![]() |
|
| |||
| |||
| Ok, så her er bare av det. Min venn har en eldre PC han må repareres. Jeg har sett på det i det siste, men har ikke rørt det på en stund, så jeg er litt uklar på bestemte spesifikasjoner, men jeg husker de fleste av de viktige biter. Spesifikasjoner: Pentium D-klasse prosessor, opprinnelig clocked til 3 GHz. Asus P5-serien Hovedkort 1.5 GB RAM (2x Older DDR2 256 MB pinner, en 1 GB PC2-6400 Stick) ATI Radeon X550 Graphics Card (PCI-E) Windows XP SP2 Nå. Hans-prosessor, med nesten ingen kjører bakgrunnen programmene kjøres på 72 + grader Celsius (160 + Fahrenheit). Det vil hit 110 Celsius på belastningen, og slår av på grunn av overoppheting. Jeg har reseated i HSF, Renset prosessoren med 90% alkohol og nytt Arctic Silver 5 til prosessoren, fjernet og renset den fan, lagt til en sak fan, blåste hele tårnet med komprimert luft, underclocked prosessoren på 2,25 GHz og likevel er det ikke avkjølt. Hva annet kan jeg gjøre? Han kan egentlig ikke råd til å kjøpe et nytt hovedkort og prosessor nå, så det meste ut av spørsmålet (ikke som en siste utvei) men han kan ha råd til en ny HSF eller noen små deler / verktøy. Husk vi bor i Ontario, Canada, og eier ikke kredittkort eller metoder for internett betaling å kjøpe deler, etc. |
|
| |||
| |||
| Au, jeg har en Pentium D og tht kjører bout 40 grader ved inaktiv! Først er du sikker på at det heatsink gjør en god kontakt med prosessoren? Summen LGA775 heatsinks er vondt å passe på ordentlig! hvis det er, er du sikker på at BIOS er oppdatert? den kunne gi en falsk lesing fra temp sensor ... MCTW |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja sjekk i bios og kontroller at volt er ikke gjennom taket!
www.Trade4Free.ie Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som menn, men at mennene begynner å tenke som datamaskiner. Hvor det ikke er noe alternativ, kan det ikke noe valg! ![]() Min System: Noen andre lover!
|
|
| |||
| |||
| Jeg har reseated og prøvde en annen HSF hadde jeg legging rundt, så med mindre de er både bøyd eller noe ... Jeg definitivt linjeavstand på BIOS-oppdatering, har ikke måtte gjøre det i år. Kanskje jeg skal se ut, god ide. Som for spenning, det er satt til Automatisk, som er standard. Jeg kan prøve undervolting, som kan hjelpe noen. Det er underclocked, så det bør ikke være et problem undervolting. |
|
| |||
| |||
| Jeg har en 925 Pentium D @ 3 GHz (90 watt) ville jeg vedder på at du har en 930 @ 3 GHz (130 watt), under mitt oppsett (uten Modifikasjon) lager HSF mine ville inaktiv @ 52c og skyter til 70c etter mindre enn et minutt (og holde klatring) Jeg hadde bare en 80mm vifte i front. Min løsning var en gammel CPU vifte (60mm) montert i rett vinkel til CPU vifte som blåser på tvers CPU fan. nå min temps er 42c til inaktiv og 58c på 100% for noen tid. de fleste tilfeller har dårlig luftstrøm og CPU bare suger varmen av hovedkortet. Jeg har alltid hatt lykken med positive luftstrømmen (mer vifter blåser i tilfelle enn ut) men det er opp til deg å bestemme. få nøyaktige spesifikasjoner for CPU (min = termisk design temp = 63c) og huske lager heatsinks og vifter må prøves i friluft (Jeg gjetter siden de aldri utføre til numrene oppgis en gang i en sak.) |
|
| |||
| |||
| at et godt poeng actully, hvor mye saken kjøling har du?? |
|
| |||
| |||
| Vennligst tilgi meg litt emnet kommentar Redk, men din avatar intriger meg. Er det noe jeg kan gå for å vise det til en større? |
|
| |||
| |||
| Saken har tror jeg 2 vifter. Et inntak på forsiden, og gir luft tvers og blåser den ut igjen med en annen fan. Begge er 80mm, og satt til full fart. Saken er også ganske stor, trolig 10 inches lang, 24 inches dyp, og 18 inches høy. Jeg skal dra dit i morgen tror jeg at jeg vil kunne prøve forslagene da. (The pic kan ligge her, Bubba: http://i44.tinypic.com/14t3jfp.jpg) |
|
| |||
| |||
| Jeg kunne ikke finne ut hvordan du redigerer innlegget, så beklager hvis jeg ikke kan doble innlegget. Anyways, så er det en Pentium D 820, og hovedkortet er P5LD2 Jeg undervolted til 1,250 V, og oppdatert BIOS, og det er nå en hastighet på 66 * C med øverste hylle på 92 * C. Det ikke lenger overheats, men dette er fortsatt altfor varmt. |
|
| |||
| |||
| Takk RedK. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| SDHC (Secure Digital High Capacity) Class 4 Vs. Klasse 6 - Hva er forskjellen? | cheesepuff | Drivere og flyttbare medier | 1 | 1 september 2009 09:43 |
| Trenger Grafisk Designer / Animator intervjue for klasse Overdragelse | darion02 | Multimedia & Kodeker | 3 | 15 april 2009 11:45 |
| Mulig Overoppheting ????? | mctw | Bærevesker & Strømforsyning | 5 | 9 oktober 2008 18:23 |
| Overoppheting | gvmllr | General Hardware Chat | 9 | 4 juli 2007 06:52 |
| PC - Pentium 4 D tokjerners eller Pentium Core Duo | Hybr! D | General Hardware Chat | 1 | 23 oktober 2006 01:57 |
| Thread Tools | |
| |