![]() |
|
| |||
| |||
| Okay, så her er det bare af det. Min ven har en ældre PC, han behøver repareret. Jeg har kigget på det i fortiden, men har ikke rørt det i et stykke tid, så jeg er lidt fuzzy om specifikke specs, men jeg husker de fleste af de vigtige bits. Specs: Pentium D-klasse Processor, oprindeligt clocked på 3 GHz. Asus P5-serie Bundkort 1,5 GB RAM (2x Ældre DDR2 256 MB Sticks, en 1 GB PC2-6400 Stick) ATI Radeon X550 Grafikkort (PCI-E) Windows XP SP2 Nu. Hans processor, med næsten ingen kører baggrundsprogrammer kører på 72 + grader celsius (160 + Fahrenheit). Det vil ramme 110 Celsius på belastning, og slukker på grund af overophedning. Jeg har reseated de HSF, rengøres processoren ud med 90% alkohol og genanvendes Arctic Silver 5 til processor, fjernes og rengøres ventilator, tilføjede en sag fan, blæste hele tårnet ud med komprimeret luft, underclocked forarbejdningsvirksomheden til 2,25 GHz og er stadig, at ting ikke vil køle ned. Hvad kan jeg ellers gøre? Han kan ikke rigtig har råd til at købe et nyt bundkort og processor lige nu, så er det meste ud af spørgsmålet (medmindre det sker som en sidste udvej), men han kan få råd til at købe en ny HSF eller nogle små dele / værktøjer. Husk, vi lever i Ontario, Canada, og ikke ejer kreditkort eller metoder til internet betaling til at købe dele osv. |
|
| |||
| |||
| Ouch, jeg har en Pentium D, og tht kører på Bout 40 grader i tomgang! først, er du sikker på, at den heatsink gør en god kontakt med processor? summen lga775 heatsinks er smerter til at passe på korrekt! hvis det er tilfældet, er du sikker på, at BIOS er ajour? det kunne give en falsk læsning fra temp sensor ... MCTW |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yeah check i bios og sørg for, at volt er ikke gennem taget!
www.Trade4Free.ie Den virkelige fare er ikke, at computerne begynder at tænke som mænd, men at mænd begynder at tænke som computere. Hvor der ikke er en mulighed, der kan være noget valg! ![]() Mit system: Nogle andre elsker!
|
|
| |||
| |||
| Jeg har reseated det og forsøgte en anden HSF jeg havde om omkring, så medmindre de er begge bøjet eller noget ... Jeg bestemt afstand på BIOS-opdatering, ikke har haft at gøre det i år. Måske I'll check det ud, god idé. Som for spænding, det er indstillet til automatisk, som er standard. Jeg kan forsøge undervolting, der kan hjælpe nogle. Det er underclocked, så der bør ikke være et problem undervolting. |
|
| |||
| |||
| Jeg har en 925 Pentium D @ 3 GHz (90 watt) Jeg vil vædde du har en 930 @ 3 GHz (130 watt), under mit setup (uden mods) bestand hsf minen ville tomgang @ 52c og skyde til 70c efter mindre end et minut (og holde klatring) Jeg havde bare en 80mm fan på forsiden. Min løsning var en gammel CPU fan (60mm) monteret på rette vinkel til CPU-fan, der blæser på tværs af CPU fan. nu mine temps er 42c i tomgang og 58c ved 100% for nogen tid. de fleste tilfælde har dårlige luft-og CPU blot suger varmen ud bundkortet. Jeg har altid haft held med positive luftstrømmen (flere ventilatorer blæser ind i sagen, end ud) men det er op til dig at bestemme. få de nøjagtige specifikationer for CPU (minen = termisk design temp = 63c) og huske lager heatsinks og fans skal prøves i fri luft (I'm guessing da de aldrig udføre til de numre, udtalte en gang inde i en sag.) |
|
| |||
| |||
| at et godt punkt actully, hvor meget sagen køling har du?? |
|
| |||
| |||
| Undskyld mit lidt off topic kommentere Redk, men din avatar intriger mig. Er der someplace jeg kan gå for at se den i en større størrelse? |
|
| |||
| |||
| Den sag har jeg tror 2 fans. Et indtag på forsiden, at luften på tværs af og blæser den ud den tilbage med en anden fan. Begge er 80mm, og indstillet på fuld hastighed. Sagen er også temmelig store, sandsynligvis 10 inches lang, 24 inches dyb, og 18 inches høj. Jeg vil være at gå derovre morgen tror jeg, så jeg vil være i stand til at prøve de forslag derefter. (PIC kan placeres her, Bubba: http://i44.tinypic.com/14t3jfp.jpg) |
|
| |||
| |||
| Jeg kunne ikke finde ud af, hvordan du redigerer min post, så beklager, hvis jeg ikke kan dobbelt post. Anyways, er det en Pentium D 820, og bundkortet er P5LD2 Jeg undervolted til 1.250 V, og opdatering af BIOS, og det er nu kører ved 66 * C med den øverste hylde på 92 * C. Det ikke længere overheats, men det er stadig alt for varmt. |
|
| |||
| |||
| Takket RedK. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| SDHC (Secure Digital High Capacity) Klasse 4 Vs. Klasse 6 - Hvad er forskellen? | cheesepuff | Drives & flytbare medier | 1 | 1 september 2009 09:43 |
| Behov Graphic Designer / animator til Interview for klasse Ratingkriterier | darion02 | Multimedia & Codecs | 3 | 15 april 2009 11:45 |
| Mulig Overophedning ????? | mctw | Cases & Strømforsyninger | 5 | 9. okt 2008 18:23 |
| Overophedning | gvmllr | General Hardware Chat | 9 | 4 juli 2007 06:52 |
| PC - Pentium 4 D dual core eller Pentium Core Duo | Hybr! D | General Hardware Chat | 1 | 23 oktober 2006 01:57 |
| Thread Tools | |
| |