![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hoi, Ik heb een Dell Dimension 5150, gisteren heb ik weer op mijn PC (die is ingeschakeld en het downloaden van bestanden van het net) te vinden was een knipperend oranje licht aan de voorzijde. Zoeken door middel van forums, dit is meestal een harde schijf of moederbord probleem. Ik heb geprobeerd met het opstarten van de harde schijf aangesloten, maar dit mislukt. (knipperende oranje lichten). Als de harde schijf isnt aangesloten Maar ik kan booten op een USB-sleutel (met Windows 98 opstarten bestanden op). Als ik de stekker in de dvd-rw-station, de bios niet erkent dit station (Ik heb 2 DVD-drives en hebben geprobeerd beide), hoewel ik kan invoegen schijven in deze stations en hoor de schijf worden gelezen. Ik ben ervan uitgaande dat betekent dat mijn harde schijf heeft opgegeven, maar tegelijkertijd ben ik misleid over de vraag waarom de dvd-drives wont werk? Bedankt, Simon |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Probeer ter vervanging van de CMOS-batterij ... en check voor gebogen pinnen (kortsluiting) op de USB-poorten.
| |||
| |||
| Hi philthomas, Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb al geprobeerd vervanging van de CMOS-batterij en er zijn geen zichtbare gebogen pinnen, alle andere ideeën? Sante |
|
| |||
| |||
| Probeer het aansluiten op de vaste schijf als slave aan een andere pc en kijk of het functioneert goed. |
|
| |||
| |||
| Amber licht is mijn probleem. Ik kan corrigeren (zie hieronder) en de pc is up and running. De PC loopt perfect voor Hrs, dagen of maanden. Dan probeer ik iets uit de gewone en Whoops. Ik heb te openen en reset zoals hieronder beschreven. Power Probleem: De kracht licht (Centrum van start knop) wordt een steady Amber, (dit moet groen) de computer is dood. Handleiding zegt: "Een apparaat defect of verkeerd geïnstalleerd. Mogelijke oplossing. a) verwijderen en opnieuw installeren van de geheugenmodules, als dat niet werkt. b) verwijderen en opnieuw installeren van de geheugenmodules en de kaarten, indien geen succes. c) verwijderen en opnieuw installeren van de grafische kaart, indien van toepassing. Als het lampje constant oranje is de computer volledig is dood, soms het terugkeert naar het leven na het uitvoeren van, a) hierboven. Soms is a) niet werkt en ik ga voor a) en b). Dit brengt ook weer tot leven. Voor zover ik weet ben ik niet over een grafische kaart geïnstalleerd. Kan iemand wat licht werpen op deze anomalie? Ik heb een geluidskaart geïnstalleerd. "Creative: Sound Blaster Audigy 2 ZS" die ik vermoed. Zou dit het probleem? Dit gezegd zijnde, de muziek klinkt geweldig met de "Dell UK - 5650 5 +1 Speaker systeem" Cheers Art |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Computer Wont Boot. Hard Drive Probleem? | Haun | Algemeen Hardware Chat | 0 | 23 november 2009 13:53 |
| Hard Drive of Windows? Pct Wont Boot correct en is Stuck in een Continual Loop! | soupdragon1973 | Windows besturingssystemen | 12 | 7 november 2009 09:00 |
| HP Laptop Screen Wont Zet Hard Drive Wont Initiate: Licht op Maar ....... | GRA | Laptops, Mobiles & PDA's | 8 | De 5 augustus 2009 18:28 |
| Hard Drive boot probleem - ik proberen om een vaste schijf in een andere eenheid | Arnold27 | Drives & Removable Media | 1 | De 4 juni 2009 09:42 |
| Autorun modding voor Externe Hard Drive - Autoplay een geluid wanneer aangesloten | Clayton | Multimedia & Codecs | 6 | 29 mrt 2009 20:05 |
| Thread Tools | |
| |