Group

Hmmm, kanske jag måste upp budgeten lite. Att styrelsen inte ser bra ut.

Faktum är att alla P45 styrelser är ca £ 100 eller mer ...
Old 8 februari 2009, 10:59
New Member Group

Jag tittar på Gigabyte GA-EP43-DS3L.

Jag tror jag skulle få nog av E5200 med en P43 board ...
Old 8 februari 2009, 18:05
Givargruppen

Du får gärna ge det en chans - Jag antog att du hade en hög budget med X48 förslag. Den E5200 har en stor FSB hål men så du kan inte gå så långt som du vill: du kanske ner multiplikatoreffekter och upp FSB och som kan innebära RAM hamnar är din limiter.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 9 Februari 2009, 01:50
New Member Group

Ja, jag hade inte riktigt tittat på kostnaderna för nämnder och antas £ 75 skulle räcka.

Ah bra, jag fick Gigabyte GA-EP43-DS3L för £ 45 på ebay. Begagnad men komplett och fungerar.

Vad menar du med FSB "hål"?
Old 9 Februari 2009, 02:31
Givargruppen

En FSB rad där processorn kommer inte att visas oavsett spänning inställningar.
Old 9 Februari 2009, 13:45
New Member Group

Ok. Jag ska vara medvetna om detta. Skål.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.