mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem?

Reply

Thread Tools
Old 13 april 2009, 05:32
New Member Group

Default PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem?

Hej,

Jag har en Dell Dimension 5150, går jag tillbaka till min pc (som var påslagen och att ladda ner filer från nätet) för att hitta den hade en blinkande gult ljus på framsidan. Söka via forum, det är oftast en hårddisk eller moderkort problem.
Jag har försökt att starta upp med hårddisken ansluten, men detta misslyckas. (blinkande gult ljus).
När hårddisken isnt inkopplad Men jag kan starta upp till en USB-nyckel (med Windows 98 boot filer på den).
När jag ansluter DVD-RW-enhet, BIOS inte erkänner denna enhet (jag har 2 DVD-enheter och har provat båda) även om jag kan lägga till hårddiskar till dessa enheter och kan höra skivan läses.

Jag antar det betyder att min hårddisk har gett upp, men samtidigt är jag mystified till varför DVD-enheter brukar fungera?

Tack,

Simon
Old 13 april 2009, 05:58
Givargruppen

Default PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem?

Försök att ersätta CMOS batteri ... och kontrollera om det böjda stift (kortslutning) på USB-portar.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 13 april 2009, 06:06
New Member Group

Hej philthomas,

Tack för det snabba svaret. Jag har redan försökt ersätta CMOS-batteriet och det finns inga synliga böjda pinnar, några andra idéer?

Skål
Old 13 april 2009, 08:05
Givargruppen

Prova att ansluta hårddisken upp som slav till en annan dator och se om det fungerar ok.
Old 9 november 2009, 10:30
New Member Group

Default Re: PC Wont Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk proble

Gult ljus är mitt problem.
Jag kan rätta till det (se nedan) och datorn är igång. PC löper perfekt för timmar, dagar eller månader. Då ska jag prova något utöver det vanliga och Whoops. Jag måste öppna upp och återställning som beskrivs nedan.

Power Problem: Strömlampan (Centre of Start-knappen) är stadig Amber, (detta bör vara stadig Green) datorn är död. Manuell säger: "En enhet kan vara felaktig eller felaktigt installerad.

Möjlig lösning.
a) Ta bort och installera om minnesmodulerna, om det inte fungerar.
b) Ta bort och installera om minnesmodulerna och några kort, om ingen framgång.
c) Ta bort och sedan installera om grafikkortet, om tillämpligt.
När ljuset är stadigt gult datorn är helt död, ibland till att återgå till liv efter att ha utfört, a) ovan. Ibland a) inte fungerar och jag gå på a) och b). Detta leder också tillbaka till livet. Såvitt jag vet att jag inte har ett grafikkort installerat.

Kan någon kasta ljus över detta missförhållande? Jag har ett ljudkort installerat. "Creative: Sound Blaster Audigy 2 ZS" som jag misstänker. Kan detta vara problemet? Med detta sagt låter musiken bra med "Dell - 5650 5 +1 Högtalarsystem"
Cheers Art
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Computer Wont Boot. Hard Drive Problem? Haun General Hardware Chat 0 23 november 2009 13:53
Hårddisk eller Windows? St wont Boot korrekt och har fastnat i en ständig loop! soupdragon1973 Windows-operativsystem 12 7 november 2009 09:00
HP Laptop Screen wont Sätt på hårddisk wont Initiera: Belysning på Men ....... gra Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 8 5 august 2009 18:28
Hårddisk boot problem - jag försöker att flytta en hårddisk till en annan enhet Arnold27 Drives & Removable Media 1 4 juni 2009 09:42
Autorun Modding för Extern hårddisk - Autoplay ett ljud när inkopplad Clayton Multimedia & Codecs 6 29 mars 2009 20:05
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.