mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

PC wont Boot når harddisken er tilkoblet. Hovedkort eller harddisk problem?

Reply

Thread Tools
Old 13 april 2009, 05:32
New Member Group

Default PC wont Boot når harddisken er tilkoblet. Hovedkort eller harddisk problem?

Hei,

Jeg har en Dell Dimension 5150, går jeg tilbake til min pc (som ble slått på og laste ned filer fra nettet) for å finne den hadde et blinkende gult lys på forsiden. Søker gjennom fora, er dette en harddisk eller hovedkort problem.
Jeg har prøvd å starte med harddisk plugget i, men dette mislykkes. (blinkende gult lys).
Når harddisken isnt koblet Jeg kan imidlertid støvel til en USB-nøkkel (med Windows 98 oppstartsfilene på den).
Når jeg har koblet til DVD-RW-stasjonen, bios ikke gjenkjenne denne stasjonen (jeg har 2 DVD-stasjoner og har prøvd begge) Selv om jeg kan sette inn disker i disse stasjoner og kan høre disken blir lest.

Jeg antar dette betyr at min harddisk har gitt opp, men samtidig er jeg mystified på hvorfor DVD-stasjoner wont arbeide?

Takk,

Simon
Old 13 april 2009, 05:58
Donor Group

Default PC wont Boot når harddisken er tilkoblet. Hovedkort eller harddisk problem?

Prøv å erstatte CMOS batteriet ... og se etter bøyde pinner (shorting) på USB-porter.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 13 april 2009, 06:06
New Member Group

Hi philthomas,

Takk for raskt svar. Jeg har allerede prøvd å erstatte CMOS batteriet og det er ingen synlige bøyde pinner, andre ideer?

Skål
Old 13 april 2009, 08:05
Donor Group

Prøv å hekte HDD opp som slave til en annen PC og se om det fungerer ok.
Old 9nde 2009 nov, 10:30
New Member Group

Default Re: PC Wont Boot når harddisk er koblet til strømnettet. Hovedkort eller harddisk problemområder

Gult lys er mitt problem.
Jeg kan rette det (se nedenfor) og PC-er oppe og går. PCen kjører perfekt for timer, dager eller måneder. Så jeg prøve noe utenom det vanlige og Whoops. Jeg må åpne opp og tilbakestille som beskrevet nedenfor.

Power Problem: lampen (Centre of start-knappen) er stødig Amber, (dette bør være stødig Green) maskinen er død. Manuell sier: "En enhet kan være feil eller feil installert.

Mulig løsning.
a) Fjern og deretter installere minnemoduler, hvis det ikke fungerer.
b) Ta ut og installere minnemoduler og noen kort, dersom ingen suksess.
c) Ta ut og installere grafikkortet, hvis aktuelt.
Når lyset er stødig gult maskinen er helt død, ved anledninger går den tilbake til livet etter å gjennomføre, a) ovenfor. Noen ganger a) ikke fungerer, og jeg går for a) og b). Dette bringer det også tilbake til livet. Så vidt jeg vet jeg ikke har et grafikkort installert.

Kan noen kaste noe lys over dette avvik? Jeg har et lydkort installert. "Creative: Sound Blaster Audigy 2 ZS" som jeg mistenker. Kunne dette være problemet? Når det er sagt, høres musikken flott med "Dell UK - 5650 5 +1 Høyttaler system"
Cheers Art
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Computer Wont Boot. Hard Drive Problem? Haun General Hardware Chat 0 23 november 2009 13:53
Harddisk eller Windows? PC wont Boot Up riktig og er Fast i en kontinuerlig Loop! soupdragon1973 Windows-operativsystemer 12 7 november 2009 09:00
HP Laptop Screen wont Slå på harddisk wont Start: lysene er på, men ....... GRA Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 8 5 august 2009 18:28
Harddisk boot problem - jeg forsøker å flytte en HDD til en annen enhet Arnold27 Drivere og flyttbare medier 1 4 juni 2009 09:42
Autorun Modding for ekstern harddisk - automatisk en lyd når koblet Clayton Multimedia & Kodeker 6 29 mars 2009 20:05
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.