![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Jeg har en Dell Dimension 5150, i går vendte jeg tilbage til min pc (der blev tændt og henter filer fra nettet) for at finde det havde en blinkende gule lys på fronten. Søgning via fora, er det normalt en harddisk eller bundkort problem. Jeg har forsøgt at starte med harddisk tilsluttet, men det mislykkes. (blinkende gule lygter). Når harddisken isnt sluttet Men jeg kan starte op til en USB-nøgle (med Windows 98 boot filer på det). Når jeg stikket i DVD-RW drev, BIOS ikke anerkender dette drev (jeg har 2 DVD drev og har prøvet begge) selv om jeg kan indsætte diske i disse drev og kan høre disken bliver læst. Jeg antager det betyder at min harddisk har givet op, men samtidig er jeg mystified på, hvorfor den dvd-drev plejer arbejde? Tak, Simon |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prøv at erstatte FMO'er batteri ... og tjek for bøjede ben (kortslutning) på USB-porte.
| |||
| |||
| Hi philthomas, Tak for den hurtige reaktion. Jeg har allerede forsøgt at erstatte CMOS batteriet, og der er er ingen synlige bøjede ben, andre ideer? Skål |
|
| |||
| |||
| Prøv at koble harddisken op som slave til en anden PC og se om det fungerer ok. |
|
| |||
| |||
| Gult lys er mit problem. Jeg kan korrigere det (se nedenfor), og pc'en er oppe og køre. PC kører perfekt for timer, dage eller måneder. Så vil jeg prøve noget ud over det sædvanlige og hovsa. Jeg er nødt til at åbne op og nulstille som beskrevet nedenfor. Power Problem: The power lys (Center for start-knappen) er stabil Amber, (dette bør være nogenlunde konstant Green) computeren er død. Manual siger: "En enhed kan være forkert fungerende eller forkert installeret. Mulig løsning. a) Fjern og geninstaller derefter hukommelsesmoduler, hvis det ikke virker. b) Fjern og geninstaller derefter hukommelsesmoduler og alle kort, hvis ingen succes. c) Fjern og geninstaller derefter grafikkortet, hvis det er relevant. Når lyset er konstant rav computeren er helt død, på lejligheder vender tilbage til livet efter at have foretaget, a) ovenfor. Nogle gange a) ikke virker, og jeg går til a) og b). Dette også bringer den tilbage til livet. Så vidt jeg er klar over, jeg ikke har et grafisk kort installeret. Kan nogen kaste noget lys over denne skævhed? Jeg har et lydkort installeret. "Creative: Sound Blaster Audigy 2 ZS", som jeg mistænkte. Kunne dette være problemet? Når det er sagt, at musikken lyder fantastisk med "Dell UK - 5650 5 +1 Speaker system" Cheers Kunst |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Computer Won't Boot. Harddisk Problem? | Haun | General Hardware Chat | 0 | 23 November 2009 13:53 |
| Harddisk eller Windows? Pc plejer Boot korrekt op, og der sidder fast i en fortsat Loop! | soupdragon1973 | Windows-operativsystemer | 12 | 7 november 2009 09:00 |
| HP Laptop Screen plejer Tænd Harddisk plejer Igangsætte: lygter er tændt Men ....... | gra | Laptops, Mobiles & PDA'er | 8 | 5. aug 2009 18:28 |
| Harddisk boot problem - jeg forsøger at flytte en HDD til en anden enhed | Arnold27 | Drives & flytbare medier | 1 | 4 juni 2009 09:42 |
| Autorun Modding for ekstern harddisk - Autoplay en lyd, når sluttet | Clayton | Multimedia & Codecs | 6 | 29 marts 2009 20:05 |
| Thread Tools | |
| |