![]() |
|
| |||
| |||
| Oke, dus hier is het alleen maar van. Mijn vriend heeft een oudere pc hij nodig gerepareerd. Ik heb in het verleden, maar nog niet aangeraakt hij voor een tijdje, dus ik ben een beetje fuzzy op specifieke specs, maar ik herinner me de meeste van de belangrijke bits. Specificaties: Pentium D-processor, die oorspronkelijk kloksnelheid van 3 GHz. Asus P5-Series Motherboard 1.5 GB RAM (2x Oudere DDR2 256 MB Sticks, een 1 GB PC2-6400 Stick) ATI Radeon X550 grafische kaart (PCI-E) Windows XP SP2 Nu. Zijn processor, met bijna geen stromend achtergrondprogramma's loopt op 72 + graden Celsius (160 + Fahrenheit). Het zal hit 110 Celsius op belasting, en wordt uitgeschakeld als gevolg van oververhitting. Ik heb reseated de HSF, Opgeschoond de processor af met 90% alcohol en opnieuw Arctic Silver 5 op de processor, zijn verwijderd en gereinigd de ventilator, de toegevoegde geval ventilator, blies het hele toren met gecomprimeerde lucht, underclocked de processor tot 2,25 GHz en nog, het ding zal niet afkoelen. Wat kan ik doen? Hij kan niet echt veroorloven om te kopen, een nieuw moederbord en de processor nu, dus dat is meestal geen sprake van (Tenzij als laatste redmiddel), maar hij kan het zich veroorloven een nieuwe HSF of enkele kleine onderdelen / tools. Bedenk we leven in Ontario, Canada, en geen eigen creditcard of methoden van internet betaling te kopen, enz. |
|
| |||
| |||
| Oei, ik heb een Pentium D en THT loopt Bout 40 graden bij stationair! Ten eerste, bent u er zeker van dat de koeling is het maken van een goed contact met de processor? som LGA775 heatsinks zijn pijn te passen op de juiste wijze! Als dat zo is, weet je zeker dat de BIOS up-to-date? kon worden met een valse lezing uit de temp sensor ... MCTW |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja controleren in het BIOS en zorg ervoor dat de volt zijn niet via het dak!
www.Trade4Free.ie Het echte gevaar is niet dat computers beginnen te denken als mannen, maar dat mannen beginnen te denken als computers. Wanneer er geen optie, kan er geen keuze! ![]() Mijn Systeem: Enkele andere liefhebber!
|
|
| |||
| |||
| Ik heb reseated en probeerde een andere HSF ik had tot rond, dus tenzij ze beide gebogen of iets ... Ik zeker afstand van elkaar op de BIOS-update niet hebben gehad om dat te doen in jaren. Misschien zal ik controleren dat er goed idee. Als voor de spanning, het is ingesteld op automatisch, dat is de standaardinstelling. Ik kan proberen undervolting, die kunnen helpen wat. Het is underclocked, dus er zou geen probleem moeten undervolting. |
|
| |||
| |||
| Ik heb een Pentium D 925 @ 3Ghz () 90 watt zou ik wed dat je een 930 @ 3Ghz () 130 watt, tijdens mijn setup (zonder mods) voorraad HSF mijne zou idle @ 52c en schieten tot 70C na minder dan een minuut (en) houden klimmen Ik had net een 80mm fan aan de voorzijde. Mijn oplossing was een oude cpu fan 60mm () gemonteerd in een rechte hoek aan cpu fan die waait over cpu fan. nu mijn temps zijn op 42c idle en 58c op 100% voor elk bedrag van de tijd. de meeste gevallen hebben slechte luchtstroom en de cpu gewoon zuigt de warmte uit het moederbord. Ik heb altijd geluk gehad met positieve luchtstroom (meer ventilatoren blazen in de zaak dan uit) maar dat is tot u om te beslissen. de exacte specificaties voor cpu (mijn = thermische ontwerp temp = 63 quater) en onthouden voorraad heatsinks en ventilatoren moeten worden getest in de open lucht (I'm guessing, omdat ze nooit uitvoeren naar het aantal keer vermeld in een zaak.) |
|
| |||
| |||
| dat een goed punt actully, hoeveel geval koeling heb je? |
|
| |||
| |||
| Vergeef mijn enigszins off topic commentaar Redk, maar je avatar intrigeert mij. Is er ergens kan ik het te bekijken op een groter formaat? |
|
| |||
| |||
| De zaak heeft denk ik 2 fans. Een intake aan de voorkant, waardoor de lucht in te blazen en het uit de achterzijde met een tweede ventilator. Beide zijn 80mm, en op volle snelheid. De zaak is ook vrij groot, waarschijnlijk 10 centimeter breed, 24 cm diep en 18 cm lang. Ik ga daar morgen Ik denk dus ik u in staat om te proberen de suggesties dan. (De foto kan worden hier, Bubba: http://i44.tinypic.com/14t3jfp.jpg) |
|
| |||
| |||
| Ik kon niet ontdekken hoe het bewerken van mijn bericht, dus sorry als ik niet kan dubbele functie. Anyways, Het is een Pentium D 820, en het moederbord is de P5LD2 Ik undervolted tot 1.250 V, en de BIOS-update, en het is nu vertoond op 66 * C met de bovenste plank op 92 * C. Het niet langer overheats, maar dit is nog steeds veel te warm. |
|
| |||
| |||
| Dankzij RedK. |
![]() |
|
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| SDHC (Secure Digital High Capacity) Class 4 Vs. Klasse 6 - Wat is het verschil? | cheesepuff | Drives & Removable Media | 1 | 1 september 2009 09:43 |
| Noodzaak Graphic Designer / Animator te Interview voor klasse Opdracht | darion02 | Multimedia & Codecs | 3 | 15 apr 2009 11:45 |
| Mogelijke Oververhitting ????? | mctw | Cases & Power Supplies | 5 | 9 okt 2008 18:23 |
| Oververhitting | gvmllr | Algemeen Hardware Chat | 9 | De 4 juli 2007 06:52 |
| PC - Pentium 4 D dual core of Pentium core duo | Hybr! D | Algemeen Hardware Chat | 1 | 23 okt 2006 01:57 |
| Thread Tools | |
| |